2009-09-03, 16:38
Medlem
igår när jag skulle starta datorn så kom jag inte in i windows, det stod nåt skit om att de va fel signatur i drivrutin... windows/drivers/...........

sen stod det 3 steg jag skulle göra

1. sätt i windows skivan och starta om datorn.
2. installera språkinställningar
3. reparera datorn

när jag har satt i skivan och startar om datorn så händer det ingenting... kommer upp till samma sida som visar samma sak.

jag har kollat runt lite med google och sett att de ska komma fram en ruta som visar nåt i stil med att trycka ned valfri knapp för att starta cdn .. men inte fan kommer den upp. jag kan starta upp datorn om jag klickar i : ingorera felaktiga drirutiner.. typ nåt sånt. men jag vill ju förstås eändå fixa problemet.

help me jao
Citera
2009-09-03, 16:50
Medlem
Ja du måste ändra så att datorn bootar (startar) från cd/dvd spelaren. Detta gör du genom att trycka F12 precis när du starta igång datorn. Då kommer du in i Biosen och kan ställa in att datorn ska boota från spelaren istället.
Citera
2009-09-03, 16:51
Medlem
ok jag ska pröva de nu på direkten
Citera
2009-09-03, 17:21
Medlem
jag gjorde som du sa.... men sen när den starta så stod det bah: loading windows files.... eller typ nåt sånt, sen när de ladda klart kom själva vista temat i bakgrunden sen musen men inget mer, kunde inte klicka nånstans. lät de stå en stund men inget hände. provade sen det 3 ggr. vad fan har hänt ?
Citera
2009-09-03, 17:23
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampjaoo
jag gjorde som du sa.... men sen när den starta så stod det bah: loading windows files.... eller typ nåt sånt, sen när de ladda klart kom själva vista temat i bakgrunden sen musen men inget mer, kunde inte klicka nånstans. lät de stå en stund men inget hände. provade sen det 3 ggr. vad fan har hänt ?
Låt det stå längre. Brukar ta rätt lång tid det där (10 minuter, en kvart om inte mer) för mig i alla fall.
Citera
2009-09-03, 17:24
Medlem
Cotillions avatar
Jag har haft samma problem, jag körde bara om allting tills det fungera.
Jag skulle i och för sig om installera hela vista men det borde ju vara samma sak,
Citera
2009-09-03, 21:41
Medlem
okejj jag ska prova vänta ännu längre då nästa gång så får jag hoppas på det bästa :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in