Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-13, 18:57
  #1
Medlem
Fiedelis avatar
Vore kul om någon hade lite tips på vart man skulle kunna gå ut för att äta en bit god mat. Al forno är enligt mig överskattat och restauranger i prisklass med Wongs för dyrt...
Citera
2009-08-13, 20:06
  #2
Medlem
Shanghai är väldigt bra och trevligt
Citera
2009-08-13, 20:15
  #3
Medlem
Tratts avatar
Om du ska ha pizza: Lokus, haga grillen och grill corner

Hellas, jensens, shanghai (som sagt), kina muren, precis brevid sony affären vid våghustorget.. glömmer namnet med vid gamla A-huset och svalan.
Citera
2009-08-13, 20:33
  #4
Medlem
CaptainKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Om du ska ha pizza: Lokus, haga grillen och grill corner

Hellas, jensens, shanghai (som sagt), kina muren, precis brevid sony affären vid våghustorget.. glömmer namnet med vid gamla A-huset och svalan.
Du menar Efesos?

Grekiska Kolgrillsbaren! Gamla "Nillas" på Klostergatan vid SCB-huset är kanon..
Citera
2009-08-13, 20:40
  #5
Medlem
Fiedelis avatar
Var faktiskt på Shanghai så sent som i lördags, tyckte då att den chop suey jag beställde var ganska fadd i smaken och till råga på allt var riset mer mos än det halvklibbiga jasminris jag förväntade mig.
Broderns räkspett, som ingick i rätten "kvartett i spett" var dock riktigt bra, så även kycklingspettet jag som jag nafsade lite på.

Är det någon som har något omdömme på La Pampa Steakhouse(?), är lite sugen på att testa deras struts!
Citera
2009-08-19, 22:46
  #6
Medlem
DevilGods avatar
Bäst är Amano på Stallbacken, utan tvekan. Har aldrig gått därifrån varken besviken eller hungrig - men det kostar, dock ej dyrast i stan
Citera
2009-08-20, 11:43
  #7
Medlem
snakedads avatar
Efesos vid krämaren är utan tvekan bästa stället i Örebro. Kinakrogen vid resecentrum, tror den heter nåt i stil med Hanoi är jävligt god också.

Kinamuren har varit en besvikelse varje gång jag käkat där. Dyrt och smakar billigt. Den där kinaresturanten vid järntorget, som ligger i hörnet precis vid Elvis är även den inte allt för god.
Citera
2009-08-20, 11:54
  #8
Medlem
DoubleWoods avatar
Finns inga "BRA" restauranter i Öret, bara varierande grad av dyrt/halvbra eller dyrt/kasst..

Amano är det väl det som kommer högst på listan, följt av Shanghai eller gamla Kolgrillen ('Ciao Ciao', vid ÖB ungefär).

"Kinamuren" (eller "Kina Muren" som de kallar sig) drivs av juggar som har en korean som slevar/stekar vid 'buffén', och alla vet att juggedrivna ställen är skit rakt av. De började med 'Östergök' i Stockholm, och det har bara blivit värre sedan dess..

"Saigon" VAR rätt ok, men de satsar ju bara på luncher numera..

Sushihaket i 'Kompassen' drivs av kineser. Kanske inte direkt dåligt, men inte vidare bra heller. Synd!

Nej...jag åt på Bishops senast, de delar iaf kök med hotellet.

Delvis undrar jag om inte den låga kvaliteten beror på örebroarna själva, som är bonnläppar utan vett att ställa krav på maten (trots några bra "matskolor" i området), samt en gedigen misstänksamhet mot allting "nytt" som gör att proffsen håller sig borta..
Citera
2009-08-20, 11:59
  #9
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Finns inga "BRA" restauranter i Öret, bara varierande grad av dyrt/halvbra eller dyrt/kasst..

Amano är det väl det som kommer högst på listan, följt av Shanghai eller gamla Kolgrillen ('Ciao Ciao', vid ÖB ungefär).


Delvis undrar jag om inte den låga kvaliteten beror på örebroarna själva, som är bonnläppar utan vett att ställa krav på maten (trots några bra "matskolor" i området), samt en gedigen misstänksamhet mot allting "nytt" som gör att proffsen håller sig borta..


ciao ciao har väldigt dyra pizzor och det var inte speciellt trevligt att äta därinne
__________________
Senast redigerad av Tratt 2009-08-20 kl. 12:02.
Citera
2009-08-22, 15:35
  #10
Medlem
DevilGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
ciao ciao har väldigt dyra pizzor och det var inte speciellt trevligt att äta därinne
Hehe... Det är lättare att räkna upp dåliga och icke prisvärda restauranger än bra i stan
Citera
2009-08-22, 15:49
  #11
Medlem
spindrifts avatar
Har bara käkat på Drängen och Slottskällaren, och de var båda helt klart godkända.

En varmrätt gick väl lös på runt 150 kr på båda ställena...om det är för dyrt enligt din mening vet jag inte, men jag tyckte de var skapligt prisvärda.
Citera
2009-08-24, 19:43
  #12
Medlem
Cykelställs avatar
Bästa stället om man kan slanta upp lite för en matupplevelse är Ågatan 3.
Kanske inget ställe man äter på till vardags, men definitivt ett ställe värt att satsa på när man tycker att man förtjänar något extra.

(Uppvuxen och flitigt återbesökande örebroare)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback