2009-07-30, 19:52
Medlem
MonkeyMens avatar
hur ser det ut på LV6? lätt att plocka med sig "sina nya saker" hem?
Citera
2009-07-30, 20:07
Medlem
Och folk undrar över svenska försvarets neddragningar?
Citera
2009-07-30, 20:12
Bannlyst
En basker
div litteratur
Citera
2009-07-30, 20:35
Medlem
Jag snodde ammunition ibland.Sålde på blocket.

dom goa "kronans blå" ligger också hemma.
Citera
2009-09-19, 22:37
Medlem
Ni som legat i skövde, Hur fan lyckas ni få med er väskor, skyddsmasker, kängor eller uniformer ? Det är ju omöjligt ju...
Citera
2009-10-05, 23:18
Medlem
wwlovers avatar
Vad ska man priotera att nalla hem? =)

Yezz, vad rekommenderar ni att jag som förmodligen ska ut nästa år ska som vapensoldat eller mp nalla hem först och främst, som är mest användbart hemma? Jag kan säga direkt att jag är inte intresserad av att sno hem vapen, ammunition och dylikt

Så säg gärna en lista med värdefulla grejer man kommer att ha nytta av senare i livet som till exempel bra regnjacka, tröja eller skor.
Citera
2009-10-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwlover
Yezz, vad rekommenderar ni att jag som förmodligen ska ut nästa år ska som vapensoldat eller mp nalla hem först och främst, som är mest användbart hemma? Jag kan säga direkt att jag är inte intresserad av att sno hem vapen, ammunition och dylikt

Så säg gärna en lista med värdefulla grejer man kommer att ha nytta av senare i livet som till exempel bra regnjacka, tröja eller skor.

Regnstället är super. Det dyraste uniformsplagget i fm också, enligt soldf.com.
Annars kan värmetröjan (tröja90) samt fältskjortan vara bra.
Citera
2009-10-06, 08:52
Medlem
johannes Xs avatar
inget
Citera
2009-10-06, 09:10
Medlem
antonftws avatar
Citat:

Skor kan du glömma.
Som sagt innan Tröja 90 är oslagbar, även en uppsättning av långkalsonger och fältskjorta.
Jag har även haft stor nytta av skoputs, skofett och borstar i det civila.
Citera
2009-10-06, 10:43
Medlem
Citat:

Jag själv plockade bärväskan. En riktigt jävla stor trunk med ryggsäcks selar på så man kan ta allt på ryggen.

Riktigt bra om man ska resa till någon polare och festa eller om man ska på festival eller annat.

Jägarryggsäcken är jäkligt nifty har jag hört också.
Citera
2009-10-06, 11:09
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:

Lycka till att sno vapen har dock varit med om att samordnaren i vapenförrådet klyddat till det och gett ut två vapen till vissa värnpliktiga osv.

Men men, gör så här; ta med dig två plagg till tvätten säg att du ska lämna in dessa plagg och då antecknar överuppsyningsman detta.
När han antecknar lägger du i en av plaggen och vänder dig om och går iväg med detta.
Citera
2009-10-06, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Lycka till att sno vapen har dock varit med om att samordnaren i vapenförrådet klyddat till det och gett ut två vapen till vissa värnpliktiga osv.

Men men, gör så här; ta med dig två plagg till tvätten säg att du ska lämna in dessa plagg och då antecknar överuppsyningsman detta.
När han antecknar lägger du i en av plaggen och vänder dig om och går iväg med detta.

Han kan också slänga i x antal plagg och sedan säga att han slängde 1-2 plagg mer än vad han faktiskt gjorde. Detta kan dock kräva att förrådsmannen/kvinnan inte är en tjurskalle, och de är sällsynta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in