2011-12-30, 15:11
Medlem
Undrar detsamma. Tror nollningen börjar veckan innan. Har också hört att man måste anmäla sig då det finns ett begränsat antal platser. Någon som vet var/hur man gör detta?
Citera
2011-12-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur
Undrar detsamma. Tror nollningen börjar veckan innan. Har också hört att man måste anmäla sig då det finns ett begränsat antal platser. Någon som vet var/hur man gör detta?
Du kommer få ett brev hemskickat med nolleschema och kontaktuppgifter till Generalerna.

När jag började studera vidare så fick jag hem ett brev som innehöll nolleschemat, kontaktuppgifter och sedan gick jag med i nollningsgruppen på Facebook.

edit: Det är förövrigt den första gången jag läser/hör att det ska vara begränsade nollningsplatser.
Kan iofs förstå det om du ska läsa till ekonom och ni är 400 personer i klassen.
Citera
2011-12-30, 19:47
Medlem
Har lyckats sumpa pappret med kurslitteratur till ekonomie kandidat som börjar nu i vår. Var kan jag hitta informationen?
Citera
2011-12-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1
Har lyckats sumpa pappret med kurslitteratur till ekonomie kandidat som börjar nu i vår. Var kan jag hitta informationen?
Finns säkert på LU's hemsida.
Ekonomihögskolan > "Vill studera > http://www.ehl.lu.se/utbildning/1-nyborjarprogram/ekonomie-kandidatprogrammet > Du får leta dig fram och trycka lite här och där på sidan så ska du nog finna det du söker.
Citera
2011-12-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Finns säkert på LU's hemsida.
Ekonomihögskolan > "Vill studera > http://www.ehl.lu.se/utbildning/1-nyborjarprogram/ekonomie-kandidatprogrammet > Du får leta dig fram och trycka lite här och där på sidan så ska du nog finna det du söker.

Har letat som en tok, hittar inte
Citera
2011-12-31, 00:00
Medlem
Okej nu har jag satt ihop en lista från tidigare kurser. Jag blir evigt tacksam om någon kan granska den (framförallt är jag osäker på upplagor/utgivningsår).

Axelsson, B. & Agndal, H. (2005) Professionell marknadsföring. Lund: Studentlitteratur
(612 sidor)

Klein, N. (2002) No Logo: märkena, marknaden, motståndet. Stockholm: Ordfront (601
sidor)

Alvesson, M. & Sveningsson, S., eds. (2007) Organisationer, ledning och processer.
Lund: Studentlitteratur

Ax, C., Johansson, C., & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen. 4:e upplagan.
Liber Ekonomi
Ax, C. & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen - Övningsbok med lösningar.
4:e upplagan. Liber Ekonomi

Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning. 4th edition.
Lund: Studentlitteratur.

Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning.
Övningsbok. 4th edition. Lund: Studentlitteratur.
Citera
2012-01-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1
Okej nu har jag satt ihop en lista från tidigare kurser. Jag blir evigt tacksam om någon kan granska den (framförallt är jag osäker på upplagor/utgivningsår).

Axelsson, B. & Agndal, H. (2005) Professionell marknadsföring. Lund: Studentlitteratur
(612 sidor)

Klein, N. (2002) No Logo: märkena, marknaden, motståndet. Stockholm: Ordfront (601
sidor)

Alvesson, M. & Sveningsson, S., eds. (2007) Organisationer, ledning och processer.

Ax, C., Johansson, C., & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen. 4:e upplagan.
Liber Ekonomi
Ax, C. & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen - Övningsbok med lösningar.
4:e upplagan. Liber Ekonomi

Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning. 4th edition.

Övningsbok. 4th edition. Lund: Studentlitteratur.
Det ser ut att stämma, jag kopierade listan för säkerhets skull (du hittar den om du loggar in på live@lund)

FEKA80 Grundkurs i företagsekonomi, 30HP / FEKA80 Business Administration:
Introductory Course, 30 ECTS
Fastställd av studierektor i enlighet med delegation av företagsekonomiska institutionens
styrelse, 2011-05-20 / Approved by the director of studies on delegation from the
department board of the Business administration, 2011-05-20

Organisation / Organization
Alvesson, M. & Sveningsson, S., red. (2007) Organisationer, ledning och processer.
Lektionskompendium i organisation.

Marknadsföring / Marketing
Axelsson, B. , Agndal, H. (2005). Professionell marknadsföring. Lund: Studentlitteratur.
(612 sidor)
Klein, N. ( 2002) No Logo: märkena, marknaden, motståndet. Stockholm: Ordfront Förlag
AB. (601 sidor)

Ekonomistyrning/ Accounting
Malmö: Liber.
Ax, C. & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen - Övningsbok med
lösningar. 4:e upplagan. Malmö: Liber.
Lektionskompendium ekonomistyrning.

Extern redovisning och räkenskapsanalys / Management Control
Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning. 4:e
upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Övningsbok. 4:e upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Lektionskompendium

Företagets roll i samhället / ”Business and society”
Macheridis, N. & Knutsson, H. (2007) Integration: Att se organisationen som helhet.
Backman, J. (2008) Rapporter och uppsatser. Lund: Studentlitteratu
Citera
2012-01-02, 14:12
Medlem
Citat:

Vad är det du ska läsa? Är främst intresserad pga din signatur, alltid trevligt med fler liberaler till Lund!
Citera
2012-01-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baerplockare
Det ser ut att stämma, jag kopierade listan för säkerhets skull (du hittar den om du loggar in på live@lund)

FEKA80 Grundkurs i företagsekonomi, 30HP / FEKA80 Business Administration:
Introductory Course, 30 ECTS
Fastställd av studierektor i enlighet med delegation av företagsekonomiska institutionens
styrelse, 2011-05-20 / Approved by the director of studies on delegation from the
department board of the Business administration, 2011-05-20

Organisation / Organization
Alvesson, M. & Sveningsson, S., red. (2007) Organisationer, ledning och processer.
Lektionskompendium i organisation.

Marknadsföring / Marketing
Axelsson, B. , Agndal, H. (2005). Professionell marknadsföring. Lund: Studentlitteratur.
(612 sidor)
Klein, N. ( 2002) No Logo: märkena, marknaden, motståndet. Stockholm: Ordfront Förlag
AB. (601 sidor)

Ekonomistyrning/ Accounting
Malmö: Liber.
Ax, C. & Kullvén, H. (2009) Den nya Ekonomistyrningen - Övningsbok med
lösningar. 4:e upplagan. Malmö: Liber.
Lektionskompendium ekonomistyrning.

Extern redovisning och räkenskapsanalys / Management Control
Grönlund, A., Tagesson, T. & Öhman, P. (2010) Principbaserad redovisning. 4:e
upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Övningsbok. 4:e upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Lektionskompendium

Företagets roll i samhället / ”Business and society”
Macheridis, N. & Knutsson, H. (2007) Integration: Att se organisationen som helhet.
Backman, J. (2008) Rapporter och uppsatser. Lund: Studentlitteratu

Tack så hemskt mycket!
Citera
2012-01-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Vad är det du ska läsa? Är främst intresserad pga din signatur, alltid trevligt med fler liberaler till Lund!

Jag ska läsa ekonomie kandidat! Jag känner igen dig från liberalism och anarkokapitalism, pluggar du i Lund?
Citera
2012-01-03, 00:10
Medlem
Citat:
Jag ska läsa ekonomie kandidat! Jag känner igen dig från liberalism och anarkokapitalism, pluggar du i Lund?

Yes, det gör jag! Jag vill inte outa mig själv för mycket, men kan väl åtminstone avslöja att jag är teknolog (let the bashing begin). Om du undrar mer om mig (fast så intressant tror jag inte jag är ), vilka andra liberaler som finns där nere, vill ta en öl eller nåt annat om Lund kan vi ju ta det på PM eftersom jag som sagt inte vill outa mig. Men för att inte gå OT kan jag ju säga att Lund är en jättefin stad, lätt att trivas i (även om man läser ekonomi ) så du lär nog få det bra. Ekonomernas nollning är väl såvitt jag vet inte lika omfattande som LTHs men å andra sidan börjar den nog inte planeras ett år i förväg. Den är nog bra ändå och för er samman. Nåja, nu ska jag inte sitta här och raljera, så jag säger helt enkelt välkommen till Lund!
Citera
2012-01-03, 00:51
Medlem
Citat:
http://www.lundaekonomerna.se/novischanmalan
där har du anmälan till nollningen
(såg att du frågade om novischbostäder i den andra tråden, de kmr lägga upp bostäder en dryg månad till enligt afb. Sorry för OT mod!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in