2010-11-19, 20:47
Medlem
För längesedan när jag var på avgiftningen, så minns jag att någon sjuksköterska har droppat lite heminevrin i ett glas med saft som gavs till en väldigt envis tant med delirium. Hon blev verkligen så väck att de drog henne till sovrummet. Kan jag ha hört fel om vilken medicin som de gav henne i smyg? Verkar inte vara en så stark medicin enligt alla här.
Citera
2010-11-20, 01:52
Medlem
Vill bara varna folk om att dessa piller luktar kuk som varit i en anal och luktar alltså pruttpenis. Men nej jag knarkar inte, men jobbar med dessa läkemedel och så fort man kommer i närheten av detta penisläkemedel så vill man ju spy.
Citera
2010-11-20, 07:17
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
För längesedan när jag var på avgiftningen, så minns jag att någon sjuksköterska har droppat lite heminevrin i ett glas med saft som gavs till en väldigt envis tant med delirium. Hon blev verkligen så väck att de drog henne till sovrummet. Kan jag ha hört fel om vilken medicin som de gav henne i smyg? Verkar inte vara en så stark medicin enligt alla här.

Ja det var det säkert, används som sagt mycket inom äldrevården. Har en polare som jobbade på ett äldreboende för svårt dementa, och Heminevrin var ett av de vanligaste "hjälpmedlen" personalen använde för "besvärliga" åldringar... Heminevrin finns som droppar/lösning och ger då effekt inom några minuter, dosberoende naturligtvis, men i nog hög dos så somnar man/blir medvedslös. Effekten bör inte underskattas bara för att den ligger i förteckning V...

Ang. lukten på kapslarna, så luktar "softgel"-kapslar i allmänhet inte så gott.. Orsaken brukar vara att gelatinet inte är nog renat (källan till gelatin är "biprodukter" dvs. skelett, bindväv, hud, svansar, ja, allt man inte vill äta, av kor, sk. bovint gelatin.) Gelatin är även en av huvudingredienserna i sega godisar typ vingummi, men där tar smakämnena överhanden. Tänk på att du käkar ko-skelett nästa gång du tuggar smågodis....
Senast redigerad av Psykoton 2010-11-20 kl. 07:26.
Citera
2011-08-04, 20:41
Medlem
300mg heminevrin, när slutar det klia i näsan?

Tog en heminevrin 300mg för 20 min sen kliar ju som någon prutat senap i nästan på mig! Hur länge varar detta? Nyser som någon men pollen allergi.
Citera
2011-08-04, 22:52
Medlem
.Angst.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorpenX
Tog en heminevrin 300mg för 20 min sen kliar ju som någon prutat senap i nästan på mig! Hur länge varar detta? Nyser som någon men pollen allergi.
Haha! Jag tänkte detsamma när jag lånade lite av morsan för ett par år sedan, riktigt obehagliga dom där stickningarna Det höll i ett par tre timmar har jag för mig.
Citera
2011-08-05, 03:23
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Är det som opi-klåda eller är det bara något irriterande?
Citera
2011-08-05, 07:31
Medlem
Läste i FASS står att det är en vanlig biverkning i början! Släppte efter 2 timmar, var riktigt obehagligt!
Citera
2011-08-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Är det som opi-klåda eller är det bara något irriterande?

Nja som en annan sa, spruta starksenap i näsan så får du nog en liknande känsla
Citera
2011-08-11, 19:34
Medlem
olof-palmes avatar
För mig släppte det efter 1 timma men dra åt fan vad jobbigt det var..

Första och enda gången jag testar det.. Aldrig mer..
Citera
2013-09-03, 13:59
Medlem
Softa med denna drog, vet inte hur det är i Sverige men den finns tillgänglig överallt i staterna. Tänder av på den nu Cold turkey, har inte sovit på 3 dar fatän jag dosat upp med ca 10 x 10 mg Diazepam + vodka i mängder. Jag har förvisso tagit ca 5-10 gram dagligen (300 mg är lika med ca 15 ml i drickbar form). Fan så mkt värre än benzo avtändning. Detta är/var det som skulle vara ofarligt och ersätta babbisarna som tog många liv, men seriöst så är det den västa skiten jag tänt av på innan i mitt liv. Har flera flaskor hemma samt dem gråa 300 mg pillrena, pillrena ger i början stickningar i näsan och pannan om jag minns rätt. Shottar man det i väteskeform är det nästan inga biverkningar samt metall/blod smak. Man får ju stila sig lite, sjukt lätt att ta för mkt av då effekten kommer sjukt snabbt, fastän man inte riktigt märker det själv, lite som att räkna till 10 på ett operationsbord, man tror allri skiten ska få en i sömn..Men ändå vet alla att man bara kommer till typ 3..4..5..sov..... Iaf, jag somnar aldrig på "Heminevrin" som det heter på svenska, men minnet blir halshugget och man måste dosera ofta för effekten försvinner lika fort som den kommer i vätskeform. Tror retard ska hålla i max 4 h men har inte full koll, ingen kul drog. Bra mot alkohol dock. Men finns säkert bättre alternativ, för det är endlig mig värre att sluta med än Xanax eller Midazolam tex, fuck är helt körd. Gör vferkligen allt för att minska mitt i vandliga fall bra blodtryck, mitt undre ligger på runt 80, nu ligger det på 120/170.. Det är extremt dumt att använda som avgiftning, säkert OK i några veckor, men kontrollerat. Kl är 5 am nu, så blir snart 3dje dagen sen jag sluta. Kommer dra i mig ca 50 mg diazepam och 5 mg alpra nu samt ett antal magmedeciner (yes,den fuckar up magen) samt en kraftig dos b1 vitamin. Får se om det funkar, anars är nästa sjukan, för det GÅR inte att trappa ner som på benzo då den är så snabbverkande.
Citera
2013-09-05, 04:45
Medlem
knackaboegmackas avatar
Heminevrin är trevligt om man håller sig kring tio, det kan bli samma katastrofscenario som på stilnoct om man tar lite för mycket.
Citera
2013-10-06, 17:55
Medlem
Sådär, nu tror jag ordningen är återställd. Kan fortfarande hata/sakna smaken. Men efter några veckors afterwork supande med en liten mängd diazepam vid behov verkar det mest gett med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in