2009-01-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fazzt
Nån som vet vad frakten ligger på på t.ex. http://www.netbar.se ? Om man t.ex. beställer 30 kg öl och sprit? Är det billigare än att åka ner till tyskland o köpa ?

Frakten ligger på 275 kronor/kollit. Med andra ord är det rätt dyrt så 30 kg öl kan du glömma direkt, för det blir ca 250 kronor frakt per flak. Beställde 24 liter vodka därifrån häromdagen, fick betala 800 spänn i frakt, plus 600x4 för vodkan. Så frakten är inte att leka med direkt, även om nu min vodka inte blev farligt dyr.
2009-01-21, 22:22
Medlem
usefulidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error324
Frakten ligger på 275 kronor/kollit. Med andra ord är det rätt dyrt så 30 kg öl kan du glömma direkt, för det blir ca 250 kronor frakt per flak. Beställde 24 liter vodka därifrån häromdagen, fick betala 800 spänn i frakt, plus 600x4 för vodkan. Så frakten är inte att leka med direkt, även om nu min vodka inte blev farligt dyr.

275 kr/KG?!

Så om jag beställer 5 liter vodka = 5 kg så får jag betala 1375 i frakt? :S Eller vad menar du med kollit?
2009-01-21, 22:24
Medlem
usefulidiots avatar
Förresten, om man är under 20 och beställer ifrån en hemsida där man måste uppge namn och personnummer, ska man då uppge sitt RIKTIGA namn och uppge fel personnummer?

Och när man betalar med VISA, kan inte de kolla upp ens uppgifter då via kortet? Dvs att man är under 20.
2009-01-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usefulidiot
275 kr/KG?!

Så om jag beställer 5 liter vodka = 5 kg så får jag betala 1375 i frakt? :S Eller vad menar du med kollit?

Det kostar ~275 för hela kollit = paketet.

Beställde 6 spritflaskor och ett flak öl (ölen räknas som 12 flaskor) vilket var precis under kvoten för ett kolli, dvs 18 flaskor. Hade jag tagit en till flaska hade jag fått betala dubbel frakt då det hade varit två kollin. Nu kostade frakten endast 269:-

Bara att skriva in dina uppgifter, ditt namn måste stämma överens med ditt VISA-kort. Sen är det bara att ändra födelseår till -88 eller tidigare.
En vecka senare får du ett omärkt paket till posten som bara är att hämta ut. Busenkelt
2009-01-23, 01:39
Medlem
usefulidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci
Det kostar ~275 för hela kollit = paketet.

Beställde 6 spritflaskor och ett flak öl (ölen räknas som 12 flaskor) vilket var precis under kvoten för ett kolli, dvs 18 flaskor. Hade jag tagit en till flaska hade jag fått betala dubbel frakt då det hade varit två kollin. Nu kostade frakten endast 269:-

Bara att skriva in dina uppgifter, ditt namn måste stämma överens med ditt VISA-kort. Sen är det bara att ändra födelseår till -88 eller tidigare.
En vecka senare får du ett omärkt paket till posten som bara är att hämta ut. Busenkelt

Okej tack för svaret
2009-01-23, 01:40
Medlem
usefulidiots avatar
Förresten, alla som skrivit i tråden angående netbar, har skrivit att man inte behöver visa leg angående ålder då man hämtar ut paketet. Men hur är det om de kommer och plingar på dörren? Ska jag inte vara hemma?
2009-01-23, 08:18
Medlem
Finns inte en chans i helvetet att dom leverar till dörren. Paketet kommer till ditt närmaste postkontor som sen skickar ut en avi och du hämtar ut ditt paket, visar leg för att bekräfta att du är mottagaren och ingenting annat. Busenkelt
2009-01-23, 21:34
Medlem
usefulidiots avatar
Citat:
Finns inte en chans i helvetet att dom leverar till dörren. Paketet kommer till ditt närmaste postkontor som sen skickar ut en avi och du hämtar ut ditt paket, visar leg för att bekräfta att du är mottagaren och ingenting annat. Busenkelt

Ändå fick man lämna information om portkod etc? Nåväl.
2009-01-23, 21:35
Medlem
usefulidiots avatar
Citat:
Trodde att det kom till postens företagcenter?
2009-01-29, 16:18
Medlem
Mekhs avatar
Om jag lägger en beställning och det fastnar i tullen, vad är det som händer då? Får jag ett brev hem om att betala alkoholskatt och så skickas min beställning hem till mig såfort jag har betalt eller? Eller beslagtas skiten?

Det kan inte bli några rättsliga påföljder va? Då det är lagligt bara man betalar den svenska alkoholskatten om jag har förståt det rätt....
2009-01-29, 16:40
Medlem
Vad kostar frakten på Netbar om man bara beställer en flaska sprit/starkvin ?
2009-01-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juss1
Vad kostar frakten på Netbar om man bara beställer en flaska sprit/starkvin ?
typ 250 kr eller vad det är - tror inte heller det går ftersom du måste fylla ett kolli (sex flaskor) - då är det lika bra att plocka med sex flaskor på samma beställning eftersom fraktpriset är detsamma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in