Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-24, 17:34
  #1
Medlem
God eftermiddag gott folk. Jag skulle vilja presentera Badda Skat för er. Han är en Amerikan som redan under tidig ålder bestämde sig för att bli Rasafari. Jag ska ge er lite info angående honom.

Hans föräldrar hade det lite svårt att acceptera att han var rastafari. Det tog inte långt tid innan Badda Skat började att sjunga, och han vill inte bli "signad" till något skivkontrakt som ska fullmakt över honom. Han vill sjunga om det han vill, och sprida (som han säger) "Jah Words".

Ni kan stödja hans Facebook grupp, sök på baddaskat och gå med.

Sedan så kan ni bland annat kolla in hans hemsida

www.baddaskat.com

Han har släppt två album rätt så nydligen. Den ena heter Grass Roots.
Ungefär 1-2 år efter att han släppt grass roots så gjorde han en ny platta som heter Grass Dubs.
Jag föredrar Dub. Det finns olika genre inom reggae. Dub är en av dom, och det är mycket bas och trummor, det går oftast sakta ( kan variera ) och det mycket underliga instrument brukar finnas med.

Här är några länkar när han sjunger


1. http://www.myspace.com/baddaskat Hans myspace med låtar och bilder.

2. http://www.youtube.com/watch?v=_DV-ICm_c-o Badda Skat med hans vän Jah Elect.

3. http://www.youtube.com/watch?v=yl0QD3_XxKk Badda Skat i en studio hos någon radio station eller liknande, han sjunger låten Grass Roots från hans platta Grass Roots.
Notera att han sjunger Grass Roots på ett annat sätt i studion, än den han spelat in på plattan.
Texterna är det viktiga i hans låter, de betyder så mycket för mig och jag får så starka känslor när jag hör dem, men han har även ett bra flow.

Jag vill nu höra vad ni tycker och vad ni har för åsikt, utveckla gärna!


Tack för er tid! Mod får gärna flytta på posten ifall den ligger fel
Citera
2009-08-24, 17:35
  #2
Medlem
xzzeros avatar
Han är ju fett skön! Brukar njuta av hans music när jag är blazed!
peace , and blaze tha hazee brothas!
Citera
2009-08-24, 17:40
  #3
Medlem
Bless!

Skönt och höra att du vet vem han är.

Om du har facebook så gå gärna med i hans support grupp, Checka även in hans hemsida och liknande!

" One love, one heart, one god one aim one destiny fi us all - Badda Skat"
Citera
2009-08-24, 17:43
  #4
Medlem
rabarbros avatar
Men du det här var ju riktigt skönt!
Citera
2009-08-24, 17:44
  #5
Medlem
xzzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikingviking
Skönt och höra att du vet vem han är.

Om du har facebook så gå gärna med i hans support grupp, Checka även in hans hemsida och liknande!

" One love, one heart, one god one aim one destiny fi us all - Badda Skat"
Ska ta och göra de !
PZ
Citera
2009-08-24, 17:54
  #6
Medlem
FISKISCHs avatar
http://open.spotify.com/search/badda+skat

skön ju
Citera
2009-08-24, 18:02
  #7
Medlem
Zumas avatar
Finns bara ett fel... han är vit.

Edit: Nu när jag lyssnat så hör jag att det finns inget bra alls med den här artisten. Fan bland det sämsta jag hört, reggaeväg...
__________________
Senast redigerad av Zuma 2009-08-24 kl. 18:05.
Citera
2009-08-24, 18:07
  #8
Medlem
Hmm

Har för mig att det var en intervju eller något på radio förut, som sändes live och jag lyssnade på den. Då sa han att det är många som påpekat det men att han aldrig brytt sig om det. att " Jah does not care if you are black or white"


Alla har sina åsikter och det är väll bra det.

Jag tycker att han har utvecklats mycket, lyssna bara på Grass Roots länken på youtube, han är riktigt grym där, han kör hela låten bara sådär, utan att klippa ihop nått eller liknande. Gillar honom som fan
Citera
2009-08-24, 18:14
  #9
Medlem
Zumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikingviking
Har för mig att det var en intervju eller något på radio förut, som sändes live och jag lyssnade på den. Då sa han att det är många som påpekat det men att han aldrig brytt sig om det. att " Jah does not care if you are black or white"


Alla har sina åsikter och det är väll bra det.

Jag tycker att han har utvecklats mycket, lyssna bara på Grass Roots länken på youtube, han är riktigt grym där, han kör hela låten bara sådär, utan att klippa ihop nått eller liknande. Gillar honom som fan

Vad lyssnar du annars på för reggae? Lyssnar du mycket på reggae?
Citera
2009-08-24, 18:20
  #10
Medlem
hehe

Jo då, jag lyssnar på allt ifrån bob marley till alpha and omega.

Några FÅ utav de artister som jag lyssnar på : Eekamouse, gregory isac, burning spear, damian marley, khari kill, mkey dread, jacob "killer" miller, richie spice och grundation. Finns även artister som bara släppt någon bra låt, sen har man aldrig hört av dem igen, texlåten 19,95 + tax =)


själv då?
__________________
Senast redigerad av vikingviking 2009-08-24 kl. 18:26.
Citera
2009-08-24, 18:27
  #11
Medlem
Zumas avatar
Okej, jag förstår verkligen inte vad som är så bra med den här snubben men visst
Citera
2009-08-24, 18:28
  #12
Medlem
Hmm.

Kolla in länk 3. Jag förstår att folk inte orkar kolla på alla länkar och läsa allt, men kolla in länk 3. Den tycker jag är grym.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback