2009-07-13, 18:18
  #709
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talldwarf
Jag "lånade" hem strumpor, fältskjorta, baskern. Glömde och betala 50 eller om det var 100 kr för den.
Va? Fick ni lov att betala för baskern?
Citera
2009-07-13, 20:54
  #710
Medlem
Talldwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Va? Fick ni lov att betala för baskern?

Japp, iaf på P4 2001.
Citera
2009-07-14, 00:26
  #711
Medlem
fick med mig lite fältskjortor, kalsonger, långkalsonger, en hel bunt första förband och bandage, och det jag är mest stolt över, ett par peltor com-tac, 2000kr i butik, bra skit att ha när man är ute och jagar
Citera
2009-07-14, 15:06
  #712
Medlem
Abjects avatar
Fältskjortor, 4 par M90 kängor, Kalsonger strumpor, ammo o sånt skit
Citera
2009-07-20, 16:44
  #713
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zyndrome
Jag talar om grova kalibrar : 200mm eller liknande, stridsvagnssaker. Antagligen övningsskott.

Sen vet jag farsan till en polare, som slarvade bort en hel stridsvagn i en skog uppe i norrland. Han betalar tillbaka till staten än idag, för sådana grejor är inte direkt billiga.

Hurfan slarvar man bort en stridsvagn?xD, sen lär man ju kunna hitta den med radar eller liknande?
Citera
2009-07-20, 17:23
  #714
Medlem
BaldiNs avatar
Ett par 90 tröjor samt lite första förband.
Citera
2009-07-20, 23:07
  #715
Medlem
slemmigsnigels avatar
Värmetröja, 90-tröja, kalsonger etc. men också ett skarpladdat AK5 magasin. Saknar en AK5:a dock, nån som har en över?
Citera
2009-07-21, 05:15
  #716
Medlem
Avernuss avatar
1x fältbyxa 90
1x fältjacka 90
1x fältjacka 90L
2x fältskjorta 90
2x skjorta m/59
2x t-shirt 90
1x tröja 90 (värmetröjan)
1x grönt byxbälte
1x slitna & utgångna marschkängor 90
1x hjälmunderlag 90
1x mössa 90
x antal kalsonger
3x stålgrå strumpor
2x sockor
1x uppsättning lakan, helt underbara
1x kniv, gaffel, sked
1x nervgasindbricka 90
1x indikeringspapper 104
1x nödlivsmedel/s
5x första förband

Allt jag kommer på nu. Kan rota lite mer i beredskapsgarderoben och återkomma med ytterligare en rapport.
Citera
2009-07-21, 13:40
  #717
Medlem
vid muck delade jag ut de extra skjortor strumpor etc som jag fått för många av nere på TS, till lumparkompisar som slarvat bort, så de skulle slippa betala för dem
Citera
2009-07-22, 16:30
  #718
Medlem
kolymas avatar
3 x fältskjorta M59
1 x fältbyxa M59
5 x socka stålgrå (par)
1 x Skärmmössa M60
1 x Det universiella ABC skyddet, tältdelen.

Och som kronan på verket: Bataljonschefens ficklampa!
Citera
2009-07-22, 16:48
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolyma

Och som kronan på verket: Bataljonschefens ficklampa!

hahaha!
Citera
2009-07-22, 17:00
  #720
Medlem
Coldbananas avatar
22xFörsta förband
2xGrönpåsar
1xGröna Långfillingar
1xGrön Fältskjorta
1xSvarta bandet med "Marinbasen" för permismössan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in