• 1
  • 2
2009-08-24, 17:57
Medlem
Hej!

Jag har hört från ett flertal personer som har detta problem och vill gärna lösa det innan jag själv skaffa dual-screen!

När du kör dual-screen, alltså två skärmar på samma dator, och ska spela ett spel som går in i helskärms läge blir den andra skärmen svart och oanvändbar.

Jag skulle vilja ha det så att jag kan köra ett spel på ena skärmen i helskärms läge men ändå kunna ha ett skrivbord på den andra så jag kan chatta med vänner och liknande.

Kan man fixa detta på något sätt!?

Tack på förhand

OS = VISTA
Senast redigerad av axxot 2009-08-24 kl. 18:18.
Citera
2009-08-24, 17:58
Medlem
Har aldrig pysslat med det men förmodar att det bara är att sätta skärminställningen på kloning.
Citera
2009-08-24, 18:00
Medlem
Jag har haft det så funkade bra men det funkade för mig från början. Vilket OS har du? Har du mac? Isåfall testa
Interfaces -> Main interfaces -> macosx -> Black screens in fullscreen
Citera
2009-08-24, 18:05
har du valt window mode i spelet?
Citera
2009-08-24, 18:14
Medlem
jag har Vista

och jag vill helst inte köra i window mode p.g.a. att vissa spel drar man ur musen från spelet och det är inte så roligt

kloning låter väldigt bra men är osäker om den inställningen finns och i så fall var :S
Citera
2009-08-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axxot
jag har Vista

och jag vill helst inte köra i window mode p.g.a. att vissa spel drar man ur musen från spelet och det är inte så roligt

kloning låter väldigt bra men är osäker om den inställningen finns och i så fall var :S

Som sagt när jag körde med 2 skärmar. Kopplade jag in båda, det kom upp en ruta när jag startade första gången, då valde jag utöka skrivbordet. Sen så funkade det bara. Om jag inte kommer ihåg fel så körde jag både cs och wow i fullscreen på ena och körde msn osv på andra.

Kloning känns faktiskt fel då det brukas användas när du vill ha samma bild på båda. Typ en på datorn och en på tv vid presentation tex.

De inställningar jag pratar om ligger finns:
Högerklicka skrivbord -> anpassa -> Bildskärmsinställningar -> Där kan du bocka i utöka skrivbord till denna skärm.

Om du går vidare där i avancerade inställningar och sedan ditt g-kort så borde det finnas rätt inställningar där om det inte funkar på direkten.
Senast redigerad av mjukisdjuret 2009-08-24 kl. 19:04.
Citera
2009-08-24, 19:02
Medlem
Om du kör t.ex. ett spel i fullskärmsläge måste du ändå tabba ner spelet om du ska chatta eller nåt på den andra skärmen. Om du gör i window mode kan du bara klicka på chattrutan på den andra skärmen utan att spelet påverkas
Citera
2009-08-24, 19:09
Medlem
Cheeseballs avatar
Du måste köra spelet i samma upplösning som Windows. Har du nvidia ställ in det så det blir Multi preformance mode"
Citera
2009-08-24, 19:19
Medlem
tack så mkt ! de du sa var väldigt bra.. men var finns denna direkt inställning? .. hittar inte någon sådan

Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret
Som sagt när jag körde med 2 skärmar. Kopplade jag in båda, det kom upp en ruta när jag startade första gången, då valde jag utöka skrivbordet. Sen så funkade det bara. Om jag inte kommer ihåg fel så körde jag både cs och wow i fullscreen på ena och körde msn osv på andra.

Kloning känns faktiskt fel då det brukas användas när du vill ha samma bild på båda. Typ en på datorn och en på tv vid presentation tex.

Högerklicka skrivbord -> anpassa -> Bildskärmsinställningar -> Där kan du bocka i utöka skrivbord till denna skärm.

Om du går vidare där i avancerade inställningar och sedan ditt g-kort så borde det finnas rätt inställningar där om det inte funkar på direkten.
Citera
2009-08-24, 19:20
Medlem
Cheeseballs avatar
Har du Nvidia eller ATI?
Citera
2009-08-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret

bra sagt! .. men var finns denna direkt inställning? .. hittar ingen sådan :S
Citera
2009-08-24, 19:22
Medlem
AVI .. Radeon 1700x lr nåt sånt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto