Det enklaste är att lägga över filmerna på en extern hd och titta från den, vill du titta direkt från datorn så tror jag att du får koppla xboxen till nätverket och sen installera windows på datorn. Finns antagligen nått annat sätt att göra det på, men vill du slippa leta program och skit så är det den enkla vägen.
Det är problemet att dom inte är i samma nätverk eftersom dom är på olika våningar men jag har hört att man kan använda macbooken till att koppla in xboxet i ett trådlöst nätverk
Okej, jag skulle behöva lite hjälp för att göra det här, det enda xboxen hittar är vuze och det enda jag hittar som är till för att koppla datorn till xboxen är windows media center. Hur gör man?
Köpte Nullrivers Connect360 och den funkar bra så här 5 minuter in i förstagångsanvändningen. Kontrollerna är inte som XBMC utan lite jobbigare, men det kanske går att ändra.
Kör trådlöst från MacBook till 360 via router. För 145 kronor med dagens kurs får jag väl säga att det är ett bra köp.
Annat sätt är någon sladd och köra via FrontRow istället, men det har jag ingen bra koll på..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!