Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
För längesedan när jag var på avgiftningen, så minns jag att någon sjuksköterska har droppat lite heminevrin i ett glas med saft som gavs till en väldigt envis tant med delirium. Hon blev verkligen så väck att de drog henne till sovrummet. Kan jag ha hört fel om vilken medicin som de gav henne i smyg? Verkar inte vara en så stark medicin enligt alla här.
Ja det var det säkert, används som sagt mycket inom äldrevården. Har en polare som jobbade på ett äldreboende för svårt dementa, och Heminevrin var ett av de vanligaste "hjälpmedlen" personalen använde för "besvärliga" åldringar... Heminevrin finns som droppar/lösning och ger då effekt inom några minuter, dosberoende naturligtvis, men i nog hög dos så somnar man/blir medvedslös. Effekten bör inte underskattas bara för att den ligger i förteckning V...
Ang. lukten på kapslarna, så luktar "softgel"-kapslar i allmänhet inte så gott.. Orsaken brukar vara att gelatinet inte är nog renat (källan till gelatin är "biprodukter" dvs. skelett, bindväv, hud, svansar, ja, allt man inte vill äta, av kor, sk.
bovint gelatin.) Gelatin är även en av huvudingredienserna i sega godisar typ vingummi, men där tar smakämnena överhanden. Tänk på att du käkar ko-skelett nästa gång du tuggar smågodis....