Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1
Okej nu har jag satt ihop en lista från tidigare kurser. Jag blir evigt tacksam om någon kan granska den (framförallt är jag osäker på upplagor/utgivningsår).
Axelsson, B. & Agndal, H. (2005) Professionell marknadsföring. Lund: Studentlitteratur
(612 sidor)
Klein, N. (2002) No Logo: märkena, marknaden, motståndet. Stockholm: Ordfront (601
sidor)
Alvesson, M. & Sveningsson, S., eds. (2007) Organisationer, ledning och processer.
Lund: Studentlitteratur
Ax, C., Johansson, C., & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen. 4:e upplagan.
Liber Ekonomi
Ax, C. & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen - Övningsbok med lösningar.
4:e upplagan. Liber Ekonomi
Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning. 4th edition.
Lund: Studentlitteratur.
Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning.
Övningsbok. 4th edition. Lund: Studentlitteratur.
Det ser ut att stämma, jag kopierade listan för säkerhets skull (du hittar den om du loggar in på live@lund)
FEKA80 Grundkurs i företagsekonomi, 30HP / FEKA80 Business Administration:
Introductory Course, 30 ECTS
Fastställd av studierektor i enlighet med delegation av företagsekonomiska institutionens
styrelse, 2011-05-20 / Approved by the director of studies on delegation from the
department board of the Business administration, 2011-05-20
Organisation / Organization
Alvesson, M. & Sveningsson, S., red. (2007) Organisationer, ledning och processer.
Lund: Studentlitteratur.
Lektionskompendium i organisation.
Marknadsföring / Marketing
Axelsson, B. , Agndal, H. (2005). Professionell marknadsföring. Lund: Studentlitteratur.
(612 sidor)
Klein, N. ( 2002) No Logo: märkena, marknaden, motståndet. Stockholm: Ordfront Förlag
AB. (601 sidor)
Ekonomistyrning/ Accounting
Ax, C., Johansson, C., & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen. 4:e upplagan.
Malmö: Liber.
Ax, C. & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen - Övningsbok med
lösningar. 4:e upplagan. Malmö: Liber.
Lektionskompendium ekonomistyrning.
Extern redovisning och räkenskapsanalys / Management Control
Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning. 4:e
upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning.
Övningsbok. 4:e upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Lektionskompendium
Företagets roll i samhället / ”Business and society”
Macheridis, N. & Knutsson, H. (2007) Integration: Att se organisationen som helhet.
Lund: Studentlitteratur
Backman, J. (2008) Rapporter och uppsatser. Lund: Studentlitteratu