2009-08-31, 21:08
Medlem
Kanske fel forum, men tyckte det passade bäst här under mat/dryck/etc....Flashbacks omåttliga kunskapsbank får hjälpa mig!

Ibland käkar jag helstekt spätta på en krog i Malmö. Gött som fan, men jag har alltid undrat vad de två blågråa trekantiga sakerna i firren är. En på undersidan och en på ovansidan. De finns ända uppe vid firrens topp, där man kapat av huvudet. Cirka 5-7cm långa, ca 1cm bred som smalnar av till en spetsig trekant. Väldigt lätta att pilla bort, bara att dra ut dem liksom, och fortsätta åtnjutandet av spättan. Men....vad är det för något?
Citera
2009-08-31, 21:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Kanske fel forum, men tyckte det passade bäst här under mat/dryck/etc....Flashbacks omåttliga kunskapsbank får hjälpa mig!

Ibland käkar jag helstekt spätta på en krog i Malmö. Gött som fan, men jag har alltid undrat vad de två blågråa trekantiga sakerna i firren är. En på undersidan och en på ovansidan. De finns ända uppe vid firrens topp, där man kapat av huvudet. Cirka 5-7cm långa, ca 1cm bred som smalnar av till en spetsig trekant. Väldigt lätta att pilla bort, bara att dra ut dem liksom, och fortsätta åtnjutandet av spättan. Men....vad är det för något?
Jag misstänker att du syftar på romsäckar och mjölkekörtlar?

~Paul~
Citera
2009-08-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag misstänker att du syftar på romsäckar och mjölkekörtlar?

~Paul~

Jag har faktiskt inte en blekaste aning. Nästa gång jag käkar firre där ska jag ta ett foto
Citera
2009-08-31, 22:28
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Jag har faktiskt inte en blekaste aning. Nästa gång jag käkar firre där ska jag ta ett foto
Gör det och visa upp det för oss .

~Paul~
Citera
2009-08-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Gör det och visa upp det för oss .

~Paul~

Frågan blir då om jag ska pejsta den i "mat" eller i "gore"
Citera
2009-08-31, 23:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Frågan blir då om jag ska pejsta den i "mat" eller i "gore"
Haha, spelar ingen roll. Här på matsektionen så sammanfaller dessa teman ganska ofta .

~Paul~
Citera
2009-09-01, 00:36
Medlem
JerryCottons avatar
Tror det är gälfensfästet du stöter på där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in