Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-18, 18:35
  #1
Medlem
Henkeeee-s avatar
Relativt nyligen greps och åtalades Tyler Hayes Weinman för att ha mördat ett 20-tal katter i Florida. Tyler, en kille i 20-årsåldern, bodde i anslutning till brottsplatserna och kunde efter en tids spaningsarbete ringas in. Kattmorden var mycket bestialiska och de flesta katterna lemlästades svårt med en kniv.

Vad får en ung man i 20-årsåldern att göra någonting sådant? Har vi fler liknande fall (kanske några här i Sverige?) som man kan jämföra med? Hur tror ni att personer i förövarens närområde har uppfattat denne?

Mer information om Tyler finner ni här:

http://pysih.com/2009/06/17/tyler-hayes-weinman/
Citera
2009-08-18, 19:04
  #2
Medlem
Troians avatar
Raderade ett par inlägg.

Trådens topic är Tyler Hayes Weinman. Vill någon diskutera det svenska fallet så blir det till att avvakta tills tråden är öppnad.

/Mod
Citera
2009-08-18, 19:33
  #3
Medlem
MoLoKs avatar
Ja, jag misstänker att hon hade något forum att skriva på där hon kunde utveckla sina fantasier och provocera andra forumiter.

Jag antar att hon hade flera konton på detta forum.

Jag antar att några av hennes konton blev bannade men jag tror att ett klarade sig.

edit: hon ska va han såklart!
Citera
2009-08-18, 19:35
  #4
Medlem
MoLoKs avatar
"They soon received several tips pointing to Tyler Weinman. As they investigated further, Cops found a handful of suspicious comments on Weinman’s MySpace page that appeared to be veiled references to his involvement in the cat killings. They also went to a Facebook site called “Catch the Cat Killer!”, and found that Weinman was a member and had also left curious comments there."

Hmm... ja vad säger man... jag hade rätt. Igen. Otroligt.
Citera
2009-08-18, 19:41
  #5
Medlem
MoLoKs avatar
Tänk att Tylers föräldrar var skilda!

Tank att Tyler påstod att han själv var en kattälskare när han konfronterades med bevis. Tänk att webbsidor var försiktiga med info även efter att Tyler arresterats för de tror att han hade medhjälpare. Polisen gav webbsidor sådana instruktioner.

Och tänk att Tylers föräldrar är skilda!

Klockorna ringer va...
Citera
2009-08-18, 19:54
  #6
Medlem
Imzadis avatar
Såg detta..

Joseph Petcka, a brawny, blue-eyed actor and former Mets minor league relief pitcher, is on trial for brutally bludgeoning ex-girlfriend Lisa Altobelli’s cat to death.

Norman, an orange tabby named after the character “Norm” on the television show Cheers, was just a “mean, nasty cat” according to Petcka, who claims he killed the cat in self-defense.

“The cat had always hissed and growled at me as I was being nice to him,” Petcka told ASPCA cops when he was arrested in April 2007. “I don’t know why he attacked me, as I always wanted to keep my distance from him.”

http://www.bittenandbound.com/2008/0...-self-defense/
Citera
2009-08-18, 20:17
  #7
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Klockorna ringer va...

Äntligen
Citera
2009-08-18, 20:19
  #8
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Vad får en ung man i 20-årsåldern att göra någonting sådant? Har vi fler liknande fall (kanske några här i Sverige?) som man kan jämföra med?
Skojar du eller hänger du inte med alls här på forumet?

Det är väl antagligen någon psykisk störning, de flesta seriemördarna har plågat djur när de var yngre och jag tror att de flesta inte är helt klara i skallen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback