Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-09-05, 08:43
  #37
Medlem
N1riums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag spelar också gitarr... & keyboard/piano. Är jag lika cool som du nu?


NEJ för tusan! Keyboard är mesigt.. -10 Cool poäng på dig

Det jag menar är att "slopa GH och lira riktig gura" faktiskt är ett bra råd. Man får fingerfärdighet vilket hjälper dig i spelet också (själv lirar jag inte med lill-fingret så GH är svårt för mig). Sedan kan man skriva egen musik som man kanske vill implementera in i spelet (om det nu går)... Dessutom vet du själv; att när du drar dina paralleller så ska du alltid klämma in en gnutta mer evulness än det tidigare.

Puss.
Citera
2009-09-05, 14:44
  #38
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
NEJ för tusan! Keyboard är mesigt.. -10 Cool poäng på dig

Det jag menar är att "slopa GH och lira riktig gura" faktiskt är ett bra råd. Man får fingerfärdighet vilket hjälper dig i spelet också (själv lirar jag inte med lill-fingret så GH är svårt för mig). Sedan kan man skriva egen musik som man kanske vill implementera in i spelet (om det nu går)... Dessutom vet du själv; att när du drar dina paralleller så ska du alltid klämma in en gnutta mer evulness än det tidigare.

Puss.
Du lär dig använda lillfingret i spelet, vilket kan alltså hjälpa dig träna upp det lite inför ditt riktiga gitarrspelande.
Citera
2009-09-15, 06:07
  #39
Medlem
Tänkte låna tråden då jag har exakt samma problem som TS, det är typ ett "lagg" när jag spelar, så jag måste träffa notern säkert 0.3-0.4 sekunder "före" om ni förstår vad jag menar. Jag testade ändra "visual/audio lag" i options med det gjorde saken värre nästan. Är det någon här som är kunning på ämnet som skulle kunna hjälpa?

Här är tv'n som det gäller ifall det hjäper:

http://www.samsung.com/se/consumer/d...LE40B658T5WXXE

Relativt ny/modern tv, har ingen aning om det är plasma/lcd. Spelar via HDMI porten @ 1080i (tror jag). Har samma problem när jag spelat UT3, det är typ delay i "kontrollen". Inga batterifel etc. Någon som har en lösning?

Skickar seriöst en tack present irl nästan blir så sur att lägga ner en svarting på ett spel som sen knappt går att spela. (Ni som spelar guitar hero på expert vet jag har pratar om )
Citera
2009-09-15, 07:02
  #40
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
Tänkte låna tråden då jag har exakt samma problem som TS, det är typ ett "lagg" när jag spelar, så jag måste träffa notern säkert 0.3-0.4 sekunder "före" om ni förstår vad jag menar. Jag testade ändra "visual/audio lag" i options med det gjorde saken värre nästan. Är det någon här som är kunning på ämnet som skulle kunna hjälpa?

Här är tv'n som det gäller ifall det hjäper:

http://www.samsung.com/se/consumer/detail/detail.do?group=tvhomeentertainment&type=tvhomeent ertainment&subtype=tv&model_cd=LE40B658T5WXXE

Relativt ny/modern tv, har ingen aning om det är plasma/lcd. Spelar via HDMI porten @ 1080i (tror jag). Har samma problem när jag spelat UT3, det är typ delay i "kontrollen". Inga batterifel etc. Någon som har en lösning?

Skickar seriöst en tack present irl nästan blir så sur att lägga ner en svarting på ett spel som sen knappt går att spela. (Ni som spelar guitar hero på expert vet jag har pratar om )
Du gjorde fel med kalibreringen. Gör om tills du får det perfekt.
Citera
2009-09-15, 07:07
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du gjorde fel med kalibreringen. Gör om tills du får det perfekt.

säker på att det här är lösningen?

btw ska man hålla in den gula knappen medans man kalibrerar?
Citera
2009-09-15, 08:42
  #42
Medlem
btw det känns som att det är video lag som failar... vad har ni för värden?
Citera
2009-09-15, 10:32
  #43
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
btw det känns som att det är video lag som failar... vad har ni för värden?
Jag är säker på det, fick själv hålla på i 5 minuter innan jag kalibrerade den så som det passar mig. Vad vi har för värden spelar ingen roll för dig då det är olika beroende på vilken TV man har (olika TV-modeller har olika responstid osv.). Vill du veta så har jag runt 50 ms.
Citera
2009-09-15, 10:59
  #44
Medlem
wtyds avatar
Köpte själv ny teve nyligen: http://www.netonnet.se/?iid=152576&g...FZCB3godfXzhjQ

När jag spelade guitar hero så kom jag såklart inte till samma insikt som TS gjorde, då ljudet och bilden låg synkat. Jag trodde seriöst att min gitarr blivit kass för helt plötsligt träffade jag inte ett skit. Gick ner till hard och höll förtfarande på att dö xD

Men NUUU fattar jag tillslut. Tack TS!
Gäller det samma med kablar för xbox360 som för ps3 ?
Det är ju komponentkabel som medföljer där, jag trodde den skulle vara 'bra'.
Citera
2009-09-15, 13:57
  #45
Medlem
spelläge på TV:n kan funka, men jag tycker du ska stänga av alla, och då menar jag ALLA sk "bildförbättringsfunktioner". Alltså stäng av: 3D-kamfilter, Active Control + ljussensor, Digital brusreducering, Dynamisk kontrastförbättring, LTI (Luminance Transient Improver), 2D-/3D-brusreducering, 100 Hz LCD, HD Natural Motion.

Rubbet!
Citera
2009-09-15, 14:18
  #46
Medlem
wtyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtyd
Köpte själv ny teve nyligen: http://www.netonnet.se/?iid=152576&g...FZCB3godfXzhjQ

Ville bara säga att det som finns i andra ändan av länken inte var vad jag trodde jag länkade till.. Spelar alltså inte på en digital fotoram på 7", utan en: Samsung LE-40B620, som verkar vara svår att länka till :b
Citera
2009-09-15, 17:12
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtyd
Köpte själv ny teve nyligen: http://www.netonnet.se/?iid=152576&g...FZCB3godfXzhjQ

När jag spelade guitar hero så kom jag såklart inte till samma insikt som TS gjorde, då ljudet och bilden låg synkat. Jag trodde seriöst att min gitarr blivit kass för helt plötsligt träffade jag inte ett skit. Gick ner till hard och höll förtfarande på att dö xD

Men NUUU fattar jag tillslut. Tack TS!
Gäller det samma med kablar för xbox360 som för ps3 ?
Det är ju komponentkabel som medföljer där, jag trodde den skulle vara 'bra'.
Inga större fel på komponentkabeln. Bilden blir bra och du kan få samma upplösning som med HDMI.
Citera
2009-09-18, 20:13
  #48
Medlem
Jag har du 35ms video fördröjning och 20 ms audio. Fan vad allt blir fel, fortfarande "delay".

Är detta straffet för att ha en HDMI tv?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback