2009-08-25, 16:13
Medlem
Knasen83s avatar
Jag har en parabol som jag använder för att ta emot kanaler från Astra, främst tyska kanaler. De flesta kanaler får jag in utan problem, men vissa kanaler som t ex ProSieben och Sat1 får jag inte in alls (de dyker upp på listan efter en kanalsökning, men har varken bild eller ljud).

Tycker att det är lite konstigt att vissa kanaler går in utan problem, medan andra inte alls går - det är ju samma satellit.

Jag har en Nokia 9600S, en 80cm parabol och en LNB av okänd ålder.

Vore mkt tacksam om någon kunde hjälpa!
Citera
2009-08-25, 19:47
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen83
Jag har en parabol som jag använder för att ta emot kanaler från Astra, främst tyska kanaler. De flesta kanaler får jag in utan problem, men vissa kanaler som t ex ProSieben och Sat1 får jag inte in alls (de dyker upp på listan efter en kanalsökning, men har varken bild eller ljud).

Tycker att det är lite konstigt att vissa kanaler går in utan problem, medan andra inte alls går - det är ju samma satellit.

Jag har en Nokia 9600S, en 80cm parabol och en LNB av okänd ålder.

Vore mkt tacksam om någon kunde hjälpa!

Det låter mycket märkligt då kanalerna ligger på en transponder som skickar ut väldigt stark signal över Sverige. Storleken på tallriken är ok. Däremot kanske du ska testa byta LNB. Speciellt om du inte får in kanaler runt 12051MHZ som Sat 1 & Pro Sieben ligger på.
Citera
2009-08-25, 21:44
Medlem
Knasen83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Det låter mycket märkligt då kanalerna ligger på en transponder som skickar ut väldigt stark signal över Sverige. Storleken på tallriken är ok. Däremot kanske du ska testa byta LNB. Speciellt om du inte får in kanaler runt 12051MHZ som Sat 1 & Pro Sieben ligger på.

Tack för det snabba svaret! Ska ta och testa med en ny LNB.
Citera
2009-08-26, 15:29
Medlem
Knasen83s avatar
Har nu bytt ut den gamla LNB:n. Det visade sig att den bara kunde ta emot de lägre frekvenserna. Med den nya LNB:n fick jag in kanalerna direkt. Ett stort tack till gammgubbe!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback