Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-24, 15:53
  #541
Medlem
Eyedols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Jag förstår också att Thomann gör många rätt. Men deras kundservice har för min del varit heeeeeeeeeeeeeeeelt oacceptabel. Efter att ha fått 2 elgitarrer levererade(olika tillfällen), båda trasiga och sedan urgångna ur sortimentet så tog det mig till sist 6 månader att ge thomann 5000 för att senare bestämma mig för att jag aldrig mer vill handla där i hela mitt liv och begära en refound. Waste of fucking time! Supportar numera hellre localshops har jag kommit fram till. Någon hundralapp extra och du får riktig service och du supportar affärerna. Älskar att shoppa online dock Men som sagt.. Aldrig mer från thomann.


Upplevde kundservicen precis tvärtom. Beställde elektrisk fiol. Fick den igår och upptäckte att g-strängen var trasig. Mejlade dem igårkväll och när jag kom hem från jobbet idag har jag fått svar; de erbjöd att skicka mig ett nytt sträng-set. Inga krångligheter alls och snabbt svarat.
Citera
2016-01-13, 18:17
  #542
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Har beställt en synth. Levererar Thomann direkt till dörren? Har dock ej angett min portkod.

Postnord levererar, men ställ in dig på att de inte ens går fram till dörren med eller utan portkod och så får du hämta på postservice utlämningsställe.
Citera
2016-01-14, 13:01
  #543
Medlem
Du kan annars välja transportör om du är trogen kund. Själv kör jag enbart med UPS de senaste åren. Alltid dörr-dörr givetvis.
Citera
2016-02-01, 20:21
  #544
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Upplevde kundservicen precis tvärtom. Beställde elektrisk fiol. Fick den igår och upptäckte att g-strängen var trasig. Mejlade dem igårkväll och när jag kom hem från jobbet idag har jag fått svar; de erbjöd att skicka mig ett nytt sträng-set. Inga krångligheter alls och snabbt svarat.


Glad för din skull.

Måste nu i efterhand säga att jag ändå aldrig kommer handla där igen Sry Germs!
Citera
2016-07-07, 10:42
  #545
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Beställde en akustisk bas (Harley Benton) från Thomann (första gången jag handlar där) och är mycket nöjd. Billig, prisvärd och skön att spela på. Levererades igår, leveranstiden var ungefär 7 dagar från det att jag gjorde beställningen.
__________________
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2016-07-07 kl. 10:44.
Citera
2017-11-23, 19:24
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Beställde en akustisk bas (Harley Benton) från Thomann (första gången jag handlar där) och är mycket nöjd. Billig, prisvärd och skön att spela på. Levererades igår, leveranstiden var ungefär 7 dagar från det att jag gjorde beställningen.

Satt och kollade på dessa Harley Benton akustiska basar. Är du fortfarande nöjd? Eller är det bättre jag köper Ibanez eller Fender för några extra hundringar?
Citera
2017-11-23, 19:41
  #547
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Satt och kollade på dessa Harley Benton akustiska basar. Är du fortfarande nöjd? Eller är det bättre jag köper Ibanez eller Fender för några extra hundringar?

Jag fick lämna in basen för att byta stämskruvar, byta strängar och ställa in greppbrädan. Enligt snubben som fixade min akustiska bas så är det vanligt att de får in instrument köpta just på thomann som måste justeras. Det är inga dåliga instrument egentligen och nu fungerar den bra, men risken att du behöver lämna in den för lite mindre justeringar efter ett par månaders användande finns.
Citera
2017-11-23, 20:06
  #548
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
För att förtydliga. Det intrycket jag har fått är att de akustiska basarna, även de billigare sorterna som Harley Benton, är bra. Problemet är följande: Eftersom de är just billiga så finns risken att de har försetts med exempelvis stämskruvar och strängar som är av undermålig kvalitet och som kommer behöva bytas ut inom en relativt snar framtid. I mitt fall behövde även greppbrädan justeras eftersom basen skorrade när man spelade på den.
Citera
2017-11-23, 20:17
  #549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
För att förtydliga. Det intrycket jag har fått är att de akustiska basarna, även de billigare sorterna som Harley Benton, är bra. Problemet är följande: Eftersom de är just billiga så finns risken att de har försetts med exempelvis stämskruvar och strängar som är av undermålig kvalitet och som kommer behöva bytas ut inom en relativt snar framtid. I mitt fall behövde även greppbrädan justeras eftersom basen skorrade när man spelade på den.

Tack för ditt svar! Då kanske det kan vara värt att köpa lokalt. Ser att 4sound har 10% imorgon på black friday.
Citera
2017-11-24, 23:58
  #550
Medlem
Stränginstrument köper man bäst på plats - allt annat kan skickas...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback