Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
BigFatCones avatar

Moderatormeddelande

Postat av BigFatCone 2014-06-22, 16:57
Medlem
Seriöst gott folk. Vi tillåter inte listtrådar, det vet ni. Motivera er. Inlägg utan motivation som postas efter detta inlägg i tråden kommer att raderas.

Mvh,
Moderator
2014-07-04, 00:55
  #710
Medlem
Maceos avatar
Largo Winch - Commando SAR.. Till ps1.

Ganska så uselt.. Jag spelade visseligen inte så mycket av det, men grafiken, controllerna, hela känslan man fick av spelet, det var inte äns tillräckligt intressant för att utforska dess b:ighet ytterligare.. Kasst spel och inget mer..
__________________
Senast redigerad av Maceo 2014-07-04 kl. 01:02.
Citera
2014-07-06, 11:04
  #711
Medlem
Judessons avatar
Måste väl vara Simcity till Snes . Vet inte varför jag fick för mig för mig att lägga ner pengar på att ladda ner det hära spelet, var riktigt kasst. Förutom att själv spelet verkar vara skitsvårt med menyerna fattar typ nada .... sen så är det ett mysterium varje gång man vill börja om också och så?. Att spela det På Wii med Wii Kontrollen gör det hela inte bättre sedan. Lika fort som jag har har startat skitspelet har jag avslutat det i vredesmod
__________________
Senast redigerad av Judesson 2014-07-06 kl. 11:10.
Citera
2014-07-06, 16:21
  #712
Medlem
Maceos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
Måste väl vara Simcity till Snes . Vet inte varför jag fick för mig för mig att lägga ner pengar på att ladda ner det hära spelet, var riktigt kasst. Förutom att själv spelet verkar vara skitsvårt med menyerna fattar typ nada .... sen så är det ett mysterium varje gång man vill börja om också och så?. Att spela det På Wii med Wii Kontrollen gör det hela inte bättre sedan. Lika fort som jag har har startat skitspelet har jag avslutat det i vredesmod

Haha.. ja, snacka om ljusår ifrån dagens simcity spel.. Har inte spelar det personligen men kan tänka mig att det suger och speciellt så nu så utdaterat.. Men, finns det inte ett simcity till NES oxå? Isf må ju det vara ännu hemskare.. Jag tycker simcity spelen i någolunda ny upplaga kan ha en hel del underhållningsvärde, men de där gamla simcity till snes och nes har inte precis så mycket att bjuda på..

Jag tror ändå det i spelvärlden av många anses vara legendariskt på nått sätt(antar att dom spelade det då), men så gamla och torftiga spel som dom simcity till snes oc nes, kan ju bara inte ha varit så jävla spännande..

PS. Du må testa Largo Winch alltså.. Må det vara det sämsta Ps1 spel någonsin..
Citera
2014-07-18, 20:30
  #713
Medlem
Monster35s avatar
Det sämsta jag kan komma på är nog dragons lair på amiga fattade inte ett dugg av det.
Citera
2014-07-18, 20:40
  #714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejDuAnne
Vad hette det... Dragons Lair tror jag? Förbannat jävla skitspel hur tattigt som helst, ändå dog jag ALLTID vid första bossen när man möter dendär gigantiska ormen som är sjukt läskig... någon som vet vilket spel jag pratar om?


Har för mig att det var väldigt stort spel också. Ja jag kom ingen vart kommer jag ihåg men ändå var det något som lockade med det.
Citera
2015-09-11, 14:44
  #715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradox^
Svårt att komma på de absolut sämsta men jag har iaf aldrig klarat en bana på Back to the Future 3 till Mega Drive eller Silver Surfer till NES. Så de ligger ganska bra till på listan över dåliga spel.
Jag fattar inte varför folk betraktar Silver Surfer som så oerhört dåligt.
Allvarligt talat, det finns mycket värre spel än Silver Surfer som är extremt dåliga på riktigt;
kolla exempelvis "Dragon's Lair" och "The Adventures Of Rocky And Bullwinkle And Friends" till NES, de spelen är riktigt skräp, och jämfört med dem så framstår Silver Surfer nästan som bra.

Silver Surfer har åtminstone en stabil grund, så att bristerna mest handlar om detaljer som lätt går att ändra.
Inte ens James Rolfe tycker att det spelet är så dåligt som han låtsas tycka i sitt AVGN-avsnitt om det spelet, han överdriver det avsnittet med flit.
Man kan till och med höra James och flera av hans polare påpeka att det är beroendeframkallande och "actually not bad" när de lirar spelet i ett av "James & Mike Mondays"-avsnitten.

Sen förstår jag inte varför folk alltid hakar upp sig på att man "can't touch anything" i det här spelet;
allvarligt talat, de allra flesta rymdskjutare fungerar på det sättet.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2015-09-11 kl. 14:59.
Citera
2015-09-11, 14:53
  #716
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
Måste väl vara Simcity till Snes . Vet inte varför jag fick för mig för mig att lägga ner pengar på att ladda ner det hära spelet, var riktigt kasst. Förutom att själv spelet verkar vara skitsvårt med menyerna fattar typ nada .... sen så är det ett mysterium varje gång man vill börja om också och så?. Att spela det På Wii med Wii Kontrollen gör det hela inte bättre sedan. Lika fort som jag har har startat skitspelet har jag avslutat det i vredesmod

Håller med, men så är det med alla strategispel/simulatorer till konsoler (iaf tidigare konsoler såsom snes, ps1 etc.. Värdelöst när man ska ha mus. Fanns mus till snes också, kan nog inte tänka mig att det var så mkt att ha.
Citera
2015-09-11, 19:59
  #717
Medlem
Ett av de sämsta var klart ett målaspel vi köpte till C64an med Turles tema. Där kunde man bara färglägga bilder. Fy fan vad dåligt det var.

https://archive.org/details/msdos_El...orld_Tour_1990
Citera
2015-09-11, 21:27
  #718
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Det enda retrospel jag kommer på som inte var något vidare var ett spel som jag hade till min 8-bitars: Ironsword: Wizards & Warriors II. Vet inte om jag kanske var för liten eller för korkad för att förstå storheten med spelet men det var verkligen inget vidare när jag spelade det. Försökte att spela det även på senare år men stängde av det direkt.

Någon som känner igen detta spel och har en helt annan uppfattning än vad jag har?
Citera
2015-09-11, 21:31
  #719
Medlem
oyegies avatar
Kommer inte ihåg vad det heter men det var nåt pc-spel där man skulle typ leka världskrig och det enda man såg på skärmen var en 3D jordglob.
Starship Titanic,lånade den på bibblan för många år sedan,grafiken var ju kanske cool men fattade knappt vad spelet gick ut på.
Citera
2015-09-12, 13:38
  #720
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Starship Titanic,lånade den på bibblan för många år sedan,grafiken var ju kanske cool men fattade knappt vad spelet gick ut på.
Det är dock ett fantastiskt spel när man väl förstår det. Det underlättar om man har läst The Hitchhiker's Guide to The Galaxy eller någon annan av Adams böcker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback