Herregud! Jag är helt mållös! Du verkar vara en nästan identisk psykologisk kopia av mig!

Hela din livssituation, allt som du beskriver, har jag gått igenom och går igenom. Precis som du så träffade jag till exempel en tjej, som inte verkade vilja vara något annat än min vän. Jag uppfattas som glad och positiv, och har därför skaffat mig kompisar men som efter skolan faller bort lika snabbt som dom kom. Mina föräldrar skiljdes när jag var fyra. Jag känner hur jag blir allt tommare och tommare inombords, är socialt tillbakadragen och har med tiden lärt mig att bita ihop och vara stark precis som du beskriver det. Precis som du så har jag med tiden fått det allt svårare att anförtro mig till och lita på folk, trots att jag försöker bilda band med andra. Jag tål ensamhet, men mår precis som du inte bra av att vara isolerad alltför länge. Kort sagt, för att sammanfatta i ett nörskal hur mycket din psykologiska profil påminner om mig så säger jag följande: jag har näst intill svårt att avgöra om det är JAG som har skrivit din text, och sedan glömt av att jag skrivit den, och råkar därför här ge respons på den

Det är så jag känner när jag läser vad du beskriver.
Jag har diagnostiserats med drag av Aspergers syndrom, dvs. atypisk Aspergers syndrom. Och om jag nu kan få leka lite hobbypsykolog så kan jag, utifrån hur du beskriver din psykologiska profil, konstatera att du uppfyller flera drag av Aspergers syndrom, precis som jag gör. Du fick bra betyg i det du var intresserad av, vilket är typiskt för personer med Aspergers syndrom. Du är socialt tillbakadragen men kan bygga upp en fasad av att vara social, glad och lekfull. Du är välartikulerad, formulerar dig väl och verkar ha ett rikt ordförråd. Du är utan riktiga vänner. Du känner hur du blir allt tommare och tommare inombords, och att detta förr eller senare kommer att leda till någon form av upplösning. Dessa personlighetsdrag är väldigt förekommande hos personer Aspergers syndrom. Och jag har drag av Asperger, och kan identifiera och spegla mig i nästan ALLT du skriver. Kanske är det så att du också har drag av Aspergers syndrom eller rent av uppfyller diagnosen full ut.
Har du genomgått en psykiatrisk utredning någon gång? Då finns det kanske svar att hämta. Hursomhelst så vill jag att du ska veta att du är inte ensam på Jorden om att känna dessa känslor och upplevelser som du beskriver. Det har du mig som ett levande exempel på