Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-17, 18:18
  #1
Banned
Chefen min kom och frågade om jag visst, eller kände till något bra alt. till ADSL.
Och jag råkade då nämna att det går att få uppkoppling mot nätet via Satellit. Men nämnde oxå i genomfarten att för enskild indivd så är det snordyrt.

Sak samma,.. fick endå uppgiften att kolla upp vad som fanns på markanden. Fann ett ställe där man kunde få en sk. Light variant på det hela. Och det innebar att för 195 kr / mån. så fick man tillgång till 512Kbit/s. Men bara tillgång till 200 Meg i nedladdning från nätet.

Vad är 200Meg att komma med ???!!

Så det jag skulle vilja ha hjälp med,är att kunna komma fram med några bra sätt att tala om hur mycket 200 Meg igentligen är för en chef som har logik som ett propskåp.

Hur kan man enklast säga hur mycket 200 meg i nedladdning kan gämföras med ? Tex. att det kan gämföras med att man sitter och kollar på 5000 A4 sidor,osv.osv...Ja, ni förstår nog vad jag menar.

Allt är välkommet.
Citera
2003-12-17, 18:42
  #2
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxling
Chefen min kom och frågade om jag visst, eller kände till något bra alt. till ADSL.
Och jag råkade då nämna att det går att få uppkoppling mot nätet via Satellit. Men nämnde oxå i genomfarten att för enskild indivd så är det snordyrt.

Sak samma,.. fick endå uppgiften att kolla upp vad som fanns på markanden. Fann ett ställe där man kunde få en sk. Light variant på det hela. Och det innebar att för 195 kr / mån. så fick man tillgång till 512Kbit/s. Men bara tillgång till 200 Meg i nedladdning från nätet.

Vad är 200Meg att komma med ???!!

Så det jag skulle vilja ha hjälp med,är att kunna komma fram med några bra sätt att tala om hur mycket 200 Meg igentligen är för en chef som har logik som ett propskåp.

Hur kan man enklast säga hur mycket 200 meg i nedladdning kan gämföras med ? Tex. att det kan gämföras med att man sitter och kollar på 5000 A4 sidor,osv.osv...Ja, ni förstår nog vad jag menar.

Allt är välkommet.

Det första du ska förklara att uppåt får man bara modemhastighet, och att han ändå måste betala telefonräkningen för modemuppkoppling.
Citera
2003-12-17, 21:31
  #3
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Det första du ska förklara att uppåt får man bara modemhastighet, och att han ändå måste betala telefonräkningen för modemuppkoppling.
Jo, naturligtvis. Men det jag är ute efter är bara hur jag ska få det klart för honom hur mycket 200Meg är, så att säga.

Han är inte så värst tekninsk, stackarn.
Citera
2003-12-17, 23:16
  #4
Medlem
ta med en skottkärra med disketter? )
nae, men kanske säga att det är X många mp3-filer (ok, det varierer beroende på kvalité och längd, men på ett ungefär)?
Citera
2003-12-17, 23:32
  #5
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Hur kan man enklast säga hur mycket 200 meg i nedladdning kan gämföras med ?
Innehållet på mindre än en tredjedels CD-skiva.
Citera
2003-12-17, 23:34
  #6
Medlem
Rostig Saabs avatar
139 disketter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback