Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-18, 22:24
  #1
Moderator
skunkensunes avatar
http://www.dn.se/sthlm/ran-mot-lidl-1.933430

Jag har för mig att denna butik har blivit rånad tidigare. Området ligger ju rätt avsides med flera flyktvägar, men har svårt att tro att det går att komma över några summor som är värt besväret om de nu överhuvudtaget fick det.
Citera
2009-08-18, 22:27
  #2
Medlem
micaeles avatar
Tja, om man lyckas med ett rån och kommer undan utan att bli fast under foreseeable framtid räcker det nog med en bunt tusingar för att det ska vara värt besväret för de personer som faktiskt utför dessa småbrott.
Citera
2009-08-18, 22:31
  #3
Medlem
emdens avatar
Är inte höghusen precis brevid ett rätt slummigt område?
__________________
Senast redigerad av emden 2009-08-18 kl. 22:34.
Citera
2009-08-18, 23:08
  #4
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Är inte höghusen precis brevid ett rätt slummigt område?


Fagersjö är lite av ett uppdelat område. Finns en handfull höghus precis bredvid som jag tror är rätt förslummade. Sedan finns det låghus (2-3 våningar) där det är lugnare. Sist finns villaområdet där jag tror det främst är övre medelklass och uppåt som bor.
Citera
2009-08-18, 23:18
  #5
Medlem
Michtensteins avatar
bor ju ganska mycket 'babas' i fagersjö. Men jo lidl har blivit rånat förut då en man blev knivskuren då han försökte stoppa rånaren
Citera
2009-08-18, 23:18
  #6
Avstängd
Om man nu ska råna...vrf råna Lidl ?
Citera
2009-08-19, 09:35
  #7
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divajl
Om man nu ska råna...vrf råna Lidl ?


Lidl har bristfällig säkerhet samtidigt som affären i fråga ligger lite avsides, med passande flyktvägar i närheten.

Har du något förslag på bättre rånobjekt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback