2009-08-18, 00:57
Medlem
stanfields avatar
Hej alla glada! Har haft problem med min dator ett tag och ska sägas att jag inte är någon jätteexpert när det gäller datorer som ni säkert kommer märka!

Problem är att min dator efter ett par timmars användande stänger av sig själv, först sätter den sig i vänteläge för att sedan helt stängas. Har ingen aning vad det kan bero på! Detta händer någon gång om dagen och första gången var för cirka 1 månad sen. Kan säga att jag ibland får fram ett felmeddelande som kan ha med problemet att göra(dock inte säker):

"Microsoft Visual C++ Runtime Library"
"Runtime Error!
Program: C:\Windows\SMINST\BLService.exe

This Applivation has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application´s support team för more information"

Installerade en fix som tydligen skulle hjälpa mot det som felmeddelandet visar är fel! Men tror ni att det också hjälper mot att min dator stängs av?

Tack på förhand!
Citera
2009-08-18, 02:10
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanfield
Hej alla glada! Har haft problem med min dator ett tag och ska sägas att jag inte är någon jätteexpert när det gäller datorer som ni säkert kommer märka!

Problem är att min dator efter ett par timmars användande stänger av sig själv, först sätter den sig i vänteläge för att sedan helt stängas. Har ingen aning vad det kan bero på! Detta händer någon gång om dagen och första gången var för cirka 1 månad sen. Kan säga att jag ibland får fram ett felmeddelande som kan ha med problemet att göra(dock inte säker):

"Microsoft Visual C++ Runtime Library"
"Runtime Error!
Program: C:\Windows\SMINST\BLService.exe

This Applivation has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application´s support team för more information"

Installerade en fix som tydligen skulle hjälpa mot det som felmeddelandet visar är fel! Men tror ni att det också hjälper mot att min dator stängs av?

Tack på förhand!

Det kan inte vara så att datorn blir överhettad då?
Citera
2009-08-18, 02:26
Medlem
Integraluss avatar
Gå in på kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Loggboken och kollar om du ser något underligt som du kan rapportera tillbaka här.
Citera
2009-08-18, 02:48
Medlem
stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Det kan inte vara så att datorn blir överhettad då?

Mycket möjligt, om detta nu är typiska symptom på överhettning?

Integralus: Kollade loggboken nu, verkar inte vara några allvarliga fel, men sen är inte jag rätt man att döma vad som är värt att kalla underligt i detta avseendet!
Citera
2009-08-18, 04:16
Medlem
DannyDannyDannys avatar
Fan! Hade detta problem för ett halv årsen! Kommer ihåg iaf att nånstans kan man ur bocka "Stäng av sig själv".
Citera
2009-08-18, 04:58
Medlem
dobbelinas avatar
Kolla power/energi inställningarna i kontroll panelen, så att inte
datorn stänger av sig själv efter den har idlat.
Citera
2009-09-02, 13:53
Medlem
Har ett liknande problem, datorn stänger av sig själv helt slumpmässigt. Det blir bara svart utan blåskärm, ibland så blinkar regelbundet pålysdioden efter den stängt av sig. Temperaturen kollad, två OS testade, testat med helt ny hårddisk, memtest gjort? Vilken hårdvarudel är det som strular? Bra felsökningsschema?
Citera
2010-05-25, 18:01
Medlem
Bump

Har ungefär samma problem och tänkte kolla om ni har nån annan lösning på mitt problem.

Jag har precis formaterat om datorn och problemet kvarstår, i övrigt fungerar datorn mycket bra. Nätagget vet jag inte riktigt vart det sitter och jag vet heller inte hur jag tar reda på om det är nåt fel på det, nån som vet?

Datorn stänger alltså av sig själv vid uppstart och ibland även när datorn varit på i ungefär 5 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in