Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-02, 08:07
  #1
Medlem
Jag tycker att klubbscenen är intressant och kul att följa och då jag bor i Huddinge är det lite extra kul med klubbar på södra sidan av stan.
Startar den här tråden för att det är kul att läsa sanningar och historier om klubbarna.
Vad jag har förstått har klubbar gått ihop,splittrats brunnit ner och växtupp.
Stockholms klubbhistorik är spännande...


ps. Nej jag är ingen wannabe -jag tycker bara det är kul att läsa om klubbarna jag ser ute på vägarna
Citera
2009-09-02, 09:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley55
Jag tycker att klubbscenen är intressant och kul att följa och då jag bor i Huddinge är det lite extra kul med klubbar på södra sidan av stan.
Startar den här tråden för att det är kul att läsa sanningar och historier om klubbarna.
Vad jag har förstått har klubbar gått ihop,splittrats brunnit ner och växtupp.
Stockholms klubbhistorik är spännande...


ps. Nej jag är ingen wannabe -jag tycker bara det är kul att läsa om klubbarna jag ser ute på vägarna
Det skulle kunna bli en intressant tråd eftersom vi är flera härinne som har varit med ett tag, men tyvärr eller gudskelov så har ju det inte så mycket med brottslighet att göra.. Försök att skapa sådana trådar tidigare har gjorts och om det hör hemma under livsstil eller nåt annat vet inte jag, men eftersom flera av oss äldre inte gillar vad som händer i hojsvängen nu så känns det samtidigt fel att 'kriminalisera' klubbhistoriken genom att lägga den här...
Fast visst är jag här inne och tycker också.
Citera
2009-09-02, 10:53
  #3
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt
Det skulle kunna bli en intressant tråd eftersom vi är flera härinne som har varit med ett tag, men tyvärr eller gudskelov så har ju det inte så mycket med brottslighet att göra.. Försök att skapa sådana trådar tidigare har gjorts och om det hör hemma under livsstil eller nåt annat vet inte jag, men eftersom flera av oss äldre inte gillar vad som händer i hojsvängen nu så känns det samtidigt fel att 'kriminalisera' klubbhistoriken genom att lägga den här...
Fast visst är jag här inne och tycker också.

Kul att följa kluubbhistorik helt klart...Men tråden lär väl flyttas för så kriminell är den historien ju inte...inte överdrivet iaf även om det finns tillfällen då ett och annat hänt även utanför 1% klubbarna.
Citera
2009-09-02, 14:08
  #4
Medlem
mcmonsters avatar
Tja, då börjar väl jag med att fråga vad som hände med de gamla Denvers medlemmarna efter att Denvers MC lades ner...?
Citera
2009-09-02, 15:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Tja, då börjar väl jag med att fråga vad som hände med de gamla Denvers medlemmarna efter att Denvers MC lades ner...?
Ubbe saligen insomnat för drygt 2 år sedan.
'Skitlasse' driver Valands Silver.

Här finns den tidigare tråden:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=404424
__________________
Senast redigerad av Felaktigt 2009-09-02 kl. 15:31. Anledning: Hittade länken
Citera
2009-09-02, 16:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Tja, då börjar väl jag med att fråga vad som hände med de gamla Denvers medlemmarna efter att Denvers MC lades ner...?


Denvers - dom låg vid tyresövägen ? min granne i ösmo var prospect där -han och några andra ösmo gangsters rånade Nationalmuseet på tavlor

Skall ringa en gammal kompis i Nynäshamn och fråga lite.
Citera
2009-09-02, 16:29
  #7
Medlem
Björnligan mc

Det skall ha funnits en klubb i lugnet som hette Björnligan
( låter kriminell iaf.)
Citera
2009-09-02, 16:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley55
Det skall ha funnits en klubb i lugnet som hette Björnligan
( låter kriminell iaf.)
Kommer ihåg dom, från Lugnets Industriområde... men kommer inte ihåg vad jag minns om dom, jag var iaf där . Sickla MC fanns där också. Icke att förglömma Perkele då, och senare Rodents i samma lokal.
Citera
2009-09-02, 19:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley55
Denvers - dom låg vid tyresövägen ? min granne i ösmo var prospect där -han och några andra ösmo gangsters rånade Nationalmuseet på tavlor

Skall ringa en gammal kompis i Nynäshamn och fråga lite.


Ösmogangsters skulle jag väl inte kalla dem, det var "Ösmokungen" och en till ifrån Ösmo som var inblandade, sen möjligtvis någon till som var ytligt inblandad. Men gangster är duktigt överdrivet. Känner en av killarna och skulle inte definera honom som gangster.
Citera
2009-09-03, 11:32
  #10
Medlem
Samma killar var väl inblandade i startandet av Lowbrows Mc i nynäs... kommer ihåg några västar med det namnet - måste varit mitten av -90talet
några dörrvakter och lokal kriminella.

ps. Gangster är ett brett uttryck ex. -smågangster-
Citera
2009-09-03, 11:47
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Harley55
Samma killar var väl inblandade i startandet av Lowbrows Mc i nynäs... kommer ihåg några västar med det namnet - måste varit mitten av -90talet
några dörrvakter och lokal kriminella.

ps. Gangster är ett brett uttryck ex. -smågangster-


Syndicate Mc fanns ju också ett tag och var från söderort. Vet inte hur länge dom fanns och inte. Någon som vet om dom existerar idag?
Citera
2009-09-03, 17:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt
Ubbe saligen insomnat för drygt 2 år sedan.
'Skitlasse' driver Valands Silver.

Här finns den tidigare tråden:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=404424
ubbe har inte somnat in..ny bliven pappa för 5g för en månad sen...e upp vuxen på denvers dom FLESTA av gubbarna lever å mår bra...nog bara ubbe som rasat rejält..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback