Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-02-26, 07:40
  #25
Medlem
Mark Hollis död
Citera
2019-02-26, 22:48
  #26
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Mark Hollis död

Nej! Helvete!
Här har man gått i 20+ år och väntat på hans återkomst...

Han gjorde ju tydligen några småsaker efter att han försvann från rampljuset: en låt under pseudonym, och gästskrev/-spelade på någon skiva där han i efterhand bad att få sitt namn borttaget från omslaget(!). Man får väl hoppas att det dyker upp nya upptäckter. (Vem vet, han kanske hade hela källaren full med hemmainspelningar från de senaste tjugo åren...)

Ikväll blir det att sätta på Laughing stock och tända ett ljus.
Citera
2019-03-01, 18:42
  #27
Medlem
DMfanNo1s avatar
Någon som vet vad Mark Hollis dog av?
It's My Life var en riktigt bra låt. Fler tips på låtar från Talk Talk eller Mark Hollis?

Jag tycker att videon är lite märklig

https://www.youtube.com/watch?v=5ixRWvrkUHo
__________________
Senast redigerad av DMfanNo1 2019-03-01 kl. 18:51.
Citera
2019-03-01, 22:07
  #28
Medlem
zanteras avatar
Riktigt tråkiga nyheter. Har spelat både Laughing Stock och Spirit of Eden en hel del senaste dagarna, var ett tag sedan senast men de håller fortfarande hög kvalitet. Borde kolla upp Colour of Spring också. Hört mycket bra men blev aldrig att jag kollade upp den.. men nu kanske det är dags. Även hört att solo-skivan Hollis gav ut ska vara bra och i samma stuk som de sista Talk Talk skivorna, så får kika på den också.
Citera
2019-03-02, 05:52
  #29
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Riktigt tråkiga nyheter. Har spelat både Laughing Stock och Spirit of Eden en hel del senaste dagarna, var ett tag sedan senast men de håller fortfarande hög kvalitet. Borde kolla upp Colour of Spring också. Hört mycket bra men blev aldrig att jag kollade upp den.. men nu kanske det är dags. Även hört att solo-skivan Hollis gav ut ska vara bra och i samma stuk som de sista Talk Talk skivorna, så får kika på den också.

Soloplattan är riktigt bra, och påminner mycket om de sista två TT-skivorna, fast (ännu) mer lågmäld. The Colour of Spring är betydligt mer normal, men helt okej artpop.
Citera
2019-03-02, 14:33
  #30
Medlem
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Soloplattan är riktigt bra, och påminner mycket om de sista två TT-skivorna, fast (ännu) mer lågmäld. The Colour of Spring är betydligt mer normal, men helt okej artpop.

Tror det var därför jag undvek Colour of Spring från början, hörde att den var mer av en övergångs-skiva ljudmässigt. När jag började lyssna på Talk Talk så hade jag mest intresse för den s.k post-rock biten och var inte så intresserad av musiken de spelade tidigare, men efter att man lyssnat mer och mer på 80-tals musik så känns den skivan mer intressant. Även hört i efterhand att det finns spår på den av musiken de utvecklades mot på Spirit of Eden/Laughing Stock, så kan vara intressant.
Citera
2019-03-03, 18:38
  #31
Medlem
DMfanNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Riktigt tråkiga nyheter. Har spelat både Laughing Stock och Spirit of Eden en hel del senaste dagarna, var ett tag sedan senast men de håller fortfarande hög kvalitet. Borde kolla upp Colour of Spring också. Hört mycket bra men blev aldrig att jag kollade upp den.. men nu kanske det är dags. Även hört att solo-skivan Hollis gav ut ska vara bra och i samma stuk som de sista Talk Talk skivorna, så får kika på den också.

Jobbiga låtar, föll mig inte i smaken. Nån låt var väl ok att lyssna på, men den bästa är hitlåten som jag nämnde förut enligt mig.
Citera
2019-03-04, 13:52
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DMfanNo1
Någon som vet vad Mark Hollis dog av?
It's My Life var en riktigt bra låt. Fler tips på låtar från Talk Talk eller Mark Hollis?

Jag tycker att videon är lite märklig

https://www.youtube.com/watch?v=5ixRWvrkUHo

Kolla upp dessa:

Talk Talk-Talk Talk
Talk Talk-The Party's Over
Talk Talk-It's so Serious
Talk Talk- Such A Shame
Talk Talk-Have You Heard the News?
Citera
2019-03-04, 20:57
  #33
Medlem
DMfanNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Kolla upp dessa:

Talk Talk-Talk Talk
Talk Talk-The Party's Over
Talk Talk-It's so Serious
Talk Talk- Such A Shame
Talk Talk-Have You Heard the News?

Nu börjar det likna något
Fast de var ändå lite för mjuka för min smak, Depeche hade också töntiga sidor, men de var samtidigt coola. Om man jämför med Depeches Boys Say Go så var den också lite cheesy men samtidigt cool. It's My Life var bra men tyckte inte att den var tillräckligt bra för att lyssna vidare på gruppen. Helt ok synthmusik dock.

Gillade apan som kopplade synthen i första videon i låten Talk Talk
__________________
Senast redigerad av DMfanNo1 2019-03-04 kl. 21:14.
Citera
2020-01-15, 05:59
  #34
Medlem
Dofternas avatar
Saknar Mark Hollis.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback