Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-19, 23:41
  #1
Medlem
Mellers avatar
Behöver hjälp med det rubriken beskriver helt enkelt. Lirar spelet på datorn med hjälp av en emulator, är på banan där giftet stiger från marken och jag ska klättra med min stackars orm. Finns ett ställe där jag helt enkelt inte kommer upp, läste mig till att jag behöver göra ett "superjump", men får inte detta att fungera...

Någon som vet?
Citera
2009-08-20, 00:01
  #2
Medlem
Payn3s avatar
Är det inte då du hoppar med ormen och sen hoppar av den i luften ? om du förstår vad jag menar
Citera
2009-08-20, 00:37
  #3
Medlem
superlasers avatar
Ska man inte hålla nere hopp-knappen så laddar ormen upp "fjädern" så att den sedan gör ett superhopp när man släpper knappen ?
Citera
2009-08-20, 14:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superlaser
Ska man inte hålla nere hopp-knappen så laddar ormen upp "fjädern" så att den sedan gör ett superhopp när man släpper knappen ?

Ja.
Citera
2009-08-20, 23:12
  #5
Medlem
Mellers avatar
Får verkligen inte detta att funka, att hålla in hoppknappen gör ingen skillnad alls, inte snabbknappen heller. Knepigt detta.
Citera
2009-08-20, 23:59
  #6
Medlem
Domedagens avatar
Nu har jag aldrig lirat detta spel men i andra mario spel kan man ju studsa mot väggar o hoppa högre.

Hoppa bakåt brukar generera i högre hopp.

Till sist den klassiska triple jump som genererar i ett super jump. Dvs hoppa tre gånger i rad springandes
Citera
2009-08-21, 17:46
  #7
Medlem
superlasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meller
Får verkligen inte detta att funka, att hålla in hoppknappen gör ingen skillnad alls, inte snabbknappen heller. Knepigt detta.

testa att hålla inne den längre, så att ormen börjar vibrera fort
Citera
2009-08-21, 18:47
  #8
Medlem
Mellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superlaser
testa att hålla inne den längre, så att ormen börjar vibrera fort

Grejen är att när jag trycker på knappen så flyger han iväg direkt, och när han landar så händer ingenting. Spelet låter mig liksom inte ladda upp hans fulla kraft. Kanske har något med emulatorn att göra? Skulle vara tråkigt att sluta spela nu för en sådan sak.
Citera
2009-08-21, 19:30
  #9
Medlem
Melecheshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Nu har jag aldrig lirat detta spel men i andra mario spel kan man ju studsa mot väggar o hoppa högre.

Hoppa bakåt brukar generera i högre hopp.

Till sist den klassiska triple jump som genererar i ett super jump. Dvs hoppa tre gånger i rad springandes

Fan vad lost du är då.

Du ska hålla inne Y knappen för att ladda upp vad jag minns. Sedan kan du göra ett vanligt hopp och sen släppa Yknappen så gör den ett till hopp "in midair" så att säga.
Citera
2009-08-21, 21:33
  #10
Medlem
superlasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meller
Grejen är att när jag trycker på knappen så flyger han iväg direkt, och när han landar så händer ingenting. Spelet låter mig liksom inte ladda upp hans fulla kraft. Kanske har något med emulatorn att göra? Skulle vara tråkigt att sluta spela nu för en sådan sak.

Du har inte på turbo keys eller något sådant i emulatorn?
Det kan annars göra att knappen "hamras" när du trycker ner den
Citera
2009-08-23, 15:06
  #11
Medlem
Hur dum kan man bli? Man testar väl alla knappar innan man påstår att inget funkar.

Man håller in "A"-knappen tills han vibrerar, sen släpper man.
Citera
2009-08-26, 18:21
  #12
Medlem
Håll in A så kommer du märka saker.

Inte en fördel att testa lite olika saker innan du frågar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback