Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2009-09-30, 10:03
  #49
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurglm
Så det har bara funnits EN djurplågare på sistone - inte en i Lerum och en i Partille eller någon annanstans?

Jag känner inte till det min vän, men Partille ligger nästgårds Lerum och Jo*l har erkännt ett 20-tal incidenter av djurplågeri så det är väl långt ifrån omöjligt att någon av dessa händelser utspelade sig på andra sidan kommungränsen.


Edit: https://www.flashback.org/showthrea...5#post19003535

Jag föreslår att du uppsöker denna tråd för fördjupning i fallet.
__________________
Senast redigerad av swedishsteel 2009-09-30 kl. 10:08.
Citera
2009-09-30, 10:32
  #50
Medlem
snuffomans avatar
Jag förstår inte varför folk tycker detta är en bra sak eller att det skulle vara bra PR för forumet, det är väl tvärt om? Ett forum för yttrandefrihet och där man ska få vara anonym och skriva om vad som helst i största möjliga mån går ju inte hand i hand med outade medlemmar.

Visst, det är bra att man fick fast denna personen, men att han var en brottsling kan inte vara skäl att outa medlemmar. Samma resonemang skulle ju kunna användas på alla i drogforumen, "stölder på fyllan"-tråden etc. etc. Kan man inte garanteras att inte behöva outas bara för att det handlar om ett brott så skulle folk vara mycket mer försiktiga med vad de skriver, vilket givetvis inte är bra för forumet.
Citera
2009-09-30, 11:56
  #51
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Jag förstår inte varför folk tycker detta är en bra sak eller att det skulle vara bra PR för forumet, det är väl tvärt om? Ett forum för yttrandefrihet och där man ska få vara anonym och skriva om vad som helst i största möjliga mån går ju inte hand i hand med outade medlemmar.

Visst, det är bra att man fick fast denna personen, men att han var en brottsling kan inte vara skäl att outa medlemmar. Samma resonemang skulle ju kunna användas på alla i drogforumen, "stölder på fyllan"-tråden etc. etc. Kan man inte garanteras att inte behöva outas bara för att det handlar om ett brott så skulle folk vara mycket mer försiktiga med vad de skriver, vilket givetvis inte är bra för forumet.

Snicksnack, det är givetvis ingen yttrandefrihetsfråga. Det var väl ingen som förvägrade Bernardo123 att författa sin djurplågarprosa? Möjligen skulle de användare som bannats kunna med fog hävda att DERAS yttrandefrihet kränktes. Det är snarare frågan om att värdera integritet relativt yttrandefrihet och det låter sig inte lätt göras.
Citera
2009-09-30, 14:23
  #52
Medlem
bra jobbat flashback!
sådana folk som ger sig på svagare djur förtjänar inte att få bidrag osv
Citera
2009-09-30, 14:30
  #53
Medlem
grithors avatar
Fan vad härligt att fittan blev tagen.
Nu vill jag veta vad domen kommer bli sedan.

Fängelse ska idioten ha.

Lite bisarrt att han varit barnskådis.
Har kollat in lite bilder på han. Han ser ju utvecklingsstörd ut.
Citera
2009-09-30, 14:31
  #54
Avstängd
Lizuids avatar
haha kenny KUK ser man att det står, användaren

Edit:
har nu läst allting.
näh men fy fan vilken jävla rå människa! hoppas du får ett fängelse straff på minst 15 år! usch.

sitter ju själv här i sängen med min svart vita lilla selma [katt] som ligger utstäckt och sover, usch hon ska få bli extra bortskämd
__________________
Senast redigerad av Lizuid 2009-09-30 kl. 14:58.
Citera
2009-10-28, 16:38
  #55
Avstängd
OMGClayAikens avatar
Har läst hela tråden som heter "Djurplågare lös i Lerum" och jag ville verkligen bara ge min syn på den tråden. Jag tycker det är sjukt bra jobbat av er att han åkte fast, det gör jag verkligen. Jag är ingen djurmänniska direkt men jag vet att det finns folk där ute som verkligen inte har någon annan än sin hund eller katt. Sen att någon avdankad barnskådis ska komma och leva ut sina fantasier på detta kreatur är helt sinnes. Så det var väldigt bra att de tog honom MED ERAN HJÄLP! Vet inte hur många gånger jag kommer understryka det faktum att utan FB's hjälp så hade säkert inte Kattmördaren åkt fast.

Vad jag inte gillar är denna medeltida inställningen som folk verkar ha. Att samla en hel jävla pöbel för att ta hand om killen som dödade katter för skojs skull. Ingenting blir bättre av att slå killen som har gjort detta. Han är bara en osäker liten snubbe som måste spela psykopat för att hävda sig. Han är ungefär som en avdankad Hollywood-skådis som måste ta till knarket för att få uppmärksamhet. Vår kille tog det bara till en ny nivå.


Jag tycker uppriktigt synd om honom. Han har någon sjukdom som han uppenbarligen inte kan rå för samtidigt som han bor i ett land där invånarna är lika trångsynta som åsnor. Han kommer inte ha det lätt i livet framöver. Ja, han gjorde någonting väldigt hemskt och han kommer få betala med sitt liv för det. Varje jävla gång han är i Lerum så kommer han att mötas av blickar som ingen vill möta. Varje gång han är med sin familj så kommer han att känna en känsla av skuld över hur han har inte bara pajat sitt egna liv utan sin familjs liv. Hans familj lär inte ha det så jävla underbart just nu.

Att det sedan sitter ett gäng Flashbackare och ska slå ihjäl killen visar bara på en så bristande förmåga för sympati för andra människor. Ni tänker "händer något mig så är det världens undergång, då ska folk straffas. Men händer det till andra så är det rätt åt dem." Jag vet inget om Kattmördaren och hans familj och jag är glad över det. Men jag antar att de måste flytta nu då Lerum är ett "alla känner alla" - samhälle och det är inte bara påfrestande att flytta utan det kostar både tid och pengar. De kanske måste säga upp sig från sina jobb och andra saker som var en del av deras liv. Allt för att deras son har en sjukdom som han inte kan rå för.

Jag anser att alla förtjänar en andra chans. Ingen är felfri, inte ens dem som hotade om att "ta hand om saken".

Tack!
Citera
2009-10-31, 19:06
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Har läst hela tråden som heter "Djurplågare lös i Lerum" och jag ville verkligen bara ge min syn på den tråden. Jag tycker det är sjukt bra jobbat av er att han åkte fast, det gör jag verkligen. Jag är ingen djurmänniska direkt men jag vet att det finns folk där ute som verkligen inte har någon annan än sin hund eller katt. Sen att någon avdankad barnskådis ska komma och leva ut sina fantasier på detta kreatur är helt sinnes. Så det var väldigt bra att de tog honom MED ERAN HJÄLP! Vet inte hur många gånger jag kommer understryka det faktum att utan FB's hjälp så hade säkert inte Kattmördaren åkt fast.

Vad jag inte gillar är denna medeltida inställningen som folk verkar ha. Att samla en hel jävla pöbel för att ta hand om killen som dödade katter för skojs skull. Ingenting blir bättre av att slå killen som har gjort detta. Han är bara en osäker liten snubbe som måste spela psykopat för att hävda sig. Han är ungefär som en avdankad Hollywood-skådis som måste ta till knarket för att få uppmärksamhet. Vår kille tog det bara till en ny nivå.


Jag tycker uppriktigt synd om honom. Han har någon sjukdom som han uppenbarligen inte kan rå för samtidigt som han bor i ett land där invånarna är lika trångsynta som åsnor. Han kommer inte ha det lätt i livet framöver. Ja, han gjorde någonting väldigt hemskt och han kommer få betala med sitt liv för det. Varje jävla gång han är i Lerum så kommer han att mötas av blickar som ingen vill möta. Varje gång han är med sin familj så kommer han att känna en känsla av skuld över hur han har inte bara pajat sitt egna liv utan sin familjs liv. Hans familj lär inte ha det så jävla underbart just nu.

Att det sedan sitter ett gäng Flashbackare och ska slå ihjäl killen visar bara på en så bristande förmåga för sympati för andra människor. Ni tänker "händer något mig så är det världens undergång, då ska folk straffas. Men händer det till andra så är det rätt åt dem." Jag vet inget om Kattmördaren och hans familj och jag är glad över det. Men jag antar att de måste flytta nu då Lerum är ett "alla känner alla" - samhälle och det är inte bara påfrestande att flytta utan det kostar både tid och pengar. De kanske måste säga upp sig från sina jobb och andra saker som var en del av deras liv. Allt för att deras son har en sjukdom som han inte kan rå för.

Jag anser att alla förtjänar en andra chans. Ingen är felfri, inte ens dem som hotade om att "ta hand om saken".

Tack!

Plus 1!

Bra skrivet! Håller med dig fullkomligt. Men jag har svårt för det här med att folk nästan skyller på att killen är sjuk. Många är sjuka i dagens samhälle och oftast så kommer det inte ens till omgivningens kännedom. Då kan alltså folk leva ett helt liv med en svår sjukdom, men bara för det så betyder det inte att dom måste leva ut sina fantasier.

Vem har inte tänkt tankarna om hur det skulle vara och döda saker och ting?
Men bara för det betyder det inte att jag måste gå ut och döda min granntant.

Han har gjort flera brott och nu får han sona för det. Han kommer aldrig någonsin att kunna göra rätt för sig. Det går inte att ta tillbaka dom hemska saker han har gjort. Han kommer få lov att acceptera att vad han har gjort och lära sig leva med det. Förhoppningsvis så kommer han att få lära sig gränser och hur långt han får gå. För det är vad jag tror hans problem är.

Alla har nog haft någon sjuk tanke eller fantasi någon gång i livet. Det hör till att vara nyfiken. Men en vanlig människa har en spärr som säger hur långt man kan gå. Dom flesta lever aldrig ut sina fantasier utan dom förblir just fantasier, inget fel med det. Men när man som sagt går ut och dödar oskyldidga varelser så måste man få hjälp med att sätta gränser.

Vi kommer nog få ser mycket mer av denna typ av brott då det verkar som om svenskarna överlag har blivit dåliga på att sätta tydliga gränser. Inte minst dagens föräldrar, Det finns för många dåliga föräldrar i mitt tycke. MEN det finns många bra föräldrar också som behövs visas upp mer.

En stor negativsak som den här historien har fört med sig (om man bortser från själva brottsfallet då så klart) är helt klart att några här på flashback har ägnat tid och energi till att fastställa en persons ID här. Jag är väldigt delad angående det, då man vill kunna ha rätten att vara anonym och vara skyddad. Men ändå får han skylla sig själv då han gått ut med uppgifter som gjort att man kunde fastställa hans Identitet. Men ändå måste jag få säga att jag är glad över att han åkte dit, för mig spelar det i slutändan ingen roll hur han åkte dit.

Jag kan tänka mig in i situvationen om vad jag hade tyckt och känt om någon hade misshandlat\plågat\mördat mina katter eller hundar. Jag hade blivit så kränkt över tanken att en individ har tagit sig rätten att göra så mot mina husdjur som inte har gjort något ont. Dom kan inte på samma sätt som människor ansvara för sina liv. Djuren står under människorna och dom får rätta sig efter oss, det är verkligheten. Men bara för det så är det otroligt hemskt att en människa kan mörda ett oskyldigt djur så kallblodigt.

Men en fråga, hur fick han tag i hunden och vad var det för hund?

Nej, nu ska jag gå och ge djuren något extra gott.. Dessa varelser förtjänar det bästa..
Citera
2009-11-07, 00:27
  #57
Medlem
Hestkalles avatar
Flashback är för en gångs skull till nytta för samhället!
Citera
2009-11-09, 00:33
  #58
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Jag tycker det är sjukt bra jobbat av er att han åkte fast, det gör jag verkligen. Jag är ingen djurmänniska direkt men jag vet att det finns folk där ute som verkligen inte har någon annan än sin hund eller katt. Sen att någon avdankad barnskådis ska komma och leva ut sina fantasier på detta kreatur är helt sinnes. Så det var väldigt bra att de tog honom MED ERAN HJÄLP! Vet inte hur många gånger jag kommer understryka det faktum att utan FB's hjälp så hade säkert inte Kattmördaren åkt fast.

Vi är överens om den saken. Bra att dom fick fast honom. Dessvärre tror jag inte att det leder till något och han kommer att skada igen, precis som Mijailovic och Englund gjorde när dom kom ut

Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Vad jag inte gillar är denna medeltida inställningen som folk verkar ha. Att samla en hel jävla pöbel för att ta hand om killen som dödade katter för skojs skull. Ingenting blir bättre av att slå killen som har gjort detta. Han är bara en osäker liten snubbe som måste spela psykopat för att hävda sig. Han är ungefär som en avdankad Hollywood-skådis som måste ta till knarket för att få uppmärksamhet. Vår kille tog det bara till en ny nivå.

Därför är han farlig. Han kan hävda sig när han vill och förstöra livet för vem som helst och det leder bara i slutändan till att han kommer undan med det bara han skyller på ett fiktivt handikapp. Är trött på såna personer

Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Jag tycker uppriktigt synd om honom. Han har någon sjukdom som han uppenbarligen inte kan rå för samtidigt som han bor i ett land där invånarna är lika trångsynta som åsnor. Han kommer inte ha det lätt i livet framöver. Ja, han gjorde någonting väldigt hemskt och han kommer få betala med sitt liv för det.

Skulle snarare säga att invånarna i detta landet är för öppensinniga då man tolererar att någon sådan typ kan skylla ifrån sig. Han bor i en del av världen där det är helt okej att ställa till med ett helvete och sedan behöver man bara skylla på någon annan eller något. Det kan vara en våldsam film, det kan vara ett våldsamt spel, det kan vara Marilyn Manson eller vad fan som helst. Nu har jag bott under samma tak som en psykopat så jag vet hur dom är funtade. Dom ställer alltid till med ett helvete och förstör för andra. När dom åker fast för det spelar dom offer och det ska vara så synd om dom. Men fan vad han njöt av det. Fan vad han tyckte det var roligt. Tills han åkte fast. Dom är likadana allihopa. Är det medeltidsmentalitet att tycka så så visar det att man tog mer ansvar på den tiden än vad man gör nu.

Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Varje jävla gång han är i Lerum så kommer han att mötas av blickar som ingen vill möta. Varje gång han är med sin familj så kommer han att känna en känsla av skuld över hur han har inte bara pajat sitt egna liv utan sin familjs liv. Hans familj lär inte ha det så jävla underbart just nu.

Jag hade brutit all kontakt med honom om han kommit från min familj.

Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Att det sedan sitter ett gäng Flashbackare och ska slå ihjäl killen visar bara på en så bristande förmåga för sympati för andra människor.

Vore jag som han hade jag gärna blivit ihjälslagen av en arg lynschmob för jag hade aldrig kunnat leva med mig själv efteråt om jag ångrat mig.

Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Jag anser att alla förtjänar en andra chans. Ingen är felfri, inte ens dem som hotade om att "ta hand om saken".

Jag tycker att man skall behandlas som man förtjänar. Att jag är stenhård på den här saken står jag för även om jag hade varit i hans situation.
Citera
2009-11-13, 21:30
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Idag tar TV4 Göteborg upp Flashback i nyheterna om djurplågaren i Partille.
Enligt klippet skall mannen, tack vare efterforskningar av Flashbacks medlemmar, själv kontaktat polisen.

http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyh...eoId=1.1155288

dom borde inte ha lämnat honom till polisen dom borde ha avlivat honom -.-

fyfan för djurplågare -.-
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback