2009-08-18, 00:14
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Mycket bra initiativ!

Ja, sånt är lätt att säga på forum.

Men vi känner inte modern och vet inte alls hur hon kommer att reagera på det.

Snart kommer hon ha nog med problem som det är.
Citera
2009-08-18, 00:15
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundratal
För att häktas måste man misstänkas för ett brott som kan ge minst 2 års fängelse.

Omhändertas
då? Passar det bättre?
Citera
2009-08-18, 00:17
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androyd
Sitter inte här och försvarar dom som hotar den ev. GM till livet men när han kommer ut så får han det förmodligen inte speciellt lätt, oavsett om vi FB:are sitter här och håller våra känslor tillbaka eller inte.
Det är inte konstigt att man blir upprörd över sådana här händelser, eller?
Du har rätt, men man kan ju försöka behärska sig när man skriver och inte vräka ut sig hotelser mot den misstänkte, som varken är gripen eller dömd än.

Jag har följt tråden och tycker att den är spännande, och de som bidragit med uppgifter ska ha eloge för det. Det är många ickemedlemmar som läser, och garanterat även journalister och poliser. Polisen är nog ganska luttrade och kan sålla bland det skrivna, vad som är nyttig information och vad som är jargong och skrivet av ilska och hat. Men bland de övriga vore det bra om FB kunde förbättra sitt anseende.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Ja, sånt är lätt att säga på forum.

Men vi känner inte modern och vet inte alls hur hon kommer att reagera på det.

Snart kommer hon ha nog med problem som det är.

Jag skulle sagt samma sak irl.
Hon har redan haft problemet i flera år. Bra att hon äntligen uppmärksammas på det. Kanske hon då äntligen vaknar. Kanske hon undrar varför hon inget märkt? Eller märkte hon men gjorde inget?
Citera
Medlem
nittonhundratals avatar
Citat:

Omhändertas
då? Passar det bättre?

Det var ingen ordmärkning. Bara ett konstaterande. Men jag tror säkerligen att de tar upp det imorgon.
Citera
2009-08-18, 00:18
Medlem
emma80s avatar
Men på nätet har en 20-årig lerumsbo pekats ut som den skyldige.
- Det är fruktansvärt att anklagas för något sådant, jag har själv katt, säger han.

Att han ändå har pekats ut tror han beror på något han skrev på nätet för kanske ett år sedan.
- Jag minns inte vad jag skrev, det var något skämt om djur. Men att koppla det till detta är väldigt långsökt.

http://www.gt.se/nyheter/1.1673807/hangs-ut-pa-natet-som-djurmordaren

Vadå minns inte? För helvete, han har ju läst sina egna inlägg citerade av andra här.
Han till och med kommenterade av andra citerade inlägg av hans egna gamla. Minns inte?!

Och långsökt?

Snyft snyft. Får väl garanterat se imorgon hur snyftandet fortsätter.
Citera
2009-08-18, 00:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag skulle sagt samma sak irl.
Hon har redan haft problemet i flera år. Bra att hon äntligen uppmärksammas på det. Kanske hon då äntligen vaknar. Kanske hon undrar varför hon inget märkt? Eller märkte hon men gjorde inget?

Tror du inte att hon kommer att få nog med problem ändå om det nu uppdagas att den misstänkte verkligen är GM?
Varför strö salt i såren innan de knappt ens har hunnit börja blöda?
Citera
2009-08-18, 00:21
Medlem
nicerpms avatar
kanske läge för många

att tagga ner lite... ni sitter och spekulerar friskt.. vilket är rätt lustigt då inte många vet ett enda skit... man har ingen skyldig för änns nån är dömd för dåden.. glöm inte det...
Citera
2009-08-18, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tror du inte att hon kommer att få nog med problem ändå om det nu uppdagas att den misstänkte verkligen är GM?
Varför strö salt i såren innan de knappt ens har hunnit öppnas?

Det är ju inte så att modern ska må dåligt, utan att hon själv ska få läsa det som sin son har skrivit. Så att hon inte får mer problem genom att försvara honom och anmäla medior som pekat ut hennes son som mördaren.

För alla som har läst allt så är det ju rätt klart! ?

-Tycker att hon ska läsa det också
Citera
2009-08-18, 00:22
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
att tagga ner lite... ni sitter och spekulerar friskt.. vilket är rätt lustigt då inte många vet ett enda skit... man har ingen skyldig för änns nån är dömd för dåden.. glöm inte det...

Nej men misstänkt.
Citera
2009-08-18, 00:23
Medlem
Lysrors avatar
Citat:

Omhändertas
då? Passar det bättre?

Intagen på förhör. Det kan vemsomhelst bli.
Citera
2009-08-18, 00:23
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Men på nätet har en 20-årig lerumsbo pekats ut som den skyldige.
- Det är fruktansvärt att anklagas för något sådant, jag har själv katt, säger han.

Att han ändå har pekats ut tror han beror på något han skrev på nätet för kanske ett år sedan.
- Jag minns inte vad jag skrev, det var något skämt om djur. Men att koppla det till detta är väldigt långsökt.

http://www.gt.se/nyheter/1.1673807/hangs-ut-pa-natet-som-djurmordaren

Vadå minns inte? För helvete, han har ju läst sina egna inlägg citerade av andra här.
Han till och med kommenterade av andra citerade inlägg av hans egna gamla. Minns inte?!

Och långsökt?

Snyft snyft. Får väl garanterat se imorgon hur snyftandet fortsätter.

Den där artikeln var uppe tidigare i tråden och jag gissar på att reportern blev mailbombad med info av FBa:re sen. Nu har det säkert gått upp för Karin som skrivit artikeln att hon förmodligen varit i kontakt med den faktiska kattmördaren!

Polisen är nog också rätt säkra på vem kattmördaren är. Och av att döma av inläggen här så blir väl ****'s mor det snart också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in