Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-20, 19:41
  #13
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Tillbaka till organiserad brottslighet efter förfrågan / mod
Citera
2014-12-18, 18:33
  #14
Medlem
Dragonflashs avatar
Är inte tjalla och gola samma sak nämligen enbart för dina öron och ögon det samma som i att svika och hånle? Man måste väl ha asperger för att fatta det, eller? !
Citera
2014-12-18, 18:36
  #15
Medlem
Dragonflashs avatar
Citera
2014-12-20, 23:03
  #16
Medlem
Softails avatar
Svenson ser någon begå ett brott och berättar det för polisen - inte golare.

Två begår ett brott tillsammans, den ena åker fast och berättar för polisen om den andres inblandning - golare.
Citera
2014-12-30, 17:24
  #17
Medlem
läste inte igenom så mycket av det skriva här. men som någon sa att om en som själv håller sig på den sida lagen börjar snacka så anser jag det som golning. men om en svensson får sin bil stulen tex och gör en anmälan det är inte gola. för det första vet dom sällan vem som gjort det så gör bara en anmälan inte riktad emot någon även om så vore fallet så räknar jag det inte som gola.

jag fick 2 år för att en bad mig om hjälp med en grej som skulle hämtas in sen när fabro blå kom in i bilden så gick munnen vilt och heldel lades tille extra. det är en golning rakt av. bespara mig snacket om att man får välja vilka man ska lita på jo jag vet men ber en bekant om hjälp så ställer man upp. i detta fallet handlar det om en brud så kan inte göra något åt saken heller. plus finns inga pengar att hämta för ens tid så lika bra att lägga ner innan man får ett övergrepp i rättsak till emot sig.

kanske blir lite luddigt och svår läst men där har du min definition utav golning.
Citera
2015-02-10, 18:30
  #18
Medlem
definationen har förändrats med tiden, idag är de inne med golning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback