Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-13, 21:57
  #1
Medlem
Hej vänner.
Jag har en liten önskan om kluriga uppgifter i nationella prov A+B. Ska göra båda nästa vecka och har nog studerat för lite. Är dom svåra, någon som memorerat några uppgifter? Tacksam för hjälp det kan nog gå i alla fall men ess på hand är alltid lugnast. Tackar på förhand.
Citera
2003-12-13, 22:09
  #2
Medlem
Nationella prov i matte brukar väll mest innnehålla standard uppgifter såsom divisionen,addition + subtraktion. Sen i vg - mvg uppgifterna blir det nog mer problemräkning!
Citera
2003-12-13, 22:17
  #3
Medlem
För enkelt.
Du behöver bara ha hälften rätt för g.
Citera
2003-12-13, 23:06
  #4
Medlem
tokens avatar
Ta en titt på Skolverkets hemsida, där brukar prov från tidigare år finnas publicerade.
Citera
2003-12-14, 01:11
  #5
Medlem
Chims avatar
Du perry, det finns redan 2 trådar här i övrigt angående Ma-A och Ma-B , kolla runt lite så hoppas och tror jag att du finner lite hjälp!


Själv har jag nyss fått tillbaka mitt A-kurs prov och det gick mycket bättre än jag förväntat mig Fick 40 av 60,iof är det rätt dåligt, men jag tycker A-kurs provet var jävligt svårt mot vad det varit förra åren (har fått se förra årens prov). Men jag är nöjd, trodde jag skulle få ig, men fick vg (40 poäng, 11 av dem var vg poäng).

Det är först en del utan miniräknare, den delen tycker jag var svårast, antagligen för att man glömt bort många räknesätt. Andra delen är svår att komma med hjälp till, det är så mycket egna tankar och redovisningar där, så mycket individuellt, men tänk efter 2 ggr innan du gör något, och kolla på formelbladet du får! Det hjälper som tusan!

Jag kanske kommer tillbaka och ger bättre svar då jag är mer pigg+berättar lite uppgifter!

Lycka till annars!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback