Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 09:59
  #973
Medlem
Som student är Uppsala hur tryggt som helst, man bor i sina egna ghetton där den enda kriminaliteten som förekommer är alkohollangning, cyklande utan lyse, nedladdning och droganvändning. Har till exempel aldrig varit med om att det varit bråk på nation trots mängder med fulla unga människor under alla åren jag bott här men går du däremot ut på valfri annan nattklubb kan du ge dig fan på att det blir stök under kvällen.
Citera
2018-10-15, 14:52
  #974
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Nyblivande student vid UU

Goddag fb:are!

Jag ska studera vid Uppsala Universitet till vårterminen. Har ni några tips som ny student där? Ex. aktiviteter.

Har tidigare studerat vid annat lärosäte så är inne i studentlivet men är lite nervös för helt ny stad och då många hype:at upp UU:s studentliv!

mvh
Citera
2018-10-15, 14:58
  #975
Medlem
Sooks avatar
Jag har inte studerat på UU på snart 20 år och inte studentfestat på ca 15 så min info år lite begagnad men det är väl bara att hänga med. Gå med på olika aktiviteter, häng med på festerna i början. Börja kanske spela fotboll eller nån annan idrott. Var aktiv själv i din nation, då kommer du få riktigt kul och kommer lära känna staden snabbt. Men var inte heller rädd för att sätta foten utanför studentlivet. Det finns mpnga bra klubbar för 20-åringar där inte bara studenter går.

När jag studerade valde jag en liten nation som verkade kul istället för ”min” geografiskt mest logiska dito, Det var ert bra val.
Citera
2018-10-15, 15:02
  #976
Medlem
När jag pluggade där var jag med i en studentorkester. Det är jävligt länge sedan nu, men det minns jag som en av de roligaste saker jag gjort.
Citera
2018-10-15, 18:16
  #977
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2018-10-17, 22:46
  #978
Medlem
Bluewhite555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Goddag fb:are!

Jag ska studera vid Uppsala Universitet till vårterminen. Har ni några tips som ny student där? Ex. aktiviteter.

Har tidigare studerat vid annat lärosäte så är inne i studentlivet men är lite nervös för helt ny stad och då många hype:at upp UU:s studentliv!

mvh

Troligen har programmet du ska börja på en nollning (om inte så finns det nollningar där vem som helst får vara med, t.ex ekonomernas). Jag rekommenderar att du är med så mycket du kan under nollningsperioden, det är ett grymt effektivt sätt att lära känna många snabbt. jag började på UU förra våren och skulle säga att typ 90% av de jag lärt känna i Uppsala är personer som jag nollades tillsammans med.
Citera
2018-10-19, 00:52
  #979
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewhite555
Troligen har programmet du ska börja på en nollning (om inte så finns det nollningar där vem som helst får vara med, t.ex ekonomernas). Jag rekommenderar att du är med så mycket du kan under nollningsperioden, det är ett grymt effektivt sätt att lära känna många snabbt. jag började på UU förra våren och skulle säga att typ 90% av de jag lärt känna i Uppsala är personer som jag nollades tillsammans med.

Tack för din input!

Kommer ej gå program. Kommer läsa kurser. Gick tidigare på annat mindre lärosäte 3 terminer och hade inga problem alls med att skaffa vänner, tvärtemot. Är dock fundersam om jag ens kan vara med på någon nollning då jag ej läser program.

/megalodon
Citera
2018-10-19, 17:48
  #980
Medlem
Bluewhite555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Tack för din input!

Kommer ej gå program. Kommer läsa kurser. Gick tidigare på annat mindre lärosäte 3 terminer och hade inga problem alls med att skaffa vänner, tvärtemot. Är dock fundersam om jag ens kan vara med på någon nollning då jag ej läser program.

/megalodon

Ingen fara. Jag har ingen jättekoll på de andra nollningarna men Uppsalaekonomernas är skitkul och där får vem som helst vara med även om de allra flesta pluggar nåt som har med ekonomi att göra, kurs eller program spelar ingen roll heller. T.ex en av mina faddrar pluggade till dietist, så du vore absolut inte ensam med att plugga något annat där.
Citera
2018-10-20, 02:05
  #981
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewhite555
Ingen fara. Jag har ingen jättekoll på de andra nollningarna men Uppsalaekonomernas är skitkul och där får vem som helst vara med även om de allra flesta pluggar nåt som har med ekonomi att göra, kurs eller program spelar ingen roll heller. T.ex en av mina faddrar pluggade till dietist, så du vore absolut inte ensam med att plugga något annat där.

Jäklar vad glad jag blir! Hur får man mer information om uppsalaekonomernas? Facebook? Jag ska nämligen fördjupa mig inom nationalekonomi så det lär nog passa ;-)

Suveränt bäst är du!

/Megalodon
Citera
2018-10-20, 11:30
  #982
Medlem
Bluewhite555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Jäklar vad glad jag blir! Hur får man mer information om uppsalaekonomernas? Facebook? Jag ska nämligen fördjupa mig inom nationalekonomi så det lär nog passa ;-)

Suveränt bäst är du!

/Megalodon

Yes kolla upp Uppsalaekonomerna på Facebook, de har all sin information där. Är för tidigt för att få info om vårens nollning (eller Recceveckor som det kallas i Uppsala) men du kan ju gå in och få lite feeling för hur det har varit tidigare år och vad de har för andra projekt om du vill. Har du fler frågor är det bara att skriva här eller skicka PM så försöker jag svara, har varit delaktig i två nollningar här nu så har skaplig koll
Citera
2018-12-15, 16:22
  #983
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Nå gott folk, kommer några nya flashback-ansikten till uu denna vår utöver mig själv?
Citera
2018-12-17, 01:15
  #984
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Nå gott folk, kommer några nya flashback-ansikten till uu denna vår utöver mig själv?
Si! (;
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback