2009-08-20, 13:47
Medlem
Joe Bucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Kan man verkligen dömas till rättspsykiatrisk vård för djurplågeri?

Ja.
Citera
2009-08-20, 13:53
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Kan man verkligen dömas till rättspsykiatrisk vård för djurplågeri?

Om en person inte är frisk nog för att kunna kontrollera sina handlingar så kan personen dömas till rättspsykiatrisk vård, oavsett vad brottet är. Mordbrand och överlagt djurplågeri kan vara tecken på psykiska sjukdomar.
Citera
2009-08-20, 13:55
Bannlyst
Där har 20-åringen skrivit flera detaljerade inlägg om hur han torterat ihjäl husdjur, samtidigt som han mordhotat flera användare på internetforumet

Dessutom känns det som han har gjort fler brott än eld + djurplågeri, hoppas polisen nystar i det hela ännu mer
Citera
2009-08-20, 13:58
Medlem
asdfasdfs avatar
Tycker väldigt synd om hans familj. Det pratades ju mycket i tråden om familjen och framförallt mamman. Att de skulle leva i förnekelse, hur kan man inte reagera på att ens son har bilder på massmördare på väggen osv. Men efter vad som skrivits i aftonbladet verkar de varit väldigt medvetna om att sonen har allvarliga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Skådespelarens familj har, under lång tid, förgäves försökt få honom intagen för psykiatrisk vård.
( http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab )

Många verkar leva i föreställningen att det är enklare än vad det faktiskt är att få en person tvångsomhändertagen. I verkligheten är det tyvärr till och med så att människor som frivilligt vänder sig till psykiatrin för att få hjälp kan bli nekade... så var det i fallet med "järnrörsmannen" och med Anna Lindhs mördare.

Med tanke på hur länge Mijailo Mijailović fått vara ute i samhället och härja trots uppenbara allvarliga psykiska problem där han bla knivattackerat sin pappa och senare även hotat att döda en ung kvinna och hennes mamma...
så har vi nog Joel ute i full frihet om inte alltför länge även om han skulle bli tvångsintagen.
Senast redigerad av asdfasdf 2009-08-20 kl. 14:01.
Citera
2009-08-20, 13:58
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Där har 20-åringen skrivit flera detaljerade inlägg om hur han torterat ihjäl husdjur, samtidigt som han mordhotat flera användare på internetforumet

Dessutom känns det som han har gjort fler brott än eld + djurplågeri, hoppas polisen nystar i det hela ännu mer

De pratar om den där töntiga "min farsa har en bazooka"-diskussionen på tråden, där han bråkar med en fd fängelsekund och en nynazist. För att vara ärlig så var det mordhot åt alla håll i den diskussionen, vilket ledde till att seriemördartråden stängdes.
Citera
2009-08-20, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
De pratar om den där töntiga "min farsa har en bazooka"-diskussionen på tråden, där han bråkar med en fd fängelsekund och en nynazist. För att vara ärlig så var det mordhot åt alla håll i den diskussionen, vilket ledde till att seriemördartråden stängdes.
jepp jag vet, tänkte bara om det är nåt som kan användas mot han i rättegången
Citera
2009-08-20, 14:07
Medlem
Neromechas avatar
Jag tror inte det, om inte nynazisten och den fd fängelsekunden har lust att anmäla honom för mordhot vill säga.

Vilket jag inte skulle göra om jag var nynazist eller fd fängelsekund som dessutom också mordhotat honom i samma tråd.
Citera
2009-08-20, 14:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
exakt:

många notoriska mördare började med djur, också enligt mcdonalds triad och andra psykopat modeller

Letar man efter kopplingar så hittar man kopplingar. Alla mördare dödade inte djur när de var yngre och alla som dödat/skadat djur är inte mördare.
Citera
2009-08-20, 14:16
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Den här killen kommer aldrig få fängelse!!. Han kommer få vård i stället..

Så döms alla muppar till dessvärre Själv hade hoppas på 10år i fängelse i 2kvm och en kattlåda som säng

Vill du att killen ska sitta länge så borde du hoppas på rättspsykiatrisk vård dumskalle.

Inte för att leka mod men jag antar att det fortfarande är förbjudet att koppla ihop "kattmördarn" med hans användarnamn här. Så sluta med det om ni inte vill få tråden låst igen.
Citera
2009-08-20, 14:16
Medlem
Jag har varit i kontakt med användaren som misstänktes vara kattmördarens andra användare de senaste dagarna.

"Ät skit din lilla jävla råtta."

"Kom hit så får du se, jag bor inte långt från dig. Eller vill du att jag skall komma till dig?"

"Som sagt, kom hit får du se. Eller vågar du inte?"

"Kom hit så får du se din fega lilla skit. Nu börjar jag tröttna på dig. Snart kommer jag och hälsar på. XXXX, my ass. Jag har inte lång väg att åka för att komma till din förort."

Ingen aning om det är han. Användaren försvarade kattmördaren på ett väldigt genomskinligt sätt i den låsta tråden. Därefter blev han utloggad klockan 13.00 nånting dagen då kattmördaren greps.

Men som sagt, har ingen aning om det är den riktiga "kattmördaren".

Jag frågade mest om "polisen har kommit än".
Citera
2009-08-20, 14:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vill du att killen ska sitta länge så borde du hoppas på rättspsykiatriskvård dumskalle.

Inte för att leka mod men jag antar att det fortfarande är förbjudet att koppla ihop "kattmördarn" med hans användarnamn här. Så sluta med det om ni inte vill få tråden låst igen.
Numera är det tillåtet.

// Mod
Citera
2009-08-20, 14:17
Medlem
Von0bens avatar
Angående det där med "varför reagerade inte föräldrarna" - Jag tror det är rätt vanligt att unga människor kan vara extrem intresserade av massmördare. Jag själv läste gärna om sånt när jag var yngre, köpte böcker om olika seriemördare osv.

Fast för de flesta av oss handlar det väl om en sorts mysrys-fascination, inte att vi identifierar oss med mördarna eller har några wannabe-seriemördarskillz vi vill testa på djur..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in