Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-17, 09:17
  #1
Avstängd
Slackoffs avatar
Jag fick diagnosen Tietze's Syndrom av min husläkare eftersom jag har smärta i bröstkorgen.
Det gör ont både vid bröstet och i ryggen där revbenen fäster.
Jag har väldigt strama ryggmuskler generellt och undrar om det kan ha orsakat det hela?
Jag är överlag en ganska hög muskelspänning i musklerna och är "kort"typ överallt.
Hur ska jag träna?
Läkaren skrev ut voltaren,hjälper det?
Citera
2009-08-17, 09:58
  #2
Medlem
Är Smärtan konstant?

Eller kommer den om du Nyser eller vrider plötsligt på dig typ i sängen?

Nu kanske jag är helt ute o cyklar efter lite engelsk wiki
Citera
2009-08-17, 11:22
  #3
Medlem
HandsomeGuyRs avatar
Voltaren är det enda man får mot det.
Du ska röra på dig, men inte direkt träna.

Det har inget alls med och göra att du har korta muskler. Men korta muskler är ju aldrig bra och du borde ju stretcha oftare om de känns för korta.
Citera
2009-08-17, 12:33
  #4
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slazenger
Är Smärtan konstant?

Eller kommer den om du Nyser eller vrider plötsligt på dig typ i sängen?

Nu kanske jag är helt ute o cyklar efter lite engelsk wiki
Mest på morgonen och när jag typ nyser, hastiga rörelser tycker jag inte gör så mycket mer ont.
__________________
Senast redigerad av Slackoff 2009-08-17 kl. 12:35.
Citera
2009-08-17, 12:43
  #5
Medlem
Jag tror hela läkarkåren är sponsrad av Voltaren.

Är det inte bättre att du uppsöker en sjukgymnast, naprapat eller dylikt som kan behandla orsakerna (ifall att det beror på din muskler) och inte symptomen?

Edit: Efter att ha läst HandsomeGuyR:s inlägg mer noggrant så är jag kanske ute och cyklar. Men jag tror fortfarande att läkarna är sponsrade...
Citera
2009-08-17, 17:48
  #6
Medlem
Axons avatar
Alltså det är ju en inflamatorisk process som går över av sig själv efter cirka 5veckor så det finns inte så mycket en naprapat kan göra.

Jag skulle käkat mina smärtstillande och väntat ut skiten och tränat extremt mycket ben
Citera
2009-08-17, 18:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Alltså det är ju en inflamatorisk process som går över av sig själv efter cirka 5veckor så det finns inte så mycket en naprapat kan göra.

Jag skulle käkat mina smärtstillande och väntat ut skiten och tränat extremt mycket ben

Hur skulle du lägga upp ben passen för de kommande fem veckorna isf?
Citera
2009-08-17, 18:48
  #8
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sateria
Hur skulle du lägga upp ben passen för de kommande fem veckorna isf?

Squats squats och sen mera squats!
Citera
2009-08-17, 18:48
  #9
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Squats squats och sen mera squats!
Typ
Citera
2009-08-18, 10:03
  #10
Avstängd
Slackoffs avatar
Jag tror egentligen att jag har orsakt det genom att ha fruktansvärt dålig hållning när jag sitter ner jag sitter som ett C och trycker ihop bröstkorgen.
Citera
2009-08-18, 13:24
  #11
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag tror egentligen att jag har orsakt det genom att ha fruktansvärt dålig hållning när jag sitter ner jag sitter som ett C och trycker ihop bröstkorgen.
Ja orsaken bad du ju inte om att få svar på
Citera
2009-08-18, 14:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Squats squats och sen mera squats!

Ja, men hur skulle du bygga upp schemat tänkte jag mer på. Med hänsyn till vila & sånt om man hade 5 veckor att endast träna ben på?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback