2010-05-19, 08:03
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Vilket jobbigt larv. Ni är lögnernas folk ni semiter, allt är andras fel. Dessutom så har du, din mamma, pappa och dina 13 inavlade syskon + övriga släkten valt att bosätta er i "barbarernas land".

Ni är fan djävulens åkomma.
He he ja just det! Det är vi som kallas finnjävlar!

Ni höll på att sänka både Scania och Astra. Man hittade flera gånger lastbilar i Scaniasjön och varje gång var det en tom flaska Koskenkorva som man hittade i förarhytten.
2010-05-20, 23:06
Medlem
colibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sang-real
Som sagt, det är alltid någon annans fel. Jag har arbetat i den internationella svängen i många år och förundras ständigt över vissa människors oförmåga att ta på sig skulden för saker som faktiskt gått åt helvete.

Jag ser skandinavien som ett ganska bra exempel på hur man skulle kunna lösa konflikten. Det finns massor av händelser som visar att vi inte varit så goda grannar.

Danskarna mördade stora delar av den svenska adeln 1520
Danskarna och norrmännen brände och plundrade i Värmland och Dalsland på 16 och 1700 talet.
Finland blev ockuperat av Ryssland och aldrig återlämnat.

Sverige har tagit skåne, blekinge och halland.
Sverige bedrev etnisk rensning på 1600 i skåne.
Sverige ockuperade Norge

Plus en jävla massa krig som tar för lång tid att räkna upp.

Trots detta framstår du som en stor jävla tönt om försöker dra slaget vid lund 1676 för att klanka ner på Danskarna och kräva hämnd. Hade någon av ovan nämnda händelser skett i mellanöstern däremot hade dagarna än idag varit helgdagar och politiker hade bett sin befolkning att komma ihag alla de oförätter som skett mot det egna folket.

Jag blir lika förvånad varje gång jag besöker mellanöstern. Hur fan kan det komma sig att Sverige. Som för 500 årsen var gudsförgjäten avkrok idag bygger sina egna stridsflygplan och uppfann mobilen när man i mellanöstern, en region som vid samma tidpunkt stod som centrum för en av världens mest högstående kulturer, inte ens kan få strömmen att fungera normalt under ett dygn.

Allting handlar om att släppa historien, att skita i vad britter, turkar perser och andra korsfarare gjort med landet och gå vidare. Detta jävla självömkande gör mig helt galen. Hur stora starka karlar kan tycka så jävla synd om sig själva är för mig en gåta.

+1
2010-05-20, 23:14
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
+1
-2
2010-05-28, 18:05
Medlem
Miaaaaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Ja men det är lustigt hur ni syrianer blir sjövilda om era döttrar och systrar pillar på negrer, eller om ni får muslimer till grannar, samtidigt gapar ni om rasism när svenskar tycker likadant om er, eller nån annan folkgrupp.

Ni är hycklande semiter. Det slår liksom aldrig fel. Jag är finsk, inte svensk. Men det hör inte hit.

Det var inte längesen som svenskarna tyckte illa om er finskar, de gör säkert det fortfarande. Jag har en finsk granne, jättetrevlig äldre dam som berättat, att svenskarna t o m trodde att ni gick runt med knivar i fickorna. Det var för knappt 20 år sen, enligt henne.

Det där med att syrianer inte gillar att döttrarna pillar på negrer och annat folk, är skitsnack. Jag känner många tjejer som är gifta med mörkhyade män och det utan några som helst problem. Om ngn vecka ska jag dessutom på ett bröllop där brudgummen är svensk och bruden syrianska.

Så det du! Våra tjejer har gått om killarna rejält avseende giftermål med män av andra raser och folkgrupper. Jag tycker snarare att våra killar ändå håller sig till sina tjejer. Det är vi syrianska tjejer som släppt loss ordentligt.
2010-05-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaaaaao
Det var inte längesen som svenskarna tyckte illa om er finskar, de gör säkert det fortfarande. Jag har en finsk granne, jättetrevlig äldre dam som berättat, att svenskarna t o m trodde att ni gick runt med knivar i fickorna. Det var för knappt 20 år sen, enligt henne.

Det där med att syrianer inte gillar att döttrarna pillar på negrer och annat folk, är skitsnack. Jag känner många tjejer som är gifta med mörkhyade män och det utan några som helst problem. Om ngn vecka ska jag dessutom på ett bröllop där brudgummen är svensk och bruden syrianska.

Så det du! Våra tjejer har gått om killarna rejält avseende giftermål med män av andra raser och folkgrupper. Jag tycker snarare att våra killar ändå håller sig till sina tjejer. Det är vi syrianska tjejer som släppt loss ordentligt.

Dina landsmän är av annan åsikt. Läs ett par sidor bak.
2010-05-28, 21:43
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Jag ville tycka om Damaskus och dess invånare men jag gör det inte.

Vill bara påpeka att syrier =/= syrianer.
2010-05-28, 21:48
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Vill bara påpeka att syrier =/= syrianer.
Förstått det men det bor ju rätt många syrianer i syrien också
2010-05-28, 21:59
Medlem
the_dude82s avatar
När jag tänker på syrianer är det väl framförallt svenskfientligheten jag tänker på. Och våldtäktsligorna förstås. Det är nog syrianer för mig. Svenskfientliga våldtäktsligor.
2010-05-28, 22:12
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Sang-Real:

Du pratar och berättar om landet Syrien och dess befolkning araber...Syrianer är ett eget folk som saknar land.

När Syrien och resterande av mellanöstern hade högkultur så var befolkningen inte araber eller muslimer utan det var syrianerna, assyriernas, sumerna osv förfäder...Vi la grunden men sedan tog muslimerna över och då krashade hela MÖs civilisation ;P

Ang att glömma sin historia och inte haka upp sig på gamla slag som vårt folk varit inblandade i:
Vårt folk har som alla andra folkgrupper krigat och haft riken men det var för över 2000år sedan...Vi är inte arga på judarna bara för att våra förfäder krigat mot dom för tusen år sedan......Men dem senaste ca 1500åren har vi levt under förtryck, spec från islam och sharialagarna som osmanska riket hade. Sedan så skedde det flera folkmord mot oss (dvs vi blev mördade, våldtagna, torterade och förnedrade) sådant "glömmer" man inte bara. På samma sett som vi aldrig kmr glömma förintelsen.

Sverige och Danmark och övriga länder hade soldater som krigade och bägge sidorna var förövare och offer medan i vår situation så var vi offer och bl.a turkarna och kurderna förövare.

..
..
Allt du skrivit har du skrivit i onödan eftersom du har talat om araber och inte syrianer...Du har fått erfarenhet om hur araber fungerar medan du jobbade i DAmaskus

Det är exakt det här jag talar om. Att fortfarande ta upp oförätter som skedde under det osmanska riket tyder bara på en fullständig oförmåga att lämna historien.

Det spelar ingen roll hur många tårdrypande historier som läggs fram så finns motsvarigheten i Europa och inte sällan i Norden. Den svenska arméns härjningar i Skåne under nordiska kriget var så långt ifrån ett krig mellan soldater man kan komma. Det våldtogs, mördades plundrades och levdes rövare på ett sätt som är i samma division som när SS soldaterna gjorde rent hus i östeuropa.

Men alla som gjorde det där är döda och finns inte mer. På samma sätt som är de som förtryckte syrianerna under osmanska riket döda. Det är denna ständiga och enfaldiga återkoppling till historien som gör att utvecklingen aldrig går framåt i mellanöstern. För folket där lär sig inte av historien. De använder historien på samma sätt som religösa fundamentalister använder sina texter. Ett ständigt "pick and choose" för att skapa bästa möjliga förutsättningar för den enskilde eller viss grupp.
2010-05-28, 22:47
Medlem
Citat:
Det är exakt det här jag talar om. Att fortfarande ta upp oförätter som skedde under det osmanska riket tyder bara på en fullständig oförmåga att lämna historien.

Det spelar ingen roll hur många tårdrypande historier som läggs fram så finns motsvarigheten i Europa och inte sällan i Norden. Den svenska arméns härjningar i Skåne under nordiska kriget var så långt ifrån ett krig mellan soldater man kan komma. Det våldtogs, mördades plundrades och levdes rövare på ett sätt som är i samma division som när SS soldaterna gjorde rent hus i östeuropa.

Så du menar att man ska glömma det som hände 100 år sen? Att nästan hela ditt folk utrotades? Vi hedrar våra döda släktingar och folk, vi glömmer aldrig. Nu har jag inte så mycket emot svenskar men om det är nåt jag inte gillar med er är denna respektlöshet ni visar (dock samma visa med invandrare mot svenskar oftast) mot era egna nära & kära.

Citat:
Men alla som gjorde det där är döda och finns inte mer. På samma sätt som är de som förtryckte syrianerna under osmanska riket döda. Det är denna ständiga och enfaldiga återkoppling till historien som gör att utvecklingen aldrig går framåt i mellanöstern.

Ja, vi vet att de är döda. Allt vi kräver idag är en ursäkt från deras ättlingar idag, en ursäkt för vad deras förfäder gjorde. Men ändå så vägrar att dom att be och ursäkt och till och med så förnekar dom hela existensen av att ett folkmord skedde. Hur ska vi släppa? Det är ett hån mot oss att de vägrar be om ursäkt och till och med förneka. Du borde förstå detta.

Och anledningen att Mellanöstern står stilla i utvecklingen idag är Islam och den Islamiska kulturen.
2010-05-28, 22:47
Medlem
Citat:
Förstått det men det bor ju rätt många syrianer i syrien också

Främst i norra Syrien, vid Qamishli.
2010-05-29, 01:12
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Ja, vi vet att de är döda. Allt vi kräver idag är en ursäkt från deras ättlingar idag, en ursäkt för vad deras förfäder gjorde. Men ändå så vägrar att dom att be och ursäkt och till och med så förnekar dom hela existensen av att ett folkmord skedde. Hur ska vi släppa? Det är ett hån mot oss att de vägrar be om ursäkt och till och med förneka. Du borde förstå detta.

Och anledningen att Mellanöstern står stilla i utvecklingen idag är Islam och den Islamiska kulturen.

Jag förstår fortfarande inte varför människor som lever idag skulle ta ansvar och be om ursäkt för händelser som skedde 100 år bakåt i tiden som gjordes av för dem okända människor bara för att dom är från samma land eller tillhör samma folkgrupp.

Jag kan inte själv alla turerna kring vilka som slaktat vilka i mellanöstern genom åren och vems släktingar som har mest blod på sina händer. Problematiken ligger i att alla skriker sig hesa om historisk upprättelse. Såväl, Turkar, araber, perser, syrianer, judar alla kan räkna upp hundratals händelser där just de blivit behandlade som skit. Och alla har säkert rätt. men historiska fakta har förvrängts och förvandlats till historier istället för historia.

Folk, både individer och grupper, som ständigt kräver upprättelse backar genom livet. De går baklänges med blicken fäst i historien och vägrar att vända sig om. Det är det som gör mellanöstern till en plats med så mycket hat. Ingen ger sig för än de fått upprättelse och om det så ska ske genom krig. Det är inte Islam som är problemet i mellanöstern. Det är offermentalitet som ligger som en våt matta över regionen där stora starka karlar sitter och gör sig till små ynkliga offer.

Jag vill inte som svar nu ha en wikipedia artikel där alla oförätter som syrianer blivit utsatta för redogörs utan svara på en enkel frågor som jag brukar ställa till folk som är så arga över nåt historiskt misstag.

På vilket sätt påverkar det ditt liv idag i Sverige 2010 att det finns människor som inte är överens med dig om hur historien skall skrivas?

Konkret beskriv för mig vad problemet är att det går runt folk som inte erkänner din syn på att det var ett folkmord på syrianer. Varför inte bara skita i dom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in