Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-08, 22:57
  #193
Medlem
SofistikeradSlisks avatar
Nä, detta var inget för mig. Får bli att slänga de burkar jag har kvar hemma.
Citera
2016-10-10, 12:53
  #194
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Hemiverin verkar vara nåt vården borde satsa mer på.Inte så väldigt vanebildande jämförelsevis med benzo men ändå en rogivande och lugnande effekt.Allt annat än benzo som lugnande brukar kunna få en att fundera om man är försökskanin för ännu ett skitpreparat som ger den där obeskrivligt dryga känslan av dåsighet.Måste dock säga att det här stickandet i näsan är jävligt irriterande emellanåt men det är värt det ändå.


Håller med om att det är underanvänt men förstår det eftersom OD50 är såpass mycket lägre, verkar inte som det brukar nåt speciellt inom slutenvård heller dock vilket är konstigt. Har själv lite svårt att skilja på Heminevrin- och bensoberoende bara då jag tyvärr brukar båda... trodde väl det var i princip lika på den punkten. I och med att det påstås att 300mg Hemi är "likvärdigt med 10mg Sobril" (vete fan om det stämmer dock) så kan jag ju förstå om det är mindre vanebildande då jag skulle behöva ett gäng Sobril 10mg för samma effekt som bara en enda 300mg Heminevrin.

Stickandet i näsan upphör väl efter bara några gångers bruk? har nog blivit immun mot det iaf. Tog ett uppehåll på en månad och det kliade väl bara lite lätt, första gångerna kommer jag ju dock ihåg att det var rätt drygt

Gillar för övrigt att man ändå kan känna det på något subtilt sätt i näsan/smaken... så man vet att det kommit igång även om dosen är såpass låg att man knappt känner något, lite lätt placeboeffekt kanske
Citera
2016-10-12, 17:53
  #195
Medlem
tarjaas avatar
Bumpar upp denna tråden lite.

Varit inlagd en kort sväng för en fylleperiod jag haft ett par veckor, nog om det.

Fyfan vad nice hemmis är, jag är förälskad i det !

Fattade först inte att det var detta jag hade vid behov brevid sobrilschemat jag fick men listade ut det och poppade några kapslar och jävlar vad bra detta är !!

Bad överläkaren ta bort all benzo och ge mig flytande heminevrin istället och han gjorde som jag sa. Bara testat i doser om 8 ml i taget som mest (50mg ml ) men fan vad gött man mår på detta preparat och det hjälper extremt bra mot abstinensbesvär. Benzo kan slänga sig i väggen och då är jag ändå en pillertrillare av rang. MÅSTE få tag i detta till varje pris, kan man beställa detta utomlands på någon sajt tro eller är det att koppla in den manipulativa personligheten och besöka en läkare som gäller?

Mycket liknande alkoholkänsla utan de dåliga effekterna, varm i pannan, ångestfri, euforisk och sederad blir man.
Citera
2016-10-12, 22:22
  #196
Medlem
whosEHTs avatar
Jag har hört när man vart på avgiftningar att folk har fått det men aldrig fattat vad de är, kan man få ett rus på det eller hur finkar det?
Citera
2016-10-24, 19:38
  #197
Medlem
Indos avatar
hmmm,det är svårt att förklara ruset på dessa Underliga kapslar
dock har jag bara använt 1 åt gången vid 2 tillfällen,nu har jag mer än 20 kapslar framför mig o funderar på att slänga i mig typ 900mg till o se vad som händeR? är det en bra ide eller?

Kommer se fram emot en AT (Om jag inte styr shit) Snart,läst att denna ska va bra mot AT,Stämmer det?
Citera
2016-10-24, 20:19
  #198
Medlem
Indos avatar
Nu slank det ner 1200 mg till vi får se vad som händer

mvh indo (Har tagit mer droger än dom flesta men ändå inte dött än).
Citera
2016-11-17, 14:51
  #199
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Jag har hört när man vart på avgiftningar att folk har fått det men aldrig fattat vad de är, kan man få ett rus på det eller hur finkar det?

Ja läs lite i tråden? Liknande benso fast mer påtaglig "torrfylle"-effekt...
Citera
2017-08-17, 17:41
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Håller med om att det är underanvänt men förstår det eftersom OD50 är såpass mycket lägre, verkar inte som det brukar nåt speciellt inom slutenvård heller dock vilket är konstigt. Har själv lite svårt att skilja på Heminevrin- och bensoberoende bara då jag tyvärr brukar båda... trodde väl det var i princip lika på den punkten. I och med att det påstås att 300mg Hemi är "likvärdigt med 10mg Sobril" (vete fan om det stämmer dock) så kan jag ju förstå om det är mindre vanebildande då jag skulle behöva ett gäng Sobril 10mg för samma effekt som bara en enda 300mg Heminevrin.

Stickandet i näsan upphör väl efter bara några gångers bruk? har nog blivit immun mot det iaf. Tog ett uppehåll på en månad och det kliade väl bara lite lätt, första gångerna kommer jag ju dock ihåg att det var rätt drygt

Gillar för övrigt att man ändå kan känna det på något subtilt sätt i näsan/smaken... så man vet att det kommit igång även om dosen är såpass låg att man knappt känner något, lite lätt placeboeffekt kanske


Jag tycker precis samma. När smaken kommer vet man att det sköna kommer. Jag älskar mina heminevrin. Riktigt skönt rus
Citera
2017-08-18, 22:02
  #201
Medlem
Blev erbjuden att köpa Heminevrin men aldrig talas om det.
Är det något att hänga i julgranen?
Hur skulle ni beskriva ruset?
Citera
2017-09-21, 16:23
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Blev erbjuden att köpa Heminevrin men aldrig talas om det.
Är det något att hänga i julgranen?
Hur skulle ni beskriva ruset?
Undrar samma jag med, av ungefär samma anledning.
Citera
2017-12-18, 14:14
  #203
Medlem
Går det ens att få tag i hemmisar nu för tiden förutom via läkare?
Citera
2018-07-20, 15:19
  #204
Medlem
Lucky-Mans avatar
Sitter på bussen nu o slängde i mig 4 kapslar innan jag läste tråden. Får återkomma för rapport!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback