2011-01-20, 20:36
  #841
Medlem
Kremjss avatar
Jag eller snarare min storebror hade turen. Våran far hade för längesedan sin repmånad just i det område där vi bodde vid den tiden, De hade sitt läger i skogen bara ca 5-600 meter ifrån våran lägenhet. Så farsan fixade givetvis sovenirer till brorsan därifrån, som jag fått ärva av min bror för några år sedan. Det var bla lite lös och skarp ammunition han fått med sig från tidigare övningar, en skyddsmask, jävla trädklättrar grejer och en hjälm jag sålde i en konstig butik i Finland för 2300kr av en slump.
Citera
2011-04-27, 18:16
  #842
Medlem
Hur stor är risken att man åker dit om man skriver "jag snodde en ak5c"?
Citera
2011-04-27, 18:37
  #843
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Min plutonchefs namnbricka

Det kändes värre än något annat...

Det där är ju en souvenir av rang!
Citera
2011-04-28, 03:00
  #844
Medlem
Jag låg som kock, så man fick ju med sig en del grönpåsar hem. Några dagar efter muck vägde jag det sammanlagna stöldgodset, vågen stannade på nästan 30 kilo. Jag har fortfarande kvar en hel del, trots att bäst-föredatumet gått ut.
Helt underbart att ha med sig på fisketurer och liknande.
Vid ett tillfälle lyckades jag även stjäla runt 25 liter juice, i 20-centilitersförpackningar.
Kylcontainern hade ställts ner oförsiktigt av flakväxlaren, och ett antal hundra juiceförpackningar hade slitit sig och ramlat ut över golvet.
Jag tog på mig uppgiften att städa upp. Istället för att ställa tillbaka juiceförpackningarna i flaken, slängde jag ner alla fallna juicepaket i en blå sopsäck. Ingen såg mig, då jag satt inne i kylrummet på containern.
Efter att ha fyllt säcken med 100+ juicepaket, slängde jag helt enkelt sopsäcken över ryggen och lämnade området. Jag promenerade de 300 meterna till parkeringen och slängde ner hela skiten i bagageluckan på min bil.
När jag kom tillbaka hade ingen ens märkt att jag varit borta.
Nu i efterhand kan jag inte för mitt liv begripa varför jag stal så jävla mycket juice. Det verkade helt enkelt som en bra idé just då. Allt dracks dock upp, även om det tog ett tag.

Annars blev det en hel del kläder. 90-skjortor, något 10-tal strumpor, en motoroverall, osv. Batterier snodde jag också massor av.

Nu gick jag ju med i hemvärnet direkt efter lumpen, så jag har tillgång till alla kläder utan att behöva stjäla dem. Regnstället är fan guld, likaså komarocken och långkalsongerna.

Förra sommaren hämtade vi ut M/87 inför kronprinsessans bröllop. En plutonskamrat som hämtat ut uniformen samtidigt som mig lämnade senare tillbaka den, och då visade det sig att förrådet inte hade några papper alls på att han hämtat ut den i första hand.
Min hänger kvar i garderoben, ingen har bett mig att lämna tillbaka den, trots att de sa att vi skulle göra det direkt efter bröllopet.
Jag antar att jag fått en gratis M/87.
Citera
2011-04-28, 11:38
  #845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrasse
Jag låg som kock, så man fick ju med sig en del grönpåsar hem. Några dagar efter muck vägde jag det sammanlagna stöldgodset, vågen stannade på nästan 30 kilo. Jag har fortfarande kvar en hel del, trots att bäst-föredatumet gått ut.
Helt underbart att ha med sig på fisketurer och liknande.
Vid ett tillfälle lyckades jag även stjäla runt 25 liter juice, i 20-centilitersförpackningar.
Kylcontainern hade ställts ner oförsiktigt av flakväxlaren, och ett antal hundra juiceförpackningar hade slitit sig och ramlat ut över golvet.
Jag tog på mig uppgiften att städa upp. Istället för att ställa tillbaka juiceförpackningarna i flaken, slängde jag ner alla fallna juicepaket i en blå sopsäck. Ingen såg mig, då jag satt inne i kylrummet på containern.
Efter att ha fyllt säcken med 100+ juicepaket, slängde jag helt enkelt sopsäcken över ryggen och lämnade området. Jag promenerade de 300 meterna till parkeringen och slängde ner hela skiten i bagageluckan på min bil.
När jag kom tillbaka hade ingen ens märkt att jag varit borta.
Nu i efterhand kan jag inte för mitt liv begripa varför jag stal så jävla mycket juice. Det verkade helt enkelt som en bra idé just då. Allt dracks dock upp, även om det tog ett tag.

Annars blev det en hel del kläder. 90-skjortor, något 10-tal strumpor, en motoroverall, osv. Batterier snodde jag också massor av.

Nu gick jag ju med i hemvärnet direkt efter lumpen, så jag har tillgång till alla kläder utan att behöva stjäla dem. Regnstället är fan guld, likaså komarocken och långkalsongerna.

Förra sommaren hämtade vi ut M/87 inför kronprinsessans bröllop. En plutonskamrat som hämtat ut uniformen samtidigt som mig lämnade senare tillbaka den, och då visade det sig att förrådet inte hade några papper alls på att han hämtat ut den i första hand.
Min hänger kvar i garderoben, ingen har bett mig att lämna tillbaka den, trots att de sa att vi skulle göra det direkt efter bröllopet.
Jag antar att jag fått en gratis M/87.


Kan bara va en kock som uttalar sig att "regnstället fan är guld", sämre skit får man leta efter. Fan vilka jävla tattare det finns, kan förstå att man kanske snor med sig hem något enkelt, men en del här verkar ju bara ha snott just för att sno, typiskt white trash beteende. "Oj titta där, de delar ut gratis smakprov på ICA. -Ja, men fan det där är ju skitäckligt... -Äsch, vem bryr sig? Det är ju gratis! Se till att fylla alla fickorna nu!"
Citera
2011-04-28, 23:06
  #846
Medlem
WhoiSTechs avatar
3-4 par kortkalsonger. Avslutade ändå min VPL med att ha ca 40tal i mitt skåp..
1 stormkök
1 knäppetält
2 T-shirts
1 komplett underställ
1 kåsa
1 kontrolldon (fast det "fick" jag eftersom jag lyckats få tag på ett extra)
1 fältflaska
tre siffrigt antal(?) Första förband de är ju awsome att ha på olika ställen
1 sovsäcks påse (den som man packar ner den i)
Ett utförligt kunnande om anläggningen i Hästveda (vet nästan precis vart alla gångar osv går)

Fick nog med mig lite mer småsaker och några har jag kanske "lånat" extra av HV kommer inte ihåg riktigt

Citat:
Ursprungligen postat av Sollz
Hur stor är risken att man åker dit om man skriver "jag snodde en ak5c"?
Vi funderade ändå på hur vi snyggt skulle "tappa" bort de olika delarna till AK5an så vi skulle kunna bygga ihop den sen utanför men kom fram till att man måste skriva rapport på den där lilla gummi biten till o med så vi spolade de planerna. Om du nu lyckats komma undan med en AK5c så undrar jag ju vilket regemente som har så sjukt kass koll
__________________
Senast redigerad av WhoiSTech 2011-04-28 kl. 23:09.
Citera
2011-04-28, 23:14
  #847
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Jag är kanske en konstig avvikare men jag fick inte med mig något alls.
Citera
2011-07-23, 22:40
  #848
Medlem
obafgkms avatar
Skorna till permissionsuniformen. Bästa dojor jag haft!
Citera
2011-07-23, 22:53
  #849
Medlem
Bashes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sept87
Mängder med gröna t-shirtar
Sockar i mängder
Kalsonger
En kudde
En styck stridssäck
En permissuniform M/87


Wait, what!?
Citera
2011-12-31, 01:29
  #850
Medlem
yamahafs1s avatar
fick hem en del

m90 (värme tröja)
m90 kängor
typ 10 kilo mat
en hel mängd med leverpastaj (bara jag som tycker det är gött som fan?)
en tränings granat.
lite skarp ammo.
samt 30 kalsonger
Citera
2011-12-31, 02:22
  #851
Medlem
0Thor0s avatar
Kängor, vintermodellen.
Ett flertal slagtändare med alla tillbehör.
Kalsonger.
T-shirts.
2 Tröjor.

Allt är förbrukat dock.
Ända jag ångrar, var att jag inte fick med en bildförstärkare.
Citera
2012-01-08, 13:54
  #852
Medlem
GraevUppPalmes avatar
Min basker, en persedelpåse och major Andréns maglite
Samt några burkar av krigsmaktens eminenta leverpastej såklart!
__________________
Senast redigerad av GraevUppPalme 2012-01-08 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in