2009-08-24, 13:07
Medlem
Jag har läst tidigare om något connect360 som gör att man kan titta på filmer via xbox 360 men jag vet inte om jag har förutsättningarna till det.

någon som kan tipsa om vad jag kan göra?

*Jag har en macbook i ett trådlöst nätverk

*Har en xbox inkopplad i en tv

*En nätverkskabel i xboxen som inte når modemet men når datorn

*En tom ethernet ingång i datorn

Vill titta på filmer jag har på datorn på tv:n
Citera
2009-08-24, 13:29
Medlem
Pallemans avatar
Är MacBooken och Krysslådan på samma nätverk (kopplade till samma router alltså) är det bara att tuta och köra med Connect 360!
Citera
2009-08-24, 13:31
Medlem
hacks avatar
Det enklaste är att lägga över filmerna på en extern hd och titta från den, vill du titta direkt från datorn så tror jag att du får koppla xboxen till nätverket och sen installera windows på datorn. Finns antagligen nått annat sätt att göra det på, men vill du slippa leta program och skit så är det den enkla vägen.
Citera
2009-08-24, 13:32
Medlem
hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Är MacBooken och Krysslådan på samma nätverk (kopplade till samma router alltså) är det bara att tuta och köra med Connect 360!

Funkar connect 360 med mac OS?
Citera
2009-08-24, 13:33
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hack
Funkar connect 360 med mac OS?

Yes! Fungerar så vitt jag vet endast med Mac.

Edit: Så var det. http://www.nullriver.com/products/connect360
Citera
2009-08-24, 13:35
Medlem
hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Yes!

Men flucking skit då, får väll ta och fixa det då. Har alltid trott att det bara funka med windows.
Citera
2009-08-24, 13:36
Medlem
Det är problemet att dom inte är i samma nätverk eftersom dom är på olika våningar men jag har hört att man kan använda macbooken till att koppla in xboxet i ett trådlöst nätverk
Citera
2009-08-24, 13:43
Medlem
hacks avatar
Okej, jag skulle behöva lite hjälp för att göra det här, det enda xboxen hittar är vuze och det enda jag hittar som är till för att koppla datorn till xboxen är windows media center. Hur gör man?
Citera
2009-08-24, 13:52
Medlem
Tratts avatar
Köp en WD elements och lägg över filmer på den och sen spelar up via xbox's usb.

Sa den för jag vet att den funkar med xbox, mac och windows.
Citera
2009-08-24, 14:03
Medlem
hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Köp en WD elements och lägg över filmer på den och sen spelar up via xbox's usb.

Sa den för jag vet att den funkar med xbox, mac och windows.

Alla Western Digital fungerar med både windows och mac OS
Citera
2009-08-24, 19:52
Medlem
Om man kopplar in en Extern Hd till xboxet kan man då spela upp hd filmer till sin tv?
Citera
2009-08-25, 14:58
Medlem
Nullriver

Köpte Nullrivers Connect360 och den funkar bra så här 5 minuter in i förstagångsanvändningen. Kontrollerna är inte som XBMC utan lite jobbigare, men det kanske går att ändra.

Kör trådlöst från MacBook till 360 via router. För 145 kronor med dagens kurs får jag väl säga att det är ett bra köp.

Annat sätt är någon sladd och köra via FrontRow istället, men det har jag ingen bra koll på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in