Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Expressen har iaf detta:
http://www.dinapengar.se/Avdelningar...07\06\06\10178

Om jag förstått det rätt kan man alltså köpa 6 liter kass vin för 135 kronor, men sen måste jag betala ungefär 25 kr/liter i skatt plus 150 kr i frakt. Högt räknat 500 kr... Då kan jag alltså lika gärna gå till systembolaget.

Finns det överhuvudtaget någonting som man kan få hem billigt?

dyr whiskey/congac eller champagne kanske? Hur ska man betala skatt pa det da? Deklarera sjalv? Fattar ingenting
2007-06-07, 15:11
Medlem
fjortiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NES_Boy
Frakten måste man betala med paypal, tyvärr.

Det går inte med paynova?
2007-06-07, 15:29
Medlem
lindberg88s avatar
man behöver INTE betala skatt på spriten som man beställer hem över internet så länge som den skattas i det landet den skickas ifrån så tex sprit ifrån cigarettbutiken är det lugnt med
2007-06-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindberg88
man behöver INTE betala skatt på spriten som man beställer hem över internet så länge som den skattas i det landet den skickas ifrån så tex sprit ifrån cigarettbutiken är det lugnt med

Hur är det med vingrossen isf?
Har du någon källa?
2007-06-07, 23:14
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindberg88

Inte moms nej, men punktskatten på 200:- litern kommer man inte undan. Om tullen nu skulle råka snubbla över paketet. Den risken är dock minimal.
2007-06-08, 01:54
Medlem
lindberg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Inte moms nej, men punktskatten på 200:- litern kommer man inte undan. Om tullen nu skulle råka snubbla över paketet. Den risken är dock minimal.
behövs ej, samma regler som vid utlandsresa.
2007-06-08, 03:28
Bannlyst
Om jag vill handla mycket öl säg för 5.000:- vars får jag bästa pris? Och hur kommer jag undan "svenska skatten?" tacksam för svar..
2007-06-08, 08:50
Medlem
Man behöver bara betala den svenska skatten om paketet fastnar i tullen. Annars är det "ens eget ansvar att betala."
2007-06-08, 21:32
Medlem
wolvies avatar
Tulljävlar

Ni ska bara veta hur mycket svarta pengar en del tulljävlar får in på att sälja beslagaten sprit. Jag och en kompis pratade om att tullen beslagtar alkohol. Min kompis berättade att han för ett tag sen hade köpt sprit ifrån en tulljävel. Han var inne i ett lager och där var fullt med pallar med alkohol, inplastade med lapparna "Beslagtaget gods" så det är inte bara till "bränsle" som alkoholens öde blir
2007-06-08, 22:55
Medlem
Gaffes avatar
Är det nån som får kontakt med vingrossen? Jag har mailat två gånger utan att få något svar..
2007-06-09, 11:58
Medlem
Endynias avatar
Någon som vet huruvida det fortfarande funkar att köpa av t.ex. Cigarettbutiken trots att man inte är 20? Förr i tiden var det ju bara en diskret kartong, men man skulle ju kunna tänka sig att de nu sätter varningslappar i stil med "OBS ALKOHOL 20+" på kartongerna nu när det blivit legaliserat...
2007-06-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolvie
Ni ska bara veta hur mycket svarta pengar en del tulljävlar får in på att sälja beslagaten sprit. Jag och en kompis pratade om att tullen beslagtar alkohol. Min kompis berättade att han för ett tag sen hade köpt sprit ifrån en tulljävel. Han var inne i ett lager och där var fullt med pallar med alkohol, inplastade med lapparna "Beslagtaget gods" så det är inte bara till "bränsle" som alkoholens öde blir

Dra inte alla tullare över en kant. Det finns rötägg i varje bransch, men det innebör inte att alla är dumma i huvudet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in