2009-08-18, 11:27
Medlem
Hej jag vill spela in 2 gitarrer med toneport ux2, Gearbox och acid pro som min utrustning. huR Ska jag koppla?? PÅ toneporten finns det 2 instrument inputs och så finns det analog outs 1&2, stereo monitor in, s/pdif digital out, Line inputs 1&2. I Gearbox finns det i "SOURCE SELECT" Instrument, Line 1, Line 2, Line 1&2, Line stereo. Jag har ikopplad i en 3,5 mm sladd in ljudkortet till toneport med en gitarrplugg på in i Analog 1.

hur ska jag få båda gitarrerna och kunna spelas samtidigt och spelas in samtidigt? och höra det ur datahögtalarna samtidigt.

MÅste jag ha 2 gitarr program liknande gearbox?

en förvirrad jävel.. :
Citera
2009-08-18, 12:06
Medlem
details avatar
Använd line input 1 & 2 på baksidan, sen ändrar du "source select" i gearbox. Du kan då ha separata inställningar för dom olika inputsen.
Citera
2009-08-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detail
Använd line input 1 & 2 på baksidan, sen ändrar du "source select" i gearbox. Du kan då ha separata inställningar för dom olika inputsen.
ska jag koppla in gitarrerna bak eller 2 st olika 3,5 mm med telekabel topp där bak i line 1&2?
Citera
2009-08-18, 12:22
Medlem
details avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volcoMics
ska jag koppla in gitarrerna bak eller 2 st olika 3,5 mm med telekabel topp där bak i line 1&2?
Gitarr1 in på Line-input1 och gitarr2 på line-input2. Dock kommer båda spåren mixas ner till 1 när du spelar in.
Citera
2009-08-18, 12:28
Medlem
Citat:
Gitarr1 in på Line-input1 och gitarr2 på line-input2. Dock kommer båda spåren mixas ner till 1 när du spelar in.

OKej men tack !
Citera
2009-08-18, 12:30
Medlem
details avatar
Nej ursäkta mig du kan recca båda spåren, frågan är hur man ställer in det, jag lyckas bara välja toneport ux2 i garageband, hur jag väljer 1-2 eller 3-4 lyckas jag inte hitta
Citera
2009-08-18, 12:32
Medlem
Citat:
Nej ursäkta mig du kan recca båda spåren, frågan är hur man ställer in det, jag lyckas bara välja toneport ux2 i garageband, hur jag väljer 1-2 eller 3-4 lyckas jag inte hitta

okej jo jag tänkte att det borde gå men man får ställa in rec 1-2 på 1 spår och rec 3-4 på ett annat spår i inspelnings programmet. Hur man gör kanske vi får svar av nån annan smart människa
Citera
2009-08-18, 13:50
Medlem
Nu när jag endå har startat en tråd.. Jag tänkte använda IK MULTIMEDIA AMPLITUBE som gitarr effekts emulering eller vad man ska säga. Men inspelningsprogrammen'a "uppfattar" inte effekterna från amplitube men däremot från det medföljande programmet Gearbox.. Finns det nåt sätt jag så jag kan spela in de så mycket skönare och bättre ljud i amplitube ist för Gearbox? Hur ska jag gå till väga?
Citera
2009-08-18, 14:40
Medlem
details avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volcoMics
Nu när jag endå har startat en tråd.. Jag tänkte använda IK MULTIMEDIA AMPLITUBE som gitarr effekts emulering eller vad man ska säga. Men inspelningsprogrammen'a "uppfattar" inte effekterna från amplitube men däremot från det medföljande programmet Gearbox.. Finns det nåt sätt jag så jag kan spela in de så mycket skönare och bättre ljud i amplitube ist för Gearbox? Hur ska jag gå till väga?
Funkar inte amplitube som Guitar rig då ? dvs att man måste gå in och lägga till "programmet" som en effekt på det cleana spåret man spelat in ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in