Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-31, 16:07
  #1
Medlem
Har spelat NHL 10 demot och fps går ner mycket i repriserna sen kan de lagga till ibland när de laddar, sen gta iv har jag låg fps hela tiden.

Kan de ha något med hårddisken att göra, har jämt misstänkt att de kan vara något med hårddisken.


Har haft de här fps drops länge, har ändrat inställningar/upplösningar men samma problem.

Någon som har/haft samma problem?

ps3 40gb versionen
Citera
2009-08-31, 16:14
  #2
Medlem
GataJs avatar
NHL 10 demot varnar dem ju innan att man kan uppleva det så just för att det är ett demo. Det gjorde de på xbox 360, borde ju va samma på ps3
Citera
2009-08-31, 16:17
  #3
Medlem
Ufojesuss avatar
GTA IV har ju inte direkt världens stabilaste framerate, NHL 10 har jag inte spelat. Prova i någon väns PS3, om du inte känner någon med PS3 kan du fråga om du kan prova i en demokiosk i butiken där du köpte den.
Citera
2009-08-31, 16:21
  #4
Medlem
de är samma fps drops i nhl 09 åxå som är på skiva
Citera
2009-08-31, 16:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontbotherme
de är samma fps drops i nhl 09 åxå som är på skiva


Edit: spelade nyss nhl 09 och de va inte så i repriserna, men dock va menyerna sega tog en liten stund innan ikonerna poppade upp


När jag först köpte ps3:an vad jag minns va de bra fps i gta iv, nu är de typ kanske 15fps hela tiden(ospelbart)
Citera
2009-08-31, 16:39
  #6
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontbotherme
Edit: spelade nyss nhl 09 och de va inte så i repriserna, men dock va menyerna sega tog en liten stund innan ikonerna poppade upp


När jag först köpte ps3:an vad jag minns va de bra fps i gta iv, nu är de typ kanske 15fps hela tiden(ospelbart)


Var ju det jag sa att det var så för att det är ett demo.

Då är det väl nått fel på ditt ps3 då. För jag har spelat gta4 på mitt å det flyter utan anmärkningar.
Citera
2009-08-31, 17:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Var ju det jag sa att det var så för att det är ett demo.

Då är det väl nått fel på ditt ps3 då. För jag har spelat gta4 på mitt å det flyter utan anmärkningar.


tror mest de e fel på hårddisken för saker verkar vara lite efter också

kompis har också 40gb ps3 som gta iv är dålig fps på, måste nog vara nått med hårddiskarna på vissa 40gb versioner.

För de va ju inte såhär från början när jag fick ps3t
Citera
2009-08-31, 17:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontbotherme
tror mest de e fel på hårddisken för saker verkar vara lite efter också

kompis har också 40gb ps3 som gta iv är dålig fps på, måste nog vara nått med hårddiskarna på vissa 40gb versioner.

För de va ju inte såhär från början när jag fick ps3t

Kan det inte vara värmeproblem? att cpun throtlar vid förhög värme?
Citera
2009-08-31, 21:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Kan det inte vara värmeproblem? att cpun throtlar vid förhög värme?

den är sval och inget damm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback