Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-04, 22:38
  #1633
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Mullvad fungerar inte med Telia just nu. Hoppas det fungerar imorgon igen.
Jag kör med Mullvad och Telia fungerar klockrent. Se till att du använder deras DNS-servrar.
Citera
2020-04-04, 22:40
  #1634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag kör med Mullvad och Telia fungerar klockrent. Se till att du använder deras DNS-servrar.

Hur är men säker på att man använder deras dns servrar? Har alltid fungerat tills idag när Telia haft problem i hela landet. Och nu ser jag att när jag använder mullvad så ligger mitt nät nere.
Citera
2020-04-04, 22:45
  #1635
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hur är men säker på att man använder deras dns servrar? Har alltid fungerat tills idag när Telia haft problem i hela landet. Och nu ser jag att när jag använder mullvad så ligger mitt nät nere.
https://www.dnsleaktest.com/
Citera
2020-04-05, 07:47
  #1636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
https://www.dnsleaktest.com/

Tack! Jag valde att sova på saken och nu i morse så fungerade det.
Citera
2020-04-08, 06:12
  #1637
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Jag är allmänt rätt kass på datorer, vet hur jag hittar porr dock, och jag skaffade Mullvad härom veckan men jag kan inte logga in på Steam längre. Help me Obi-Wan Kenobi!!!
Citera
2020-04-08, 15:42
  #1638
Medlem
deadhead.s avatar
https://mullvad.net/sv/blog/2020/4/8...-vpn-ios-here/

Mullvad släpper iOS app som helt körs på Wireguard! Heja Heja!
Citera
2020-04-08, 21:25
  #1639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jag är allmänt rätt kass på datorer, vet hur jag hittar porr dock, och jag skaffade Mullvad härom veckan men jag kan inte logga in på Steam längre. Help me Obi-Wan Kenobi!!!

Mer info än så hade ju varit bra, vad exakt händer när du loggar in? Något felmeddelande?
Citera
2020-04-09, 05:40
  #1640
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Mer info än så hade ju varit bra, vad exakt händer när du loggar in? Något felmeddelande?

Det sägs att mitt lösenord är fel. Sedan jag skaffade Mullvad säger Steam att lösenordet är fel trots att jag gång på gång har bytt lösenord och testat med det nya.
Citera
2020-04-09, 07:16
  #1641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Det sägs att mitt lösenord är fel. Sedan jag skaffade Mullvad säger Steam att lösenordet är fel trots att jag gång på gång har bytt lösenord och testat med det nya.

Vad skriver du för användarnamn i klienten? Ditt riktiga användarnamn eller din email? Har du testat det ena så testa det andra.

Kolla också så inga mellanslag råkar komma med i fall du kopierar användarnamn/lösenord från t.ex. din email.

Tror inte detta har något med Mullvad att göra egentligen =)
Citera
2020-04-09, 11:37
  #1642
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jag är allmänt rätt kass på datorer, vet hur jag hittar porr dock, och jag skaffade Mullvad härom veckan men jag kan inte logga in på Steam längre. Help me Obi-Wan Kenobi!!!
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Det sägs att mitt lösenord är fel. Sedan jag skaffade Mullvad säger Steam att lösenordet är fel trots att jag gång på gång har bytt lösenord och testat med det nya.
Om det står specifikt att lösenordet är fel så skriver du fel lösenord. Försök anslut till VPN och logga sedan in på Steam via deras webbsida. Om inte det fungerar, använd då "Glömt lösenord"-funktionen och sätt ett nytt lösenord.
Citera
2020-04-09, 15:25
  #1643
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Vad skriver du för användarnamn i klienten? Ditt riktiga användarnamn eller din email? Har du testat det ena så testa det andra.

Kolla också så inga mellanslag råkar komma med i fall du kopierar användarnamn/lösenord från t.ex. din email.

Tror inte detta har något med Mullvad att göra egentligen =)

Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Om det står specifikt att lösenordet är fel så skriver du fel lösenord. Försök anslut till VPN och logga sedan in på Steam via deras webbsida. Om inte det fungerar, använd då "Glömt lösenord"-funktionen och sätt ett nytt lösenord.

Jag får dra en påse över huvudet och erkänna att på något sätt hade min mail, istället för användarnamnet, smugit sig in där på inloggningen och inte tänkte jag på det.
Allting hände i samma veva så dum som jag var utgick jag från att det något med VPN'n.
Citera
2020-04-09, 16:22
  #1644
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jag får dra en påse över huvudet och erkänna att på något sätt hade min mail, istället för användarnamnet, smugit sig in där på inloggningen och inte tänkte jag på det.
Allting hände i samma veva så dum som jag var utgick jag från att det något med VPN'n.
Världen av IT är inte alltid så enkel, jag fick själv en brainfart för bara några veckor sedan. Jag hade beredskap och ansvarade då för IT-systemen på jobbet ifall något skulle hända utanför arbetstid. Kl 05 får jag ett samtal, någonting har hänt. Jag tar fram jobbdatorn och ska logga in, men lösenordet är fel? Skriver igen och igen och blir därefter utelåst tills någon låser upp kontot. Jahapp, bara att packa sig in i bilen och åka till jobbet. Löser problemet på plats och efter en timme kommer kollegorna. Dom låser upp kontot och jag försöker logga in igen... Funkade ju fint?

Problemet? Jag försökte logga in med lösenordet som jag har till privata datorn...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback