Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 15:45
  #1453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Hur har jag kunnat missa den inställningen... Tack!
Ibland är det så enkelt att hitta saker så det blir svårt

Kan rekommendera alla att ladda ned Mullvads nya app (tror den bara finns till win än så länge), mycket tydligare och enklare att använda.
Citera
2018-09-23, 15:49
  #1454
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Ibland är det så enkelt att hitta saker så det blir svårt

Kan rekommendera alla att ladda ned Mullvads nya app (tror den bara finns till win än så länge), mycket tydligare och enklare att använda.
Finns även till Mac OS X, riktigt bra!
Citera
2018-09-23, 16:03
  #1455
Medlem
Finns det några fördelar att ansluta till andra länder än Sverige?
Citera
2018-09-23, 16:12
  #1456
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Finns det några fördelar att ansluta till andra länder än Sverige?
För den riktigt paranoide kanske man hellre surfar via Nederländerna än Sverige kanske, jag vet inte... Men känns lite överdrivet.

Om något är blockat på nätet i Sverige kan man ju koppla upp sig mot annat land, klipp på YouTube eller liknande, men det är ju rätt sällsynt.
Citera
2018-09-23, 18:10
  #1457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
För den riktigt paranoide kanske man hellre surfar via Nederländerna än Sverige kanske, jag vet inte... Men känns lite överdrivet.

Om något är blockat på nätet i Sverige kan man ju koppla upp sig mot annat land, klipp på YouTube eller liknande, men det är ju rätt sällsynt.
Vad tjänar den riktigt paranoida på det? Är det någon lagstiftning i just NL som är mer tacksam eller menade du det bara som ett land som inte är Sverige?

Jag gör ingenting som är olagligt, men gillar tanken på att inte kunna bli spårad/kartlagd när jag surfar
Citera
2018-09-23, 20:08
  #1458
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Vad tjänar den riktigt paranoida på det? Är det någon lagstiftning i just NL som är mer tacksam eller menade du det bara som ett land som inte är Sverige?
Tänkte bara att det är ett annat land än Sverige, lagarna har jag inte så bra koll på.
Citera
2018-09-23, 20:49
  #1459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
För den riktigt paranoide kanske man hellre surfar via Nederländerna än Sverige kanske, jag vet inte... Men känns lite överdrivet.
.

Är man paranoid så bör man skydda sig bättre än med bara en vpn tjänst.

Dock så bör man hålla sig till dom svenska servarna eftersom att dom kan snabbare få tillgång till dom än servarna i t.ex Nederländerna.
Citera
2018-09-23, 20:56
  #1460
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Vilt
Är man paranoid så bör man skydda sig bättre än med bara en vpn tjänst.
"Bara" en VPN-tjänst? Jag ska inte påstå att jag är sjukt bevandrad i ämnet, men känns som man är 98% säker bakom en VPN i alla fall.
Citera
2018-09-23, 22:29
  #1461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Vilt
Är man paranoid så bör man skydda sig bättre än med bara en vpn tjänst.

Dock så bör man hålla sig till dom svenska servarna eftersom att dom kan snabbare få tillgång till dom än servarna i t.ex Nederländerna.
Vilka menar du med "dom" som snabbare kan få tillgång till servrarna?
Citera
2018-09-24, 00:27
  #1462
Medlem
hur säkert är mullvad på en mobil? några inställningar man ska ändra?
Citera
2018-09-24, 17:56
  #1463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
"Bara" en VPN-tjänst? Jag ska inte påstå att jag är sjukt bevandrad i ämnet, men känns som man är 98% säker bakom en VPN i alla fall.
Man blir säkrare genom att köra med Mullvad och Tor.

Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Vilka menar du med "dom" som snabbare kan få tillgång till servrarna?

Mullvads ägare, går snabbare att ta sig till t.ex servarna i Stockholm än Nederländerna.
Citera
2018-09-26, 01:55
  #1464
Medlem
Har fortfarande inte fått svar på hur säkert mullvad är.

Förmodligeninte alls säkert då ingen jävel hade åkt fast via cyberbrott.

Mullvad vpn hade varit en ren mardrlm för polis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback