• 1
  • 2
2009-08-16, 15:28
Medlem
Hej, jag är en kurdisk tjej på 18år . Jag har aldrig tidigare skrivit på flashback så det här är mitt första inlägg så jag vet inte vilka nårmer som gäller . Ha förståelser isåfall . Jag har märkt att det finns många rasister här som tycker illa om bland annat kurder och muslimer . Jag tycker att ni borde öppna era ögon så kommer ni märka att det finns många bra muslimer och dessutom så finns det många svenskar som dricker ofta och bråkar.

Hursomhelst, här är min situation:

Jag är bara 18år gammal och precis när min skolgång ska börja på riktig så har min pappa gift bort mig . Jag känner självklart att jag är för ung men går jag mot det så kan jag riskera att "förlora min heder"(vilket jag inte vill riskera) Jag är väldigt mån och stolt över min kultur och arv med tycker att det finns monga fundamentala muslimer och kurder . Jag tar avstånd från dom . Jag är en modern muslim och modern kurd !
Det värsta ur era ögon är att det är att den jag ska gifta mig med är min farbror och han är 51 år gammal!!! Jag tycker och har alltid tyckt att han är snäll men inte på ett kärleksfullt sätt .

Jag vet att jag inte kan göra något åt saken och jag år inte förhoppning kring det men jag vill bara veta vad ni tycker . snälla inget rasist snack jag vill ha en säriös diskusktion även med kurdiska tjejer om ni finns här på flashback.com

Och kom ihåg , det finns väldigt bra muslimer och kurder också .
Senast redigerad av enyan 2009-08-16 kl. 15:30.
2009-08-16, 15:30
Medlem
Knasibass avatar
Ajaj, 18-årsgräns här.

För övrigt tycker jag väldigt synd om dig
2009-08-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Ajaj, 18-årsgräns här.

För övrigt tycker jag väldigt synd om dig

skrev fel .
okej det jag förstår . Men kan du utväckla ?
Senast redigerad av enyan 2009-08-16 kl. 15:35.
2009-08-16, 15:37
Medlem
Ba'alzamons avatar
Det låter väldigt modernt att gifta sig med en gubbe för hederns skull när man är 16 bast.
Din syn på modernt borde nog korrigeras lite, det kanske är så att modernt för muslimer börjar närma sig 1700-tal?
2009-08-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ba'alzamon
Det låter väldigt modernt att gifta sig med en gubbe för hederns skull när man är 16 bast.
Din syn på modernt borde nog korrigeras lite, det kanske är så att modernt för muslimer börjar närma sig 1700-tal?

men jag är inte 16 jag är 18 skrev fel säger jag !
Det finns kurder och muslimer i min by som t ex har sex med 10 åringar , jag är modern muslim och kurd dom är inte det .
2009-08-16, 15:39
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enyan
Hej, jag är en kurdisk tjej på 18år . Jag har aldrig tidigare skrivit på flashback så det här är mitt första inlägg så jag vet inte vilka nårmer som gäller . Ha förståelser isåfall . Jag har märkt att det finns många rasister här som tycker illa om bland annat kurder och muslimer . Jag tycker att ni borde öppna era ögon så kommer ni märka att det finns många bra muslimer och dessutom så finns det många svenskar som dricker ofta och bråkar.

Hursomhelst, här är min situation:

Jag är bara 18år gammal och precis när min skolgång ska börja på riktig så har min pappa gift bort mig . Jag känner självklart att jag är för ung men går jag mot det så kan jag riskera att "förlora min heder"(vilket jag inte vill riskera) Jag är väldigt mån och stolt över min kultur och arv med tycker att det finns monga fundamentala muslimer och kurder . Jag tar avstånd från dom . Jag är en modern muslim och modern kurd !
Det värsta ur era ögon är att det är att den jag ska gifta mig med är min farbror och han är 51 år gammal!!! Jag tycker och har alltid tyckt att han är snäll men inte på ett kärleksfullt sätt .

Jag vet att jag inte kan göra något åt saken och jag år inte förhoppning kring det men jag vill bara veta vad ni tycker . snälla inget rasist snack jag vill ha en säriös diskusktion även med kurdiska tjejer om ni finns här på flashback.com

Och kom ihåg , det finns väldigt bra muslimer och kurder också .

Troll!
2009-08-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Troll!

vadå troll menar du att kurder ser ut som troll . jävla rasse
2009-08-16, 15:43
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Okay nu har jag ändrat uppfattning om dig
2009-08-16, 15:43
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Det kan helt enkelt inte vara speciellt kul för en 18-åring kvinna att bli bortgift med en 51-årig gubbe som man är släkt med. Yikes!

Tänker du starta bråk eller vara lojal mot den kurdiska kulturen?
2009-08-16, 15:45
Medlem
stilltons avatar
Citat:
lägg ner. du kommer inte kunna övertyga någon om att din frågeställning är seriös. nästa gång du ska trolla får du se till att inte överdriva din historia till absurdum.
Medlem
walkaboutss avatar
Citat:
Jag är en modern muslim och modern kurd !

Jasså? Ändå så verkar du inte tycka det är så fel att du ska gifta dig med din farbror som är mer än dubbelt så gammal, och du är dessutom mån om din "heder"? Vad är det för heder att vara stolt över?
Medlem
Manmothers avatar
Citat:

Jag tror han menade att du är ett internet-troll. Men ja, kurder ser absolut ut som troll. Fula, äckliga, håriga och tandlösa troll
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in