Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-17, 17:49
  #1
Medlem
CUBErts avatar
Viste inte vart jag skulle lägga tråden så det fick bli här ;P


Finns det nåt sätt att göra så att man bara kan använda msn och internet från ett annat konto på datorn? Jag har lite klåfingrade vänner som brukar at bort allt på hd:n och skriva massa saker på MSN osv.
Jag vill altså ha ett annat konto som man bara kan vara ute på internet och msn på. Alltså inte ha tillgång till den här datorn, egenskaper, kör, mina dokument osv.
Och snälla kom inte med "se till att logga ut i stället" :P.
Dessutom undrar jag om man på nåt kan lösenordsskydda radeing av filer. Alltså inga jä*la program utan nån funktion i windows. Jag har XP home om det hjälper.
Tacksam för svar
Citera
2003-12-17, 18:04
  #2
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Start - Inställningar - Kontrollpanelen - Användarkonton

Sen så skapar du bara ett konto som heter "Klåfingriga Idioter"

/#LOUDmouth#
Citera
2003-12-17, 18:41
  #3
Medlem
CUBErts avatar
Mycket roligt.
Kan ni inte hjälpa mig istället för att smutskasta mig?
Eller är det för svårt för er?! Om nån nu råkar kunna det så skulle det vara snällt om ni skulle kunna berätta det istället för att skryta med era polare om hur ni tryckte ner lilla stackars CUBErt. Ni vet lika bra som jag att ni inte föddes med datorkunskap i hjärnan!. Ni ahr kanske hittat lösningen på problemet själv men det har inte jag!. Så ska det vara så jävla kompliserat att bara berätta det?!!!!!
Citera
2003-12-17, 18:48
  #4
Medlem
GubbenJrs avatar
Varför blir du sur när han svarar? När du skapar ett konto finns det "admin" ELLER "begränsat konto"
Citera
2003-12-17, 18:54
  #5
Medlem
CUBErts avatar
Jo för jag har haft en dålig dag och jag blev sur när jag fick ett sånt idiotiskt svar!.

Och även om man tar begränsat konto så kan dom göra vafan dom vill ungefär.
jag vill som sagt att dom BARA kan använda MSN och IE. Inget anant. På startmenyn ska det bara finnas avsluta,logga ut, IE 6 och MSN 6.1.
Så man ska inte kunna ändra skärminställningar elelr nånting!.
Och på skrivbordet ska det bara finnas IE och MSN och inte ens dom filerna ska dom kunna radera!
Citera
2003-12-17, 21:27
  #6
Medlem
blueCommands avatar
Poledit.exe? compmgmr.msc?
Citera
2003-12-17, 21:49
  #7
Medlem
CUBErts avatar
Och vart ligger dom?
I windows mappen?
Citera
2003-12-17, 22:09
  #8
Medlem
Vill någon förklara för mig hur Poledit funkar?
Mina lärare kunde inte ens det...
Citera
2003-12-17, 23:01
  #9
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CUBErt
Mycket roligt.
Kan ni inte hjälpa mig istället för att smutskasta mig?
Eller är det för svårt för er?! Om nån nu råkar kunna det så skulle det vara snällt om ni skulle kunna berätta det istället för att skryta med era polare om hur ni tryckte ner lilla stackars CUBErt. Ni vet lika bra som jag att ni inte föddes med datorkunskap i hjärnan!. Ni ahr kanske hittat lösningen på problemet själv men det har inte jag!. Så ska det vara så jävla kompliserat att bara berätta det?!!!!!

Ursäkta mig för fan. Jag kan väl inte veta vad du provat och du ville ju ha "nån funktion i windows". Om du är så lättstött så kanske inte flashback är rätt ställe för dig.

/#LOUDmouth#
Citera
2003-12-18, 00:30
  #10
Medlem
CUBErts avatar
Nej det är klar och jag ber om ursäkt för mitt dumma svar :P.
Men jag tycker det är ganska onödigt att posta ett sånt svar. Antingen så postar man ett normal svar som innerhåller nåt av trådens svar eller så håller man käft :P.
Lattja och skriver dumma saker gör man i "övrigt"
Citera
2003-12-18, 02:50
  #11
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CUBErt
Nej det är klar och jag ber om ursäkt för mitt dumma svar :P.
Men jag tycker det är ganska onödigt att posta ett sånt svar. Antingen så postar man ett normal svar som innerhåller nåt av trådens svar eller så håller man käft :P.
Lattja och skriver dumma saker gör man i "övrigt"

Shit, jag vet att jag inte borde men vad fan jag kunde inte bita mig i tungan längre. Inse att jag inte försökte göra mig rolig. Det var ett ärligt försök att hjälpa till med en liten ordvits(klåfingriga idioter) som bonus baserad på vad du skrev. Det är jävligt svårt för en annan att veta vad du anser vara ett "dumt svar". Om man behöver hjälp kan det ju vara en fördel att tala om vad man redan provat o.s.v. Och tack för informationen ang. "övrigt", det hade jag faktiskt ingen aaaaning om. Du som uppenbarligen är så välbevandrad på hur man ska agera här kan kanske även tala om för alla andra hur korspostning uppfattas rent generellt.

Jag hoppas innerligen att du får hjälp för nu ska jag "hålla käften"

/#LOUDmouth#
Citera
2003-12-18, 07:45
  #12
Medlem
CUBErts avatar
Haha ok :P
Men om du lär dig svaret inom en snar framtid så kan du ju alltid posta det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback