2003-12-20, 16:31
Medlem
Jag undrar om det finns något sömnmedel, som gör att man sover HELA natten. Jag tar nu ca 3 propavan och har tidigare kombinerat det med 2 st Imovane 7,5 mg, och vaknar ändå upp till 5-7 ggr per natt. (Imovane får jag inte längre för plötsligt en dag efter två år, kom läkaren på: "Det är ju beroendeframkallande, du får smyga ut dem"!)
Grejen är att jag aldrig får sova ut riktigt, och så kommer istället tröttheten på dagen.. Hade varit så skönt att nästan bli knockad, så man får sova ut ordentligt.
Någon som har något tips på sömntablett och vad man skall säga till läkaren (jag har redan sagt ovanstående, vilket inte hjälper).

Tack!
Citera
2003-12-20, 16:57
Bannlyst
Theralen droppar ska du nog testa isf, gör dig super trött.. man vill bara ligga kvar å sova hela dan efter typ .. inte så svårt å få utskrivet heller tror jag..

http://fass.se/LIF/produktfakta/arti...30&DocTypeID=7
Citera
2003-12-20, 18:48
Awaiting Email Confirmation
Sömnen är viktig

Har man problem med insomningen så är det stilnoct och imovane som gäller, har man problem med uppvaknanden så ordineras ofta propavan (skit enligt mig). Theralen borde fungera minst lika bra som propavan..
Försök att få ut fler "insomnings"-tabletter och kombinera dem med theralen istället för propavan..

Om man försöker tvinga på dig sonata så säger du att du testat den och att det inte hjälper (sonta är ingen höjdare, men blir vanligare och vanligare)..

För att få ut imovane eller stilnoct så måste du stå på dig, hävda att du inte kan "somna in".. När du väl får ut imovanen så hävdar du att du vaknar varje natt och att propavanen inte hjälper - säg att du läst (eller hört talas om) theralen och se till att få orala droppar (mycket roligare än piller).

Ha de bra o SKÅL,
2047
Citera
2003-12-20, 19:37
Kan bara hålla med ovanstående. Annars kan du själv tillverka kloralhydrat, även kallat knockout-droppar. Det är dock farligt och giftigt och bör doseras med försiktighet, men sök efter recept på internet. Ingredienserna kan köpas var som helst. Swedish Infomania har ett recept som funkar.

Läs text 902 i denna fil:
http://swi.1av10.nu/dist/thelib10.zip

Eller hos Rhodium:
http://www.rhodium.ws/chemistry/chloralhydrate.html

Och så kan du titta på hur jag gjorde:
http://www10.brinkster.com/venlafaxine/kloral.htm
Citera
2003-12-20, 22:02
Medlem
_niclass avatar
Ingen bra rekommendation & ganska mycket OT men att slänga i sig en liter 96% sprit kommer du somna & sova som en gud på
Citera
2003-12-21, 00:19
Bannlyst
Den dosen är även över LD 50 värdet så det kan nog vara sista gången du somnar in...

Om man tar mycket alkohol och somnar så kommer man antagligen att vakna upp sen igen när effekten går ut och dopamin frigörs, precis som med gbl/ghb, fast där vaknar man nog tidigare.
Citera
2003-12-21, 12:55
Medlem
Den trägnes avatar
Theralen kan användas för sömnbesvär.
I högre doser då..för vuxna. Iallafall värt att prova, men om man inte blir trött av imovane, så kanske ngt starkare lugnande behövs.
Citera
2003-12-21, 18:55
Bannlyst
När du inte får önskvärd effekt med zolpidem och zopiklon så tror jag nästa steg är gamla hederliga nitrazepam.
Det är dock en benzo, så det kan vara svårt att få den just därför.
Men prova kan man ju alltid.
Innan zopiklon & zolpidem blev populära så tror jag att nitrazepamen var vanligast.
Citera
2003-12-22, 00:53
Medlem
Unbalanceds avatar
Kan rekomendera stilnoct + Sobril (Oxascand) .

Efter ett par av vardera sover man gott !
Just nu kan jag inte doseringen, e lite grann i luvan själv !

Mvh U
Citera
2003-12-22, 16:35
Medlem
Fick Sobril, när jag skulle "smyga ut" Imovane.. Märkte ingen skillnad alls. Har även provat med Stesolid. Däremot sov jag ganska så gott på Tiparol + Imovane+Propavan. Men sen tog Tiparolen slut. Men gick ändå i sömne med denna kombination. Gick ut i trapphuset, t ex. Och så har jag försökt äta olika saker hehe i sömne, som kasseterna till cd-växlaren, cigarettfimpar och annat..
Fattar inte vad jag skall uppe och ränna om nätterna för!!
Om jag dricker alkohol sover jag lite bättre, men det kan man ju inte göra varje dag.. Kanske Rohypnol skulle funka? Men läkaren kommer väl gå i taket om jag frågar efter det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in