• 4
  • 5
2009-09-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckY
Vad är du för en sjuk människa? Lägga ut namn, adress m.m för att? Kan du förklara för mig varför du gjorde de?
Vänta bara tills det händer någon i din närhet så ska du få känna hur det känns..
Okej att kanske diskutera varför detta kan ha hänt, för det vet knappt vi själva men det är bra sen...
Va lite mänsklig!!!

// Väldigt nära anhörig

Du är på Flashback och man skulle kunna sammanfatta verksamheten här med det ständiga sökandet av svaret på frågorna Var, Varför och Vem/Vilka- svårare än så är det inte..
Ingen tvingar dig att vara här men har du information att ge kring händelserna underlättar det naturligtvis i sökandet efter sanningen och minskandet av spekulationer.
Citera
2009-09-08, 00:01
Medlem
Jag struntar väl i vilken sida de är.. Ja diskutera varför detta kan ha hänt, för det vet knappt vi själva. Men ge fan i att lägga ut namn, pers. nr m.m..
Jag säger bara det, vänta tills det händer dig...
Men du kan ju ge mig ditt namn, adress o pers. nr så kan jag ju kontakta dig o ge dig info.

Citat:
Ursprungligen postat av NathanFlintlock
Du är på Flashback och man skulle kunna sammanfatta verksamheten här med det ständiga sökandet av svaret på frågorna Var, Varför och Vem/Vilka- svårare än så är det inte..
Ingen tvingar dig att vara här men har du information att ge kring händelserna underlättar det naturligtvis i sökandet efter sanningen och minskandet av spekulationer.
Citera
2009-09-08, 00:06
Medlem
Destiny365s avatar
Citat:
Vad är du för en sjuk människa? Lägga ut namn, adress m.m för att? Kan du förklara för mig varför du gjorde de?
Vänta bara tills det händer någon i din närhet så ska du få känna hur det känns..
Okej att kanske diskutera varför detta kan ha hänt, för det vet knappt vi själva men det är bra sen...
Va lite mänsklig!!!

// Väldigt nära anhörig

Välkommen till Flashback!

När ett brott uppstår så tar medlemmarna reda på allt om personen/personerna som de kretsar runt. Som svar på ditt inlägg där du önskar att man ska vara mänsklig, så undrar jag hur mänskligt de är att "nicka" FuckY?

Om du inte har något konkret att skriva som kan minska spekulationerna krig GM och BO så finns alltid hamsterpaj och lunarstorm.
Citera
2009-09-08, 01:06
Medlem
Destiny365s avatar
Citat:
Jag struntar väl i vilken sida de är.. Ja diskutera varför detta kan ha hänt, för det vet knappt vi själva. Men ge fan i att lägga ut namn, pers. nr m.m..
Jag säger bara det, vänta tills det händer dig...
Men du kan ju ge mig ditt namn, adress o pers. nr så kan jag ju kontakta dig o ge dig info.

Varför tror du att Flashback nämns i tidningar ? Polisen har nästintill tackat oss när de gäller mordet på Daniel Strålhake i Köpingsvik. Information om fallet har kommit fram tack vare namn, adress och bilder på eventuella gärningsmän. Väldigt svårt att diskutera ett brott om tidigare fakta om offret inte tas reda på.
I detta fallet där en man hugger ner sin ex sambo och dotter är inget hemligt fall som vi ska ta någon hänsyn till. Vill man inte bli ihågkommen som något ont blod så hittar man inte på såna här dumheter. Lagar är till för att följas. En person som skadar en annan människa eller samhället ska också få sona sitt brott.

Om du har några invändningar i detta så skriv upp de på en lapp och skicka till rättsystemet
Citera
2009-09-08, 08:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonlight555
någon som vet va dottern heter?

Ja. Med den info som fanns i tråden så var det inga problem att söka rätt på det.
Citera
2009-09-08, 20:43
Medlem
Tänk o känn efter..

Polisen har nästintill tackat er... NÄSTINTILL!!! Ja men i det här fallet finns det inget att spekulera i, en tragisk händelse! Så jag förstår fortfarande inte varför ni skulle lägga ut personlig information om...? Är ni poliser som sitter här? För det är deras jobb om inte jag minns fel.
Det är en väldigt lång historia bakom allt detta. Det är inte bara så att "mannen" högg ner ex sambon bara sådär.. Men tro va fan ni vill!
Självklart är lagar till för att följas, han kommer få sitt straff oxå.
Men läkarna som bara skriver ut mediciner till höger o vänster, det är det ingen som skriver om.. Felmedicinering, felbedömningar m.m.! Diskuterar ni nånsin det istället..?

Tänk, bara för en minut hur det hade känts för dig om det hade varit din pappa,morfar,farfar som hade gjort något sånt här.. eller för all del din egen mor kanske!! Tänk på det, bara 1 minut...

Citat:
Ursprungligen postat av Destiny365
Varför tror du att Flashback nämns i tidningar ? Polisen har nästintill tackat oss när de gäller mordet på Daniel Strålhake i Köpingsvik. Information om fallet har kommit fram tack vare namn, adress och bilder på eventuella gärningsmän. Väldigt svårt att diskutera ett brott om tidigare fakta om offret inte tas reda på.
I detta fallet där en man hugger ner sin ex sambo och dotter är inget hemligt fall som vi ska ta någon hänsyn till. Vill man inte bli ihågkommen som något ont blod så hittar man inte på såna här dumheter. Lagar är till för att följas. En person som skadar en annan människa eller samhället ska också få sona sitt brott.

Om du har några invändningar i detta så skriv upp de på en lapp och skicka till rättsystemet
Citera
2009-09-08, 20:49
Medlem
Citat:
Polisen har nästintill tackat er... NÄSTINTILL!!! Ja men i det här fallet finns det inget att spekulera i, en tragisk händelse! Så jag förstår fortfarande inte varför ni skulle lägga ut personlig information om...? Är ni poliser som sitter här? För det är deras jobb om inte jag minns fel.
Det är en väldigt lång historia bakom allt detta. Det är inte bara så att "mannen" högg ner ex sambon bara sådär.. Men tro va fan ni vill!
Men läkarna som bara skriver ut mediciner till höger o vänster, det är det ingen som skriver om.. Felmedicinering, felbedömningar m.m.! Diskuterar ni nånsin det istället..?

Tänk, bara för en minut hur det hade känts för dig om det hade varit din pappa,morfar,farfar som hade gjort något sånt här.. eller för all del din egen mor kanske!! Tänk på det, bara 1 minut...

om vården och felmedicenering diskuteras de väl ganska ofta. läste senast om de idag i tidningen misstänk där dom skrev om varg nielssen, som fick ångestdämpande och ingen vård och tillslut efter 1,5 år högg ihäl en tjej, men grattis du kasnke är något på spåret där
Citera
2009-09-09, 00:23
Medlem
Destiny365s avatar
Citat:

Är man en gärningsman så kommer informationen fram förr eller senare. Ju mer du tjatar om personlig information desto mer kommer folk rota i detta fallet. Att folk är sinnessjuka är ingen ursäkt till att inte lägga ut information om. Varje mördare eller person som utför mordförsök anses som psykiskt sjuk, vilket inte är något att dölja information för. Vem,hur och varför allt hände skrivs i denna tråden, vilket du inte kan göra något åt. Så länge en människa föds med fingrar och kan hantera en dator så kommer de komma uppgifter.

Så vill du inte att folk lägger ut info så får du knipsa av oss alla fingrarna, men då är du inte bättre än GM
Citera
2009-09-09, 17:30
Medlem
Destiny365s avatar
http://www.olandsbladet.se/index.php...81b03ceae8788c
Citera
2009-09-09, 21:38
Medlem
Citat:
Men din dumskalle, det är just det som är meningen. Tillför något till diskussionen, du som uppenbarligen sitter med alla fakta. Då behöver vi inte spekulera om vad som hände eller varför. Bakgrundshistorik är självklart jätteintressant för alla som sitter här och diskuterar!

Vet man att han var felmedicinerad så kan man hänvisa till den här tråden som exempel för att psykologin i Sverige behöver reformeras.

Hade du inte bumpat tråden fem gånger redan så hade den troligtvis glömts bort och försvunnit redan. Vill du att tråden ska dö så slutar du bumpa den och hoppas på svalt intresse. Vill du se till att vi som faktiskt bryr oss om vad som har hänt och troligtvis kommer fortsätta spekulera ska ha ordentliga fakta att gå på så ger du oss bakgrunden som du sitter på.

Detta gäller för övrigt även i tråden om Köpingsviksmordet på Midsommarafton, om du vet något om det.

Välkommen till Flashback, tonen är ofta rå men trådarna och debatterna är intressanta.

Citat:
Ursprungligen postat av moonlight555
någon som vet va dottern heter?

mvh
Dottern är BO och förtjänar inte att hängas ut.
Senast redigerad av aqqt 2009-09-09 kl. 21:40.
Citera
2009-09-09, 21:48
Medlem
Att vissa här sitter och leker amatörpoliser och lägger ut pers.nr. och annat är rätt så oseriöst, kanske bra när det gäller fall där man letar efter en GM men här behövs inte det. Polisen vet vad som hänt och agerar därefter. Att man i även detta fall lägger ut såna uppgifter är av ren och skär nyfikenhet för att gotta sig i andras olycka och rota runt och det kan man ju diskutera runt hur friskt det är.

FuckY: Jag har redan lagt fram det andra behövde veta för att sluta spekulera. Det hade kunnat stanna där så låt oss nu hålla det där det är istället, inget blir bättre av fler inlägg.. Ingen har skyldighet att lägga ut sina namn osv. så det är ingen idé även om man tycker att dem kunde ha stake att stå för sina åsikter osv.
Citera
2009-09-10, 00:20
Medlem
Destiny365s avatar
Poliser och massmedia läser vad vi skriver på Flashback, när man som GM blir gripen så säger man långt ifrån sanningen till polisen, de vet jag själv. Genom att fakta läggs upp på ett forum som detta så hjälps allmänheten åt att lösa fallet. Många poliser har fastnat i såsen så att säga när de gäller brott, de går in här och läser vad vi kommit fram till och sen kontrollerar sannolikheten. Ett fall som jag nämnt innan är köpingsviks mordet, där alla hjälptes åt att lägga upp bilder och uppgifter på en misstänkt GM. Vilket resulterade i att polisen följde vårat spår, även i efterlyst nämndes detta forum.

Kortfattat, så läggs alla kort upp på bordet. Bilder, uppgifter, rubbet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in