Om jag förstått det rätt kan man alltså köpa 6 liter kass vin för 135 kronor, men sen måste jag betala ungefär 25 kr/liter i skatt plus 150 kr i frakt. Högt räknat 500 kr... Då kan jag alltså lika gärna gå till systembolaget.
Finns det överhuvudtaget någonting som man kan få hem billigt?
dyr whiskey/congac eller champagne kanske? Hur ska man betala skatt pa det da? Deklarera sjalv? Fattar ingenting
man behöver INTE betala skatt på spriten som man beställer hem över internet så länge som den skattas i det landet den skickas ifrån så tex sprit ifrån cigarettbutiken är det lugnt med
man behöver INTE betala skatt på spriten som man beställer hem över internet så länge som den skattas i det landet den skickas ifrån så tex sprit ifrån cigarettbutiken är det lugnt med
Hur är det med vingrossen isf?
Har du någon källa?
Inte moms nej, men punktskatten på 200:- litern kommer man inte undan. Om tullen nu skulle råka snubbla över paketet. Den risken är dock minimal.
Ni ska bara veta hur mycket svarta pengar en del tulljävlar får in på att sälja beslagaten sprit. Jag och en kompis pratade om att tullen beslagtar alkohol. Min kompis berättade att han för ett tag sen hade köpt sprit ifrån en tulljävel. Han var inne i ett lager och där var fullt med pallar med alkohol, inplastade med lapparna "Beslagtaget gods" så det är inte bara till "bränsle" som alkoholens öde blir
Någon som vet huruvida det fortfarande funkar att köpa av t.ex. Cigarettbutiken trots att man inte är 20? Förr i tiden var det ju bara en diskret kartong, men man skulle ju kunna tänka sig att de nu sätter varningslappar i stil med "OBS ALKOHOL 20+" på kartongerna nu när det blivit legaliserat...
Ni ska bara veta hur mycket svarta pengar en del tulljävlar får in på att sälja beslagaten sprit. Jag och en kompis pratade om att tullen beslagtar alkohol. Min kompis berättade att han för ett tag sen hade köpt sprit ifrån en tulljävel. Han var inne i ett lager och där var fullt med pallar med alkohol, inplastade med lapparna "Beslagtaget gods" så det är inte bara till "bränsle" som alkoholens öde blir
Dra inte alla tullare över en kant. Det finns rötägg i varje bransch, men det innebör inte att alla är dumma i huvudet!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!