2009-08-22, 16:43
Medlem
Infinitums avatar
Hämtade hem Microsoft Windows 7 Ultimate Original MS ISO x86-GRP för någon dag sen, brände ner den på en DVD skiva med hastigheten 4x.

Formaterade bort Vista med hjälp av skivan och var på väg att installera Windows 7. Jag kommer till biten där det står "Expanding Windows files (0%) ... ", så står det i någon minut, därefter kommer det upp en error.

Har sökt på nätet, de flesta säger att det kan vara en kass .iso fil? Kan tillägga att jag radera ei.cfg filen från iso filen med UltraISO så att jag kunde välja vilken edition som skulle installeras.

EDIT: Allt detta hände när jag valde Windows 7 Home Premium så jag provade att välja Windows 7 Ultimate nu och nu verkar det funka, är uppe på 8%. Får väl stå ut med skitiga Ultimate. Återkommer om något händer.
Senast redigerad av Infinitum 2009-08-22 kl. 16:48.
Citera
2009-08-22, 16:57
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
...

EDIT: Allt detta hände när jag valde Windows 7 Home Premium så jag provade att välja Windows 7 Ultimate nu och nu verkar det funka, är uppe på 8%. Får väl stå ut med skitiga Ultimate. Återkommer om något händer.
Varför vill du ha Home Premium? På vilket sätt är det bättre än Ultimate?
Citera
2009-08-22, 17:07
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Varför vill du ha Home Premium? På vilket sätt är det bättre än Ultimate?

Det passar ju mig bättre? Behöver exempelvis inte Windows Movie Maker/DVD Maker, BitLocker osv... Ultimate har ju fler saker som körs i bakgrunden än vad Home Premium har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in