Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2009-10-04, 17:58
  #73
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxbox
Hur blev det?

Hehe, hade helt glömt bort att jag skrivit i den här tråden, jag ber om ursäkt för att du var tvungen att fråga

Förutom att färgerna blev något mörkare än på min skärm samt i jämförelse med på kopierat foto så blev det mycket bra. Lite trist bara att knivskarpa konturer och detaljer i mörkare partier av bilden blivit helt svarta partier, hade jag gjort om det så hade jag nog exponerat upp den inskickade bilden två snäpp, eller kanske tre. Men bilden varken står eller faller med dessa mörkare partier, så det funkade ändå.
Citera
2009-11-29, 01:51
  #74
Medlem
Saddl3rs avatar
Tänkte beställa en canvas tavla med nåt snyggt abstract tema, men jag läste att små detaljer ofta försvinner, skulle det löna dig att beställa en i storleken 100 x 60 cm?
Citera
2010-01-22, 22:53
  #75
Medlem
x-dreams avatar
Var kan man fixa breda o låga tavlor typ 150x50?
Citera
2010-01-23, 01:44
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-dream
Var kan man fixa breda o låga tavlor typ 150x50?

Proformat.se låter dig själv välja mått om du vill.
Citera
2010-02-02, 01:05
  #77
Medlem
Jag hade rekommenderat något lokalt tryckeri istället för proformat. Visst kanske de har bra kvalitet men dyra. Finns bättre alternativ. Det billigaste jag har hittat idag gör riktigt bra kvalitet för 625/m2. För att jämföra proformats 70x100 (alltså mindre) för 750kr (båda icke monterade).
Här har ni adressen http://caa.se/ och de finns i Malmö.

Själv funderar jag på att köpa en egen storformatsskrivare, isåfall kan jag hjälpa till kanske (100x1500 som maxstorlek om jag väljer den jag funderar på). Håller på att kolla priserna nu och det är absolut värt det printmässigt men frågan är om man tjänar in de 65k man måste lägga på skrivaren. kollar intresse (borde inte bryta mot "reklam-reglen här på FB)

Om man hade kunnat fixa (med bra kvalitet på både utskrift och material) en 100x100 canvas för ca 500-600 (ej monterat, monterat kanske 700-800) hade det varit intressant?

OBS... bara kollar intresset, har inte ens fixat skrivaren...
__________________
Senast redigerad av Testing.123 2010-02-02 kl. 01:09.
Citera
2011-11-22, 13:19
  #78
Medlem
Cincinnatis avatar
Vilka butiker online är det som gäller om man vill ha canvas av bra kvalitet till ett vettigt pris?
Citera
2011-11-30, 12:28
  #79
Medlem
napsterspys avatar
sitter på vistaprint.se och laddar upp just nu.Ganska billig sida som hade reklam på fejsbuk ett bra tag nu.
Jag har beställt t-shirts därifrån som far helt okej tryck på. nu ska jag prova med canvas.
Det går bra att ladda upp png format.
Citera
2012-03-06, 10:48
  #80
Medlem
Hej, målar mycket på papper och vissa verk jag gör har jag valt att sedan måla på canvas saken är den att jag skissar först med blyerts på, sen när jag köttar på konturerna så blir de en del blyerts på de vits och jag har inte direkt vågat sudda då de lär förvärra? Några tips o trix till en nybliven canvss målare?
Citera
2013-09-17, 15:20
  #81
Medlem
någon som provat photowood.se? Ser ganska coolt ut, de hade någon rabbattkod på fejan.
Citera
2017-08-06, 16:19
  #82
Medlem
norther1s avatar
Hej. Är ute efter att köpa hem canvastavlor och skulle gärna vilja kika lite på sådana i fysiska shoppar. Problemet är att jag bara hittat Gallerix (sthlm med omnejd), och tyvärr är jag inte speciellt intresserad av de motiven som de erbjuder. Öppnar därför upp för div. onlineshoppar, och har då varit inne på Aliexpress. Är det någon som använt sig av dessa för canvastavlor eller dylikt? Går man miste om kvalité för det billigare priset? Varit inne på att köpa denna:


Norther1
Citera
2017-08-07, 08:51
  #83
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Hej. Är ute efter att köpa hem canvastavlor och skulle gärna vilja kika lite på sådana i fysiska shoppar. Problemet är att jag bara hittat Gallerix (sthlm med omnejd), och tyvärr är jag inte speciellt intresserad av de motiven som de erbjuder. Öppnar därför upp för div. onlineshoppar, och har då varit inne på Aliexpress. Är det någon som använt sig av dessa för canvastavlor eller dylikt? Går man miste om kvalité för det billigare priset? Varit inne på att köpa denna:


Norther1
Har du kollat på allposters.se? Dom har lite allt möjligt, kolla under 'konst'-kategorin.
Citera
2017-08-31, 08:26
  #84
Medlem
Testar att skriva här men osäker på om det blir rätt forumdel.
Jag skickade efter ett par fototavlor samt canvas för ett ett par år sedan, till ett bra pris vill jag minnas pga att det var nån sida utomlands. Kan ha varit USA eller England..
Men jag minns såklart inte vilken sida det var.
Så har någon tips på sidor där man enkelt kan ladda upp sina egna bilder och beställa fototavlor, med eller utan ram, samt canvas till bra priser mottager jag gärna dem
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback