Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-12-21, 10:27
  #1
Medlem
kisens avatar
Hej!
Eftersom min tråd togs bort då svaren kunde tolkas som uppmaning till brott, så postar jag igen.

Frågan: jag skulle vilja veta vilka sätt som är vanligast när folk behöver pengar snabbt, hur de brukar göra och hur ofta folk åker fast då.

Min sista fråga var: jag hörde om nån som brukade stjäla kyrksilver och sånt, och fundear på om det är många av kyrktjuvarna som brukar åka fast, och om de verkligen kan sälja godset sen?

Klargörande: jag har själv såklart ingen avsikt att begå några brott utan jag är bara nyfiken på hur kreativa människor gör ibland

Ps. Kanske denna diskussion hamnar under kriminologi denna gång? Flytta den om den passar bättre där. Ds.
Citera
2003-12-21, 19:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kisen
Ps. Kanske denna diskussion hamnar under kriminologi denna gång? Flytta den om den passar bättre där. Ds.

Att tjäna snabba pengar behöver inte vara ihopkopplat med brott. Man kan göra ekonomiska klipp utan att begå brott! Är det inte sådana tips du vill ha?

Nej, den hör troligen inte hemma på Krim & juridik eftersom kärnpunkten inte ligger däri. Kanske om tråden spårar lite kan den passa in där. Pojken får avgöra!

Citera
2003-12-22, 11:00
  #3
Medlem
kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Att tjäna snabba pengar behöver inte vara ihopkopplat med brott. Man kan göra ekonomiska klipp utan att begå brott! Är det inte sådana tips du vill ha?

Ah, såklart är såna tips extra välkomna Men oftast får man ihop pengarna fortare och lättare på andra sätt. Men nu var ju inte jag som skulle använda tipsen
Citera
2003-12-22, 13:58
  #4
Medlem
Lilo: Låter ämnet ligga kvar här orört, inga problem än.

Sen det där med att tjäna snabba pengar är i dom flesta fall förunnat dom som
redan har gott om det, dvs dom kan t.ex satsa några hundra tusen på en båtlast av något som snabbt går att sälja, t.ex. olja, frukter, juice, eller
nåt annat. Helt lagligt naturligtvis. Såna affärer görs dagligen.
Men att tjäna snabba pengar ärligt utan att satsa något, det vete fasen...
Citera
2003-12-22, 18:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken
Men att tjäna snabba pengar ärligt utan att satsa något, det vete fasen...

Kanske pröva lite MLM... Brukar inte dom snacka om hur man kan bli rik utan att satsa något eller...?
Citera
2003-12-22, 19:10
  #6
Medlem
kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av öbon
Kanske pröva lite MLM... Brukar inte dom snacka om hur man kan bli rik utan att satsa något eller...?

Ursäkta, men jag vet inte vad MLM är för något
Citera
2003-12-22, 20:40
  #7
Medlem
La Chapones avatar
Multi Level Marketing, Pyramidspel typ.
Citera
2003-12-22, 23:50
  #8
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Man kanske skulle kunna testa att kränga "Rönni Juice" !

/#LOUDmouth#
Citera
2003-12-23, 23:30
  #9
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Man kanske skulle kunna testa att kränga "Rönni Juice" !

/#LOUDmouth#
Det är redan gjort, tyvärr!
*asg*
Citera
2003-12-25, 23:44
  #10
Medlem
Var hittar man affärskontakten om man vill köpa upp något stort parti av någon pryl? tex Frukt, juice som ni nämde!
Citera
2003-12-26, 00:18
  #11
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rifat62
Var hittar man affärskontakten om man vill köpa upp något stort parti av någon pryl? tex Frukt, juice som ni nämde!

Rönni Juice får du fram igenom att pressa rönnbär!
Citera
2003-12-29, 02:05
  #12
Medlem
aac_rippers avatar
Jag behöver tips hur jag tjänar ihop cirka 5000 på kortast tid... inte så mycket pengar, men jag behöver dom fort

Ett jobb har jag redan och det är stenkoll hur mycket övertid vi tar ut där
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback