Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-16, 22:41
  #1
Medlem
pherbl0ws avatar
Tjenare.

Finns ingen tråd på hela forumet om detta preparat. Undrar om någon testat det, hur var det och är det värt att köpa? Har varken hittat någon ämne eller rusrapport om detta.

Tacksam för svar.
Citera
2009-08-17, 01:56
  #2
Medlem
pherbl0ws avatar
Bump, men om någon har en aning om frågorna jag ställde så tveka inte att svara. FB behöver lite information om detta preparat, hur är ruset, räcker 1 kapsel,fungerar det, vad är det för typ av drog osv.

Leds.för bump men skulle vilja veta detta snarast.
Mvh
Citera
2009-08-17, 02:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pherbl0w
Bump, men om någon har en aning om frågorna jag ställde så tveka inte att svara. FB behöver lite information om detta preparat, hur är ruset, räcker 1 kapsel,fungerar det, vad är det för typ av drog osv.

Leds.för bump men skulle vilja veta detta snarast.
Mvh

Så som jag har förstått det så är Xscape helt enkelt någon sorts blandning med kratom, vilket typ är lugnande, men då är ju jag inte direkt lika pålitlig som våran kära vän Google.

Men om du söker på kratom och dess effekter så kan du nog anta att xscape är nästintill likadant.
Citera
2009-08-17, 17:38
  #4
Medlem
pherbl0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KejsarZing
Så som jag har förstått det så är Xscape helt enkelt någon sorts blandning med kratom, vilket typ är lugnande, men då är ju jag inte direkt lika pålitlig som våran kära vän Google.

Men om du söker på kratom och dess effekter så kan du nog anta att xscape är nästintill likadant.
Xscape innehåller kratom i form av kapslar man sväljer, det vet jag. Men funkar skiten och vad är det för rus som sagt.
Citera
2009-08-17, 17:51
  #5
Medlem
10mgs avatar
Mindre för pengarna får du leta efter. En påse innehåller bara en dos, alltså väldigt dyrt.

Köp Krypton istället, räcker längre och ger säkerligen bättre rus.
Citera
2009-08-17, 18:19
  #6
Medlem
pherbl0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Mindre för pengarna får du leta efter. En påse innehåller bara en dos, alltså väldigt dyrt.

Köp Krypton istället, räcker längre och ger säkerligen bättre rus.
Okej, du har övertygat mig. Drar aldrig i mig allt det där för att få en dos. Krypton sa du, hur är ruset på ett sådant då?.
Citera
2009-08-17, 18:36
  #7
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pherbl0w
Okej, du har övertygat mig. Drar aldrig i mig allt det där för att få en dos. Krypton sa du, hur är ruset på ett sådant då?.


Kratom, Krypton, Xscape, Super enhanced leafs, 15x, 25x etc... I stort sett samma rus bara olika koncentrationer. Visst, det kanske skiljer något mellan Krypton och Commercial leafs eller Thai kratom och allt vad det heter. Jag skulle påstå att skillnaden är en smaksak även om vissa påstår att Krypton ger ett mycket starkare rus. Frågan är ifall de hade fått samma effekt på t ex 5g 15X som på 0,5g Krypton om någon förstår vad jag menar?

Enligt mig "same shit, different name", men vissa påstår att det är viss skillnad, dock så är jag 100% övertygad om att det i stort sett är samma rus, eller i alla fall så har de samma egenskaper. Det kanske kan liknas mellan att ta morfin eller Dolcontin typ... I stort sett samma sak då man ifall man tar sådana preparat blir moffad oavsett även om Dolcontin enligt mig verkar mer smärtstillande än vanligt morfin...

Kan ju läsa min lilla utläggning från imorse för lite uttömmande info:

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=293
Citera
2009-08-17, 23:06
  #8
Medlem
pherbl0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Kratom, Krypton, Xscape, Super enhanced leafs, 15x, 25x etc... I stort sett samma rus bara olika koncentrationer. Visst, det kanske skiljer något mellan Krypton och Commercial leafs eller Thai kratom och allt vad det heter. Jag skulle påstå att skillnaden är en smaksak även om vissa påstår att Krypton ger ett mycket starkare rus. Frågan är ifall de hade fått samma effekt på t ex 5g 15X som på 0,5g Krypton om någon förstår vad jag menar?

Enligt mig "same shit, different name", men vissa påstår att det är viss skillnad, dock så är jag 100% övertygad om att det i stort sett är samma rus, eller i alla fall så har de samma egenskaper. Det kanske kan liknas mellan att ta morfin eller Dolcontin typ... I stort sett samma sak då man ifall man tar sådana preparat blir moffad oavsett även om Dolcontin enligt mig verkar mer smärtstillande än vanligt morfin...

Kan ju läsa min lilla utläggning från imorse för lite uttömmande info:

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=293

Bra skrivet, och bra länk. Du besvarade det mesta, man tackar!

Edit: På tal om kratom/krypton och andra pulverrelaterade preparat. Med mycket begränsad budget, och efter det jag läst om att det kanske kommer narkotikaklassas snart så skulle jag vilja ha tips på hur jag doserar utan en våg. En våg är det sista jag behöver efter att ha sett hur dyrt detta var.

Kort och gott, finns det något sätt som oftast funkar bra för att lyckas ta en ganska bra dos, kanske något i stilen med en "Nypa" eller så. Tackar!
__________________
Senast redigerad av pherbl0w 2009-08-17 kl. 23:29.
Citera
2009-08-18, 01:10
  #9
Medlem
10mgs avatar
Jag har heller ingen våg. Så jag hällde helt enkelt ut hela påsen på en tallrik och delade upp i sex högar, alltså 0,5 G i varje. Det behöver inte vara på milligrammet hur du doserar, men att dela upp påsen på detta vis ger en ganska bra bild över hur mycket pulver det behövs för respektive dos.
Citera
2009-08-18, 01:10
  #10
Medlem
bluetech123s avatar
En tesked krypton. Det borde vara ungefär 0,5g.

Men inga garantier... Om ca 12 timmar skulle jag kunna väga hur mycket ett kryddmått, en tesked, matsked är osv om du vill. Om mina varor kommer som dom borde.
Citera
2009-08-18, 02:01
  #11
Medlem
pherbl0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Jag har heller ingen våg. Så jag hällde helt enkelt ut hela påsen på en tallrik och delade upp i sex högar, alltså 0,5 G i varje. Det behöver inte vara på milligrammet hur du doserar, men att dela upp påsen på detta vis ger en ganska bra bild över hur mycket pulver det behövs för respektive dos.
Det låter rimligt, förstår att det inte spelar någon större roll på milligrammet. Det här var precis vad jag behövde veta.

Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
En tesked krypton. Det borde vara ungefär 0,5g.

Men inga garantier... Om ca 12 timmar skulle jag kunna väga hur mycket ett kryddmått, en tesked, matsked är osv om du vill. Om mina varor kommer som dom borde.

Det vore ju bra! Inte bara för mig utan för alla andra också som undrar. Tackar och bockar för att hjälpen från dessa två herrar.
Citera
2009-08-18, 14:07
  #12
Medlem
bluetech123s avatar
Ett KRYDDMÅTT är 0,5g. Ursäkta mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback