Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-22, 01:57
  #1
Avstängd
gulthotels avatar
Föreställ er att ni sitter och nattchillar i er lägenhet, som många förmodligen gör just nu, och plötsligt börjar någon banka på och dra som fan i dörren. Hur hade ni reagerat tror ni? Givetvis ser ni inget, möjligtvis bara mörka konturer om ni tittar ut genom kikhålet då det är beckmörkt ute. Personen slutar inte banka på er dörr och rycker våldsamt i dörrhandtaget.

Själv hade jag sketit på mig, greppat en kniv och ringt polisen.
Hade ni öppnat?
Citera
2009-08-22, 01:59
  #2
Medlem
truperts avatar
Eftersom jag är en pussy hade jag nog tagit kameran och tagit mig ut genom altandörren för att springa runt huset och fota personen. Sen springa som fan.
Citera
2009-08-22, 02:00
  #3
Medlem
Kebabsvarvares avatar
Bjudit in främlingen på middag?
Nä, jag hade nog gjort som alla andra, dvs. ringt farbror blå.
Citera
2009-08-22, 02:02
  #4
Medlem
fettabrydens avatar
hade plockat upp kniv eller mer troligtvis ett baseballträ jag har liggandes här, gått fram till dörren och kollat genom kikhålet vem det är, och om jag inte känner igen personen då frågat vem fan det är och vad fan denne håller på med. då det är rätt omöjligt att slita upp en dörr med händerna hade jag nog inte varit särskilt orolig utöver den rena chocken och förvåningen haha.

om det hade varit någon polare som snedtänt eller något vet jag inte riktigt.. hade väl försökt snacka genom dörren först, vettefan om jag hade öppnat rakt av iaf

edit: jaha sorry, missade att man inte kan se personen. ja då hade jag väl bara skrikit ett tag tills personen gett sig tillkänna, gett upp eller fortsatt. vid fortsatta ryckningar hade det nog fan blivit snuten till sist, om personen inte ens kan stå för vem han är
Citera
2009-08-22, 02:03
  #5
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag ringer ngr polare som skulle komma över & ta hand om det.
Tills dess väntar jag med en liten yxa ifall de skulle verkligen vilja komma in.
Citera
2009-08-22, 02:03
  #6
Medlem
Krafses avatar
Jag hade nog flängt upp dörren, (hårt) sparkat lite på förövaren och gastat något i stil med: "Är du dum i huvudet din jävla träskalle!? Håll käften nu för helvete och stick härifrån!"

Hade väl säkert fått en kniv i magen eller nåt, men det är smällar man får ta.

Citera
2009-08-22, 02:05
  #7
Medlem
Hawxs avatar
Hände mig för länge sen. Tog en golfklubba i ena handen och öppnade då mitt kikhål är helt trasigt, då när jag öppnade så va det en kompis som va alledess för packad och trodde att han bodde hos mig.. Tur i oturen antar jag.
Citera
2009-08-22, 02:06
  #8
Medlem
McHoruss avatar
Har ni människor inga vapen hemma?

Skulle iallafall se till så att person en/erna aldrig gjorde om det igen
__________________
Senast redigerad av McHorus 2009-08-22 kl. 02:10.
Citera
2009-08-22, 02:08
  #9
Medlem
Megalomanias avatar
Jag hade gjort ungefär som fettabryden, försökt få till någon form av kommunikation först för att utröna vad för jävla dåre som stod där utanför. Beroende på responsen, eller bristen därav, hade bestämt mig för om jag skulle öppna, ringa snuten eller knyta ihop lakan till ett rep och fira ner mig från balkongen.
Citera
2009-08-22, 02:08
  #10
Medlem
spyder123s avatar
Hade låtsas som att jag inte var hemma genom att krypa in någonstans. Av rent strategiskt syfte det vill säga. Antingen tröttnar han och går eller så lyckas han ta sig in och då står jag beredd med skohornet i garderoben.
Citera
2009-08-22, 02:13
  #11
Medlem
Ireqoms avatar
haha jaa du jag hadde nog också skitit på mig!

Jag vaknade en dag och fick för mig att någon var hemma hos mig, även fast jag var ensam hemma. för det var något som rasade i min systers rum, så jag gick omkring med en uppfälld kniv i fickan redo att försvara mitt hem om någon var där.

Idag skrattar jag åt det eftersom det inte var någon där och jag nojade omkring som fan.

Men om någon röck i dörren skulle jag tro att det var någon från familjen och kolla i kikhålet eftersom jag bor i lägenhet så är det upplyst i trapphuset 24/7 så jag kan se klart och tydligt.
Citera
2009-08-22, 02:20
  #12
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Givet min dåliga timing finns det 2 alternativ

1: Jag nojar som fan, tror att det är en Richard Ramirez-wannabe som vill som ritualslakta mig, ringer snuten för att sedan slita upp dörren och sparka vilt omkring mig för att sedan upptäcka att det är flickvän/granne/polare som i fyllan och villan vill hälsa på

2: Utgår från att det är flickvän/granne/polaresom i fyllan och villan vill hälsa på, men när jag med glatt humör öppnar dörren är det en Richard Ramirez-wannabe som ritualslaktar mig och äter upp mina njurar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback