Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-01, 13:57
  #1
Medlem
Det fanns för ett antal år sedan en sida på nätet med en lång historia som handlade någon som vandrat i bergen och hittat något skum sak i på ett berg. Det fanns en bild på någon slags farkost som satt fastmonterad på ett berg. Man hade även hittat en förstörd kamera, och när man framkallade bilderna gick det att skymta en helikopter.
Hela hemsidan vad uppbyggd så att man fick läsa historien, sedan stod det ett datum när mer information som presenteras.

Jag tror det hela slutade med att det var ett PR-jippo för en bok.

Hur som helst. Någon som minns detta? Vad var adressen?
Citera
2009-09-01, 14:09
  #2
Medlem
Krafses avatar
Aldrig hört talas om det.

Var det Bergen i Norge eller bara något random berg? Minns du om det var snö eller inte?
Citera
2009-09-01, 14:10
  #3
Medlem
Det var inte snö. Det var skogslandskap. Gissar att det var i USA någonstans.
Citera
2009-09-01, 14:12
  #4
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mnk
Det var inte snö. Det var skogslandskap. Gissar att det var i USA någonstans.

Du tänker på en annan grej.
Citera
2009-09-01, 14:37
  #5
Medlem
laserlasses avatar
Intresant mera vill vi höra
Citera
2009-09-01, 18:43
  #6
Medlem
ufomammuts avatar
Du har lite fel i din beskrivning av vad det handlade om om det nu är det här du tänkte på, men det låter som hemsidan 8march2003.com (något i den stilen iaf).
Citera
2009-09-02, 11:50
  #7
Medlem
Ja, jag kan mycket väl ha fel. Det var ett tag sedan nu.

Det du nämner om adressen är helt korrekt. Det var något liknande!
Citera
2009-09-02, 14:47
  #8
Medlem
ufomammuts avatar
Så som jag minns det så handlade det om någon snubbe som varit ute o traskat nånstans i skogen och hittat en kamera som såg helt trasig ut. Han lyckades framkalla bilderna som fanns på den och det som fanns på dem googlade han på och efter 5 min så kom det agenter till hans hus och blablabla, sen skrev han nåt nytt datum då han skulle ge mer information på men det slutgiltiga datumet då han skulle avslöja upptäckten på bilderna var 8 mars 2003. Sen dök det hela tiden upp nya sidor i stil med 10november2007.com typ, har jag för mig. Den 8 mars kom bilderna, som var tagna från luften genom ett flygplan, och visade en ny "Noaks ark". Det hela var väldigt märkligt, men i slutändan bara en PR-kupp för en bok.

Jag minns inte allt till 100% men jag har nog en hel del gamla IRC-loggar jag kan gå igenom om jag orkar hehe, vi diskuterade det en hel del där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback