Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 10:42
  #1873
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveyouiggy
50/50 skulle jag säga. Själv har jag aldrig fått stoppat därifrån men känner folk med otur.

QUOTE=rockypatel66|63406235]Vad köpte du och vilken mängd?

Vill ej svara.


Skulle säga 90% chans för tullbrev om det är från holland. Handla aldrig från holland. Slöseri med pengar. Bättre att handla för dubbla priset här.
Citera
2018-03-30, 12:37
  #1874
Medlem
Ingen som vet än vad som händer om jag betalar tull/moms och dom plockar mitt tianeptine? Iom läkemedelsklassningen blir det väl ingen husrannsakan?
Tacksam för snabba svar
Citera
2018-03-30, 12:43
  #1875
Medlem
HunchoJacks avatar
Någon som vet om Uridine monophosphate är lagligt att importera? Hittar ingen information om det.
Citera
2018-04-12, 01:07
  #1876
Medlem
Hypokondrias avatar
Idiotfråga !

Har provat att skicka värktabletter (med codein) och sömnmedel (zopiklon) på posten från EU länder där man kan köpa de i butik (Spanien/Italien/polen mfl).
Äter samma tabletter i Swe på recept men betydligt billigare här.

Har skickat de hem till mig men alla gånger har tullen tagit dem och fått tomma paket med en bilaga att de är beslagtagna.

Hur fasiken skickar jag dem enklast utan att tullen skall sno allt ?
__________________
Senast redigerad av Hypokondria 2018-04-12 kl. 01:08. Anledning: Stavfel
Citera
2018-04-14, 18:53
  #1877
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livethy
Ah, och hur ligger risken till med tullen? Typ är det svårt att få igenom sina paket, och vilka länder tror ni är lättast? Och vilka svårast? Mvh.
Nu snackar jag främst om droger hundar kan sniffa upp. Inte tabletter.

Minst risk. Från lättast till mindre lätt: Skandinavien, England, Österrike, Tyskland.

Högst risk. Från svårast till mindre svårt: Holland Mycket hög risk), Spanien (Mycket hög risk), Portugal, Balkan

På den tiden jag tog droger och då köpte över nätet så konfiskerade dom det mesta från Spanien (Hasch, marijuana och kokain) och inget från England (Hasch, marijuana, kokain och amfetamin).

Holland har jag aldrig brytt mig om. Tullen kniper det mesta därifrån. Eller, jag har för mig att jag testade en gång. Dom tog det.

För 8-10 år sedan handlade jag mycket Kodein och dihydrokodein på nätet. Allt från England och Spanien. Inget blev konfiskerat. Men då var ju tullen betydligt slappare.
__________________
Senast redigerad av storpungen 2018-04-14 kl. 19:14.
Citera
2018-04-20, 19:02
  #1878
Medlem
Hur är det med att handla tabletter utrikes och vilka länder är säkrast? Har bläddrat i tråden men man hittar inte många inlägg som säger att dem fått fram det dem beställt, lol. Tänker då på typ benzo/opiater. Hur är det med Lyrica som inte är klassat?
Citera
2018-05-14, 19:52
  #1879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitzebutiken
Tjena beställde 100 gram hexen med dhl tullen tog det, så beställde jag 50 gram hexen igen fast med ups då tog dom det igen, och nu har jag beställt 50 gram hexen med posten och det skickades i måndags från holland och har inte kommit än tror ni det går igenom?

hur gick det? har tänkt beställa hem en order på 5-10g från spanien. vad tror ni risken är att dem tar skitet? vad för straff får man i dagens läge?
Citera
2018-05-18, 21:22
  #1880
Medlem
Phobiazis avatar
Finns det någon chans att få in Zopiclone genom tullen sänt från Irland?
Har nämligen en vän som erbjudit att skicka mig ett x-antal gratis, men jag blev osäker för jag antar att det är stor risk att detta fastnar?
Citera
2018-05-24, 06:22
  #1881
Medlem
Pellefantas avatar
Hur är det med Reductil/Slimex som inte är godkänt i Sverige som läkemedel sen ett decennium tillbaka?

Är det olagligt att beställa?

Vad händer om man beställer och posten tar det, blir det polisanmälan osv? Hamnar man i någon utredning?

Om webshopen hamnar i en utredning, gör jag detsamma?
Citera
2018-06-09, 21:28
  #1882
Medlem
JamesWebbs avatar
Är det narkotikaklassat och du inte har recept på det så kommer tullen ta det. Däremot äör det svårt att fälla dig om du inte erkänner att det vár du som beställde.
Citera
2018-06-11, 23:50
  #1883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Är det narkotikaklassat och du inte har recept på det så kommer tullen ta det. Däremot äör det svårt att fälla dig om du inte erkänner att det vár du som beställde.

Jag skulle vara försiktig med att beställa klassade mediciner från nätet. Köpte 50st valium som tullen tog. Blev reshippat som de tog igen.
Gick 1 vecka sen ringde polisen på dörren.

Jag var dum och trodde aldrig det skulle ske men man vet aldrig.

Polisen har ganska bra koll. Och en husrannsakan kan leda till förhållanden som spricker, en massa strul. (många håller missbruket hemligt. Handla inrikes även om det är dyrare, torskar man så har man en jobbig tid framför sig. Alla säger att de inte kan bevisa att just du beställt men det fattar ju snuten att du ljuger.

Var inte naiva och impulsiva. Förr fick det mesta igenom men nu för tiden har det blivit svårare. England var ju hur safe som helst men enligt källor kontrolleras försändelser därifrån väldigt noga. Försändelser med tramadol som skvallrade som en skallerorm av alla blisters. Helt sjukt hur man kunde få igenom det.

Polisen har mer koll än man tror.
Sen kan man dölja spår och göra allt såklart för att inte binda beställningen.

Man ombeds ringa nån tullåklagare som varje dag hör snyfthistorier och meddelar att 'ok jag tror dig och ärendet blir förmodligen nedlagt men kommer det fler försändelser..'
2 dagar senare hade jag 4 poliser hemma.

Varje gång det ringer på dörren tror jag jämt det är polisen. Alltid samma skit snack att säg sanningen vi vill bara hjälpa dig. Skit snack. Gå inte på det. Dom läser dig direkt och vet precis hur som ska göra. När du sen erkänt vill dom knappast hjälpa dig.
Citera
2018-06-17, 11:22
  #1884
Medlem
Jag vill beställa Dhea och Pregnenolone, ses som tillskott i andra delar av världen men tror att det är läkemedelsklassat. Tänkte beställa från England, vad riskerar man? Tar de upp sånt här i rätten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback