2009-08-22, 11:25
Medlem
whatsmynames avatar
Har fått ett irriterande problem med min dator. Fick upp en del felmeddelanden så fort jag kom in i windows i morse. Kollade processer + autostart och fann filen "msword98.exe". Även ZoneAlarm flippade. Det kom upp väldigt många program som ville ha internetåtkomst nämligen.

Jag har inget virusprogram då jag ansett det vara onödigt. Jag har fått virus/spyware 1-2ggr på tio år.

Det jag gjorde var att döda processen, rensa autostarten och starta om datorn. Det fungerade sist jag försökte laga ett infekterat windows. msword98.exe är borta men problemen kvarstår.

Problemet är att Internet Explorer stängs ner DIREKT när jag startar det. Det GÅR INTE att gå ut på internet.
Efter diverse trixande i felsäkert läge, där det faktiskt går att surfa, lyckades jag få hem adaware, house call och div program som skall hitta och ta bort spyware etc. Dessa program hittar ingenting i datorn.

Ok, det är IE som "gått sönder" tänker jag, så jag lyckas få hem google chrome via felsäkert läge. Installerar det och skall starta, då crashar även det direkt.

Det är alltså någonting i datorn som hindrar "internetsurfarprogram" från att starta. Jag kan använda både mail och spotify, men inte surfa.

Hjälp!
Citera
2009-08-22, 12:40
Medlem
micaeles avatar
Så går det när man använder dagen-efter-piller istället för kondom...
Jag gissar på att din dator har både det ena och det andra, men det märker du inte. Bara några enstaka gånger på ett decennium får du något som faktiskt gör väsen av sig. Botnät, here we come!
Citera
2009-08-22, 12:58
Medlem
whatsmynames avatar
Är på väg att formatera om. Suck, orka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in